وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

۱۲ کتاب موثر برای بالا بردن دانش مارکتینگ

هر چقدر هم در حرفه‌ خود یعنی بازاریابی باتجربه باشید، همیشه هستند افرادی که دانشی بیشتر از شما در این حوزه کاری دارند و می‌توانید از دانش آنها استفاده کنید. این افراد، به اصطلاح چند پیراهن بیشتر از شما پاره کردند و می‌توانند تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهند. یک راه خوب برای یادگیری از متخصصان باتجربه، مطالعه کتاب‌هایی است که نوشته‌اند.

برخی از این کتاب‌ها، علاوه بر اینکه حوزه مارکتینگ را پوشش می‌دهند، رویکردی فلسفی نیز دارند که از آن می‌توان برای موقعیت‌هایی فراتر از مارکتینگ استفاده کرد. در حالی که به طور همزمان بینشی درباره برخی از موفق‌ترین کمپین‌های زمان را نیز ارائه می‌دهند. اگر قصد دارید، مسیر شغلی برای دیجیتال مارکتر شدن را طی کنید و یا اینکه در دیگر شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ مانند سئو، بازاریابی محتوا و.. فعالیت کنید، باید همیشه خود را در مورد دانش دیجیتال مارکتینگ به‌روز نگه دارید و مطالعه را فراموش نکنید. کتاب‌های ارزشمندی در حال حاضر در دسترس هستند که می‌توانید با خواندن آنها، دانش خود را در مارکتینگ توسعه دهید.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

در این مقاله قصد داریم تا برخی از بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ را معرفی کنیم تا به شما کمک کنیم، مهارت خود در این حوزه را گسترش دهید تا در زمان استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ و مشاغل دیگر در این حوزه، حرفی برای گفتن داشته باشید.

کتاب کشش

بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ

کشش به شما نشان می‌دهد که در هر کسب‌وکار و استارت‌آپی چه چیزی باعث رشد انفجاری محصول و خدمات می‌شود. در واقع یکی از مهم‌ترین عوامل برای سرمایه گذاری موفق، شناسایی این نشانه‌ها است و به عنوان عاملی تعیین کننده در راه‌اندازی و اداره استارت‌آپ نیز به شمار می‌آید.

اکثر کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌ها محصول و خدمتی برای ارائه دارند، اما چیزی که باعث شکست محصول و خدمات می‌شود، کشش محصول و خدمات است. در این کتاب با انواع کانال‌های کششی آشنا خواهید شد که این احتمال وجود دارد که شما نسبت به یک یا چند کانال تعصب خاص داشته باشید، اما باید به همه آنها به عنوان فرصت‌های بالقوه نگاه کنید.

۱۹ کانال کششی وجود دارد:

  • بازاریابی ویروسی
  • روابط عمومی
  • روابط عمومی غیر متعارف
  • بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و دیسپلی‌ها
  • تبلیغات آفلاین
  • سئو
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی ایمیلی
  • مهندسی به‌عنوان بازاریابی
  • بازار بلاگ‌های هدفمند
  • توسعه کسب‌وکار
  • فروش
  • افیلیت مارکتینگ
  • بسترهای موجود
  • نمایشگاه‌های تجاری
  • رویدادهای آفلاین
  • جذب از طریق مکالمه یا سخنرانی
  • ساخت انجمن

کتاب نسل سوم بازاریابی

بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ

این کتاب، آینده بازاریابی را توضیح می‌دهد و اینکه چرا اکثر بازاریابان در گذشته گیر کرده‌اند. به واسطه محتوای ارائه شده در این کتاب، با مدل جدید بازاریابی آشنا خواهید شد که در آن مشتریان نه به عنوان مصرف کنندگان صرف، بلکه به عنوان انسان‌های پیچیده و چند بعدی که فعال، مضطرب و خلاق هستند، دیده می‌شوند و بر اساس این ویژگی‌ها باید با آنها رفتار کرد. نسل سوم بازاریابی به پیچیدگی روح انسان می‌پردازد. بهترین شرکت‌ها در حال حاضر، محصولات، خدمات و فرهنگ سازمانی‌ای را ایجاد می‌کنند که به واسطه آنها بتوانند ارزش‌های مشتریان خود را منعکس کنند.

نسل سوم بازاریابی، مرحله‌ای است که شرکت‌ها از مرحله مشتری‌مداری به انسان‌محوری رسیده‌اند، مرحله‌ای که در آن سودآوری و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها به تعادل رسیده باشد.

کتاب بازاریابی نسل چهارم

بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ

کتاب بازاریابی نسل چهارم، کتابی ضروری برای بازاریابی نسل بعدی است. این کتاب که توسط بازاریابان پیشرو در جهان نوشته شده است، به شما کمک می‌کند تا در راستای دنیا و مصرف کنندگانی که مدام در حال تغییر هستند، حرکت کنید تا بتوانید دایره مشتریان خود را افزایش دهید. مشتریان امروزی زمان و توجه کمتری برای اختصاص دادن به برند شما دارند و در هر مرحله با برندهای دیگر مواجهه می‌شوند. شما باید به ثبات در جایگاه خود برسید، توجه آن‌ها را جلب کنید و پیامی را که می‌خواهند بشنوند، به آنها برسانید.

در این کتاب یاد خواهید گرفت که چگونه قدرت مدام در حال تغییر است، تأثیر ارتباطات دیجیتال بر مشتریان را خواهید دید و همچنین با تقسیم‌بندی خرده فرهنگ‌ها آشنا خواهید شد. خواندن کتاب بازاریابی نسل چهارم، برای افزایش بهره‌وری در کسب‌وکار ضروری است و این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه افزایش بهره‌وری را در برند خود اعمال کنید.

در نسل چهارم بازاریابی، به مسائلی همچون تولید محتوا و بازاریابی محتوا، بازاریابی همه‌کاناله و مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی پرداخته می‌شود.

مدیریت تبلیغات

بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ

کتاب مدیریت تبلیغات محمود محمدیان، اولین کتابی است که پس از انقلاب در حوزه تبلیغات ارائه شده است. نویسنده این کتاب، دکتر محمود محمدیان، مدرس بازاریابی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است که سال‌ها در حوزه بازاریابی و تبلیغات تدریس داشتند و کتاب ایشان نیز با تکیه بر تجربیات شخصی و آگاهی از علم روز دنیا نوشته شده است.

این کتاب به طور خاص به تاریخچه تبلیغات پرداخته است و در آن با مفاهیمی همچون الگوی ساخت تبلیغات و مراحل ساخت تبلیغات آشنا خواهید شد. برای درک بهتر مفاهیم، مثال‌های ایرانی از تبلیغات آورده شده که می‌توان از این مثال‌ها در مارکتینگ استفاده کرد. طبق نوشته نویسنده این کتاب، انواع مختلف رسانه برای تبلیغات وجود دارد که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

  • رادیو
  • روزنامه
  • مجله
  • تبلیغات شهری
  • اینترنت

مشتریان مدام در مواجهه با تبلیغات در این رسانه‌ها هستند و به همین خاطر، شناخت این رسانه‌ها و کارایی آنها می‌تواند به اداره موفقیت‌آمیز کمپین‌های تبلیغاتی کمک کند.

گاو بنفش

بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ

شما یا گاو بنفش هستید یا نیستید. شما یا مورد توجه قرار می‌گیرید یا نامرئی می‌مانید. انتخاب خود را انجام دهید. استارباکس، اپل و دیگر شرکت‌های بزرگ چه چیزی دارند که شما ندارید؟ چگونه این برندها همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند و برندهای دیگر را پشت سر می‌گذارند تا نفس‌های آخر خود را بکشند؟

مارکترها سال‌ها است که از یک چک لیست برای ارزیابی میزان موفقیت محصولات خود استفاده می‌کنند. این چک لیست شامل قیمت‌گذاری، ترویج و تبلیغات می‌شود که عملا دیگر کارایی ندارند. برای اثربخش کردن این چک لیست، باید گاو بنفش را به آن اضافه کرد.

هر روز، مصرف کنندگان با چیزهای خسته کننده‌ای روبرو می‌شوند – به عنوان مثال گاوهای قهوه‌ای – اما حاضریم شرط ببندیم که آنها گاو بنفش را هیچ وقت فراموش نکنند. گاو بنفش یک فعالیت بازاریابی نیست؛ یک فرایند ذاتی است که یا شما دارید و یا آن را ندارید.

 

در گاو بنفش، ست گودین از شما می‌خواهد که در هر چیزی که می‌سازید و هر کاری که انجام می‌دهید، یک گاو بنفش بگذارید تا چیزی قابل توجه خلق کنید. این کتاب به بازاریابان کمک می‌کند تا محصولی خلق کنند که ارزش بازاریابی را داشته باشد.

هر برند یک قصه است

بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ

بیش از نیم میلیون کارفرما، قدرت کتاب هر برند یک قصه است نوشته‌ی دونالد میلر،‌ را درک کردند و به درآمد میلیونی رسیده‌اند.

اگر از کلمات اشتباه برای صحبت در مورد محصول خود استفاده کنید، هیچ کس آن را نخواهد خرید. بازاریابان و صاحبان مشاغل برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان خود از هر تلاشی دریغ نمی‌کنند و در این راه، حتی ضررهایی را نیز متحمل می‌شوند.

در این کتاب، او سیستم اثبات‌شده‌ای را به اشتراک می‌گذارد تا به شما در تعامل و تأثیر واقعی بر مشتریان کمک کند. رهبران کسب‌وکار وقتی نمی‌دانند چگونه داستان برند خود را تعریف کنند، برای جذب مشتری به مشکل بر می‌خورند. کتاب هر برند یک قصه است، یک راه حل اثبات شده برای این مشکل ارائه می‌دهد. بدون یک پیام واضح و متمایز، مشتریان متوجه نمی‌شوند که شما چه کاری می‌توانید برای آنها انجام دهید و تمایلی به برقراری ارتباط با شما نخواهند داشت و به این ترتیب، فرصت تعامل با مشتری و موارد دیگر را از دست خواهید داد.

در این کتاب، دونالد میلر به بازاریابان و صاحبان مشاغل می‌آموزد که از هفت عنصر جهانی برای بهبود چشمگیر نحوه ارتباط با مشتریان و رشد کسب و کار خود استفاده کنند.

فرآیند اثبات شده او به هزاران شرکت کمک کرده است تا با مشتریان فعلی خود تعامل داشته باشند و مزیت رقابتی خود را به آنها معرفی کنند.

اقیانوس آبی

بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ

نویسندگان کتاب استراتژی اقیانوس آبی معتقدند که تنها راه پیروزی در رقابت، تلاش نکردن برای پیروزی در رقابت است. استراتژی اقیانوس آبی در مورد چگونگی فرار از رقابت و خلق استراتژ‌ی‌های موفق است. به گفته نویسندگان این کتاب، کسب‌وکارها باید به خارج از مرزهای سنتی خود نگاه کنند تا بتوانند برای مشتریان خود نوآوری داشته باشند. آنها در اقیانوس آبی می‌توانند دست به خلق تقاضا بزنند، نه اینکه بر سر سهم بازار قدیمی بجنگنند.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

خبر ربایی

بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ

تکنیک خبرربایی از تکنیک‌های جدید در بازاریابی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با مخاطبان فعلی و آینده خود ارتباط برقرار کنند. در این تکنیک، شرکت‌ها باید تلاش کنند تا از اخباری که در دنیا اهمیت بالایی دارند، استفاده کنند و توجه‌ها را به خود جلب کنند. البته که برای این کار باید از راه‌های درست وارد شد و اصول اخلاقی را رعایت کرد. این روش برای شرکت‌هایی که بودجه کافی برای آگاهی از برند ندارند و یا ایده‌ای خلاقانه برای این کار ندارند، بسیار کارساز است.

بازاریابی چریکی

بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ

هنگامی که بازاریابی چریکی برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ منتشر شد، جی لوینسون با رویکرد خود برای یافتن مشتری، توانست نحوه ساخت استراتژی بازاریابی برای کسب‌وکارها کوچک را متحول کند. در این کتاب با فلسفه لوینسون برای یادگیری در مورد سهم بازار و نحوه به دست آوردن آن، آشنا خواهید شد.

کلید موفقیت بازاریابی چریکی، هنر توجه کردن است. به این ترتیب، کسب‌وکارها باید در مورد تمام اتفاقات اطراف خود آگاه باشند. آنها می‌توانند این کار را به کمک روزنامه‌ها، رادیو، تلویزیون، مجلات، مشتریان و رقبا انجام دهند. بازاریابی چریکی یکی از روش‌های خلاقانه در بازاریابی است که چند سالی است در میان بازاریابان و کارفرمایان بسیار رواج پیدا کرده است. نام دیگر بازاریابی چریکی، بازاریابی گوریلی یا بازاریابی پارتیزانی است.

طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک

بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ

برای ایجاد یک کسب‌وکار موفق، باید از انجام اقدامات تصادفی بازاریابی دست بردارید و یک برنامه مطمئن را برای رشد سریع کسب‌وکار دنبال کنید. به شکل سنتی، تدوین یک برنامه بازاریابی فرآیندی دشوار و زمان‌بر است و به همین دلیل است که اغلب در شرکت‌ها انجام نمی‌شود.

در طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک، آلن دیب، پیشرفتی در پیاده‌سازی بازاریابی را نشان می‌دهد که ساخت یک برنامه بازاریابی را ساده و سریع می‌کند. با کمک این کتاب می‌توانید نقشه بازاریابی پیچیده خود را ترسیم کنید و از صفر به قهرمان بازاریابی برسید.

چه تازه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده باشید و چه به عنوان کارآفرینی باتجربه شناخته می‌شوید، طرح بازاریابی ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای ایجاد یک برنامه بازاریابی است که به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

قبایل

بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ

«قبایل» ست گودین، روشی کاملا متفاوت برای نگاه به رهبری دارد. این کتاب درباره یافتن یا ایجاد قبیله‌هایی برای رهبری صحبت می‌کند نه کارمندانی برای مدیریت. ست گودین به ما نشان می‌دهد که قبایل همه جا هستند؛ در داخل و خارج از سازمان‌ها، در موسسات دولتی و خصوصی، در موسسات غیرانتفاعی، در کلاس‌های درس، در فرهنگ و در سراسر کره زمین. برای رهبر شدن نیازی به تجربه یا صلاحیت، جمعیت شناسی یا مهارت خاصی ندارید – فقط باید انتخاب کنید که رهبر شوید.

این کتاب، یک دستورالعمل گام به گام برای رهبری نیست. ست در این کتاب، هر کاری می‌کند تا ما را متقاعد کند که تصمیم بگیریم مسئولیت رهبری یک قبیله را بر عهده بگیریم. با خواندن کتاب قبایل متقاعد خواهید شد که:

بدون رهبر، دنبال‌کننده‌ای وجود نخواهد داشت؛

تو یک رهبر هستی؛

ما به تو نیاز داریم.

ایده عالی مستدام

بهترین کتاب‌ها برای مارکتینگ

این کتاب ترجمه یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیای کسب‏‌وکار به نام Made TO Stick نوشته برادران هث می‌‏باشد. در این کتاب با نحوه استفاده درست از ایده‌ها برای تولید محتوا و تبلیغات آشنا خواهید شد.

مارک تواین عنوان کرده که دروغ سریع‌تر از هر حقیقتی پخش می‌شود. مشاهدات او درست به نظر می‌رسد: افسانه‌های شهری، تئوری‌های توطئه و داستان‌های اخبار جعلی بدون دردسر پخش می‌شوند. در همین حال، افرادی که ایده‌های مهمی دارند – کارآفرینان، معلمان، سیاستمداران و روزنامه‌نگاران – تلاش می‌کنند تا ایده خود را به شکلی اثرگذار طرح کنند.

شما در هر موقعیتی که باشید ایده‌ها و محصولاتی دارید که می‌خواهید به اثرگذارترین شیوه آن‌ها را طرح کنید. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های محتوا است که در آن با ۶ کلید طلایی برای عالی و مستدام ‏کردن ایده‌‏هایتان و اصول ایده‌های برنده آشنا خواهید شد.

ایده عالی مستدام، نحوه برقراری ارتباط شما را متحول می‌کند. با خواندن این کتاب داستان‌های موفقیت و شکست‌ها را خواهید خواند، مانند دانشمند برنده جایزه نوبل که یک لیوان باکتری نوشید تا نکته‌ای را در مورد زخم معده به اثبات برساند.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.