وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

۵ نکته برای ترویج اصالت در محل کار و یک مدیر قابل اعتماد بودن

اکثر مردم وقتی آزاد باشند که خود واقعی‌شان را نشان دهند، عملکرد بهتری دارند و برای اینکه این آزادی را احساس کنند (خود شما نیز به عنوان مدیر و کارفرما جز این مردم هستید)، باید محیطی ایجاد کنید که اصالت را در محل کار تقویت کرده و همچنین از ترویج آن حمایت نیز بکنید. این همان چیزی است که شما برای تیم سازی و هر تیمی برای تعامل بیشتر، نوآوری و عملکرد بهتر نیاز دارد.

اما دقیقاً اصالت در کار چیست؟ چرا اینقدر مهم است؟ چگونه می‌توانید محل کاری بر پایه اعتماد، هم برای خودتان و هم برای تیم خود بسازید؟

نیازمند استخدام نیرو هستید؟
با ثبت آگهی در ایران‌تلنت علاوه بر استخدام مدیران و کارشناسان متخصص از بانک رزومه ۲ میلیون نفری، در تمام مراحل جذب نیرو مشاوره اختصاصی و رایگان نیز دریافت کنید

اصالت در کار چیست؟

اصالت در محل کار این است که شما به عنوان مدیر یا کارفرما خود واقعی‌تان باشید و این رویه در مورد کارمندان نیز وجود داشته باشد. اصالت در محل کار می‌تواند از طریق روش‌های مختلف به وجود آید؛ این روش‌ها عبارت‌اند از:

شخصیت خود را نشان دهید و خودتان باشید

اول از همه، اصالت در محل کار به این معنی است که خودتان باشید و خود واقعی‌تان را نشان دهید. این بدان معناست که به هیچ عنوان نباید خود را مجبور به انجام کارهایی بکنید که با روحیه و توانایی شما همخوانی ندارند و یا کسی باشید که نیستید. در دنیایی که مرز بین محل کار و خانه دیگر معنا ندارد، داشتن اصالت بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است. اینکه بخواهید چیزی غیر از خود واقعی‌تان را در محل کار نشان دهید، خسته‌کننده است و به مرور زمان شما را دچار فرسودگی شغلی می‌کند.

حس کردن سلامت روان

وقتی سلامت روان را در تیم خود به وجود می‌آورید، تمام افراد تیم احساس راحتی خواهند داشت، نظر خود را به راحتی بیان می‌کنند، اشتباه می‌کنند و در تعامل با همکاران خود صادق هستند. این باعث می‌شود افراد بتوانند در مورد خطاها در محل کار صادق باشند و بدون اینکه در مسیر خراب کردن دیگر همکاران قدم بردارند، خطا و اشتباه خود را بیان کنند، آن را برطرف کنند و حتی در مورد اشتباهات دیگر افراد تیم و چالش‌ها به خوبی بازخورد خود را بیان کنند.

اصالت در محل کار

برای شخصیتی که دارید و دستاوردهای خود ارزش قائل شوید

اصالت همچنین به معنای قدردانی و ارزش نهادن برای خود واقعی است که در محل کار نشان می‌دهید. کارمندان شرکت‌ها علاوه بر اینکه دوست دارند تا همان‌گونه که هستند پذیرفته شوند، می‌خواهند احساس کنند که مشارکت، ایده‌ها و نظرات آنها از طرف مدیران و کارفرمایان ارزش دارند. در پایان نیز، همه افراد باید برای خود نیز احترام قائل شوند.

بررسی‌های بسیاری نشان داده است، زمانی که کارمندان در شرکتی احترام نبینند همکاری را با آن شرکت قطع می‌کنند و از کار خود استعفا می‌دهند. این به ما چه می‌گوید؟ دلایل متعددی برای این قطع ارتباط وجود دارد، اما نکته این است که مردم رفتار خود را متفاوت از نحوه رفتار اطرافیان خود می‌دانند. به همین دلیل است که متخصصان بر احترام و ارزش گذاشتن در محل کار تأکید می‌کنند و این را رکن اصلی در استخدام کارمندان متخصص می‌دانند.

مدیریت قابل اعتماد

به عنوان یک مدیر نیز، بسیار مهم است که در مدیریت و رهبری قابل اعتماد باشید و این را در محل کار نشان دهید. در واقع پایه و اساس اصالت در محل کار از همین ویژگی مدیران آغاز می‌شود و وقتی کارمندان آن را در محل کار حس کنند، می‌توانند به اصالت پی ببرند. به عنوان یک مدیر باید مطمئن شوید که همه خود واقعی‌شان را نشان می‌دهند و شخصیت واقعی خود را در محل کار دارند و برای آنها ارزش قائل شوید. اما قسمت واقعا سخت این ماجرا چیست؟ اینکه اشتباهات خود در محل کار را قبول کنید، در مورد روند انجام کارها توسط خودتان سؤال کنید، بازخورد بگیرید و موفقیت‌های خود را جشن بگیرید.

اصالت در کار چه مزایایی دارد؟

تیم و شرکتی که به اصالت کار اهمیت می‌دهد، از مزایای مختلفی بهره می‌برند که این مزایا عبارت‌اند از:

  • کارکنان شادتر: افرادی که احساس می‌کنند می‌توانند خودشان در محیط کار باشند، شادتر هستند و وقتی کارکنان از کار خوشحال می‌شوند، مشارکت آنها، بهره‌وری تیم و انگیزه کلی افزایش می‌یابد.
  • تیم‌های قوی‌تر: وقتی افراد احساس می‌کنند که با نشان دادن خود واقعی بیشتر اهمیت داده می‌شوند و مورد قدردانی قرار می‌گیرند، ارتباط‌ها در تیم قوی‌تر می‌شود. این منجر به همکاری بهتر و داشتن تیمی با عملکرد بالاتر می‌شود.
  • بازخورد مؤثرتر: صادق بودن با همکاران به این معنی است که افراد کمتر از به اشتراک گذاشتن نظرات و بینش‌های واقعی خود می‌ترسند. این مزیت منجر به ارائه بازخورد صادقانه و ارزشمندی می‌شود که به افراد کمک می‌کند تا رشد کنند و بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.
  • نوآوری بیشتر: وقتی افراد می‌توانند در کار از خود اصالت نشان دهند، از به اشتراک گذاشتن ایده‌ها یا اشتباه کردن نمی‌ترسند. آنها بیشتر ریسک (محاسبه شده) می‌کنند و خلاق هستند، که منجر به نوآوری بیشتر می‌شود.

چگونه یک مدیر قابل اعتماد باشیم؟

اصالت در محل کار

اصالت در محل کار با رهبران قابل اعتماد شروع می‌شود. وقتی تیم‌ها مدیران خود را قابل اعتماد بدانند، نه تنها اعتماد کلی در محل کار به وجود می‌آید، بلکه به آنها اجازه می‌دهد تا با اصالت بیشتری ظاهر شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید تیمی قابل اعتماد و معتبر داشته باشید، ابتدا باید خودتان قابل اعتماد باشید.

۱- از این که خودتان باشید نترسید

بسیاری از مدیران فکر می‌کنند برای جلب احترام از تیم‌های خود باید به شیوه خاصی عمل کنند. ممکن است فکر کنید که باید فوق‌العاده حرفه‌ای، جدی و سخت باشید. اما داشتن اصالت می‌تواند در ایجاد روابط قوی‌تر، احترام و درک متقابل بسیار موثر باشد. بنابراین به دنبال راه‌هایی برای تزریق اصالت به زندگی کاری خود باشید.

به عنوان مثال: برخی از مدیران برای رفع سرد بودن رابطه خود با کارمندان سراغ به اشتراک گذاشتن اتفاقات خارج از محل کار می‌روند. آنها داستان‌هایی از خانواده خود، داستان‌هایی درباره حیوانات خانگی یا سرگرمی مورد علاقه خود و یا مکالمات خارج از محل کار را بیان می‌کنند. حتی ممکن است رویدادی جهانی پیش رو باشد و درباره حس و نظر خود درباره آن بحث کنید، یا ارزش‌ها، باورها و انگیزه‌های شخصی خود را وارد بحث تیمی کنید.

۲- به تیم خود نشان دهید که اشتباه کردن جزئی از کار است

وقتی به تیم خود نشان می‌دهید که اشتباه کردن نه تنها اشکالی ندارد، بلکه اشتباهات در واقع فرصتی برای رشد هستند، به آنها نیز اجازه اشتباه می‌دهید. چرا این مهم است؟ کارمندان با این رفتار شما و در زمان وقوع اشتباهات صادقانه رفتار می‌کنند، اشتباهات را کنترل می‌کنند و سعی نمی‌کنند آنها را پنهان کنند. این بدان معناست که برای رفع آن اشتباه راه‌حل‌های بهتری ارائه می‌شود و حتی تیم نیز، برای رفع آن وارد بازی می‌شود.

به عنوان مثال: در مورد تأخیر در انجام کار بگویید تا آخرین لحظه منتظر تعیین تکلیف مربوط به پروژه بودید. به جای اینکه کارمندان را برای تأخیر موجه تهدید و تنبیه کنید، اشتباه تیم خود را بپذیرید و به آنها اطلاع دهید که چگونه تصمیم دارید در آینده بهتر با آنها کنار بیایید. حتی می‌توانید در تقسیم وظایف در آینده تمام کارها را دو هفته زودتر اعلام کنید و به آنها فرصت انجام درست کارها را بدهید.

دسترسی رایگان به بانک رزومه +۲ میلیون کارجو:
با دریافت حساب دمو از لینک زیر،‌ به صورت رایگان در بانک رزومه کارجویان جستجو کرده و اطلاعات کامل آن‌ها را در گروه‌های شغلی بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و ۴۰ گروه شغلی دیگر مشاهده نمایید

نکاتی برای ترویج اصالت در تیم

اصالت در محل کار

مدیر قابل اعتماد بودن، راهی عالی برای این است که الگوی کارمندان شوید. اما اگر می‌خواهید از تمام مزایای یک محل کار دارای اصالت و معتبر استفاده کنید، باید فرهنگ اصالت را در تیم خود تقویت کنید.

۱- تیم را به بحث‌های سازنده تشویق کنید

نحوه ارتباط ما بخش مهمی از اصالت در محل کار است. تیم شما باید در بیان نظرات خود و به اشتراک گذاشتن افکار، ایده‌ها و نظرات خود احساس امنیت و حمایت کند. برای ترویج این نوع فرهنگ در تیم خود، باید فضایی برای بحث‌های صادقانه ایجاد کنید.

به تیم خود اطلاع دهید که می‌خواهید نظرات آنها را درباره کار بشنوید حتی اگر این نظرات و ایده‌ها، اهداف یا روند کار شما در تیم را به چالش بکشد. وقتی کارکنان شما نظرات خود را به اشتراک می‌گذارند، با اشتیاق با آنها رفتار کنید و ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب، آنها تشویق می‌شوند تا نظرات بهتر و مؤثرتری را در آینده با شما به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال: اگر شخصی ایده‌ای را به اشتراک می‌گذارد که لزوماً برای تیم خیلی مؤثر نیست، از آن به عنوان یک نقطه شروع استفاده کنید و آن را به یک مکالمه تبدیل کنید. اجازه دهید بحثی شکل بگیرد و سایر اعضای تیم خود را تشویق به مشارکت و بیان ایده‌ها کنید.

دائما به تیم خود یادآوری کنید که همیشه زمان و مکان برای آنها وجود دارد تا افکار و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند، حتی اگر آنها همیشه راحت نباشند این کار را مستقیماً در یک جلسه شخصی یا تیمی انجام دهند. اگر اعضای تیم راحت نیستند که در جمع‌های رودررو این کار را انجام دهند، این کار را به پلتفرم‌های چت گروهی منتقل کنید و در آنجا این اتاق ایده را راه اندازی کنید.

۲- شخصیت واقعی اعضای تیم خود را بشناسید

اصالت به این معنا است که همه خود واقعی‌شان را در محل کار نشان دهند. اما اگر آن “خود واقعی” را در تیم خود نمی‌شناسید، تشویق افراد تیم برای کار روزانه سخت‌تر خواهد شد. به همین دلیل، به عنوان یک مدیر، بسیار مهم است که اعضای تیم خود را بشناسید. برای آشنایی با اعضای تیم خود، وقت بگذارید و آنها را به جلسات فردی دعوت کنید. دریابید که آنها چه کسانی هستند و چه چیزی باعث می‌شود آنها قوی‌تر شوند، و سپس به دنبال راه‌هایی برای تقویت آنها در محل کار خود باشید.

به عنوان مثال: اگر متوجه شدید که یکی از اعضای تیم شما استندآپ کمدی انجام می‌دهد و در این کار ماهر است، به او اجازه دهید تا در محل کار نیز این کار را انجام دهد و با طنز و لحن شوخ او مشکلی نداشته باشید (البته تا جایی که زننده نشود). اگر متوجه شدید که یک کارمند ساعات کاری خود را صرف کار بر روی اولین کتاب خود می‌کند، می‌توانید مطمئن شوید که او با انجام این کار می‌تواند مهارت نوشتاری خود را تقویت کند و خب می‌تواند برای تیم در آینده یک مزیت به شمار آید.

هرچه بیشتر با اعضای تیم خود آشنا شوید، بیشتر می‌توانید برای آنها فرصت پیشرفت و تقویت عملکرد ایجاد کنید.

اصالت در محل کار

۳- فرصت‌هایی را برای تیم خود ایجاد کنید تا خود واقعی‌شان را نشان دهند

ایجاد فرصت‌های شغلی که مناسب کارکنان شما باشد، راهی عالی برای تقویت اصالت در محل کار است. اما اگر واقعاً می‌خواهید تیم شما در محل کار خود احساس راحتی کند، باید فرصتی برای اعضای تیم فراهم کنید تا از وظایف کاری خود فراتر روند. به عنوان یک مدیر، شما باید فرصت‌هایی را ایجاد کنید که در آن «شخصیت واقعی افراد» حرف اول را می‌زند.

به عنوان مثال: اگر اعضای تیم شما علاقه زیادی به سرگرمی‌های خاصی دارند، می‌توانید یک برنامه استعدادیابی تیمی برگزار کنید، جایی که هر کارمند می‌تواند سرگرمی، اشتیاق و استعداد خود را برای بقیه اعضای تیم نشان دهد. اگر تیمی از کتاب‌خوان‌های مشتاق را مدیریت (management) می‌کنید، می‌توانید یک کتابخانه راه اندازی کنید و در آن و در زمان غذا آنها را به کتاب‌خوانی دعوت کنید و درباره کتاب‌های مختلف نظر دهید.

در بهترین محیط‌های کاری، افراد خود واقعی‌شان هستند

این که به عنوان مدیر بتوانید خود واقعی‌تان را در محل کار نشان دهید و این فرهنگ را به دیگر اعضای تیم نیز منتقل کنید، مهم‌ترین کار برای داشتن محل کار دارای اصالت است.

منبع officevibe
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.