وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چرا به تولید محتوا نیاز دارید؟ (۱۰ دلیل نسبتا قانع‌کننده!)

طبق تحقیقات هاب اسپات، ۸۰ درصد از مردم خواندن مقالات را به تبلیغات مستقیم ترجیح می‌دهند و ۷۰٪ از آنها موافقند که محتوا باعث شده آنها احساس نزدیکی به یک محصول یا کسب‌و‌کار داشته باشند. اما این آمارها چه معنایی برای کسب‌و‌کار شما دارد؟ پاسخ ساده است: اگر در حال حاضر یک استراتژی بازاریابی محتوا موثر ندارید، احتمالا چیزهای زیادی را از دست می‌دهید. پس باید همین حالا به استخدام تولیدکننده محتوا در سازمان جدی‌تر فکر کنید.

در اقتصاد دیجیتال امروزی، بازاریابی محتوا شاید موثرترین روشی باشد که کسب‌و‌کار شما می‌تواند برای دستیابی به مشتریان ثابت و بالقوه استفاده کند. به همین خاطر تولید محتوا به یکی از مشاغل پرطرفدار در بازار کار دنیا تبدیل شده و بسیاری از افرادی که به حوزه نوشتن و تبلیغات علاقه دارند، مسیر شغلی محتوا را انتخاب می‌کنند. با این حال، اگر هنوز در مورد اتخاذ استراتژی محتوا متقاعد نشده‌اید، در ادامه جایگاه بازاریابی محتوا را در سازمان‌ها بررسی می‌کنیم و با هشت دلیل به شما می‌گوییم چرا به تولید محتوا نیاز دارید؟

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

چرا به تولید محتوا نیاز دارید؟

بازاریابی محتوا مهم است چون به سوالات مخاطبان شما پاسخ می‌دهد و به شما در ایجاد اعتماد، توسعه روابط، بهبود نرخ‌های تبدیل و ایجاد لید کمک می‌کند. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که در دنیای امروز مشتریان از برندهای مورد علاقه خود، انتظار ارائه محتوای با کیفیت را دارند. طبق گزارش State of Inbound، تولید محتوا برای ۸۰ درصد از بازاریابان اولویت اصلی است. علاوه بر این، به طور متوسط، بازاریابی محتوا ۲۶٪ از بودجه بازاریابی B2B را تشکیل می‌دهد. در ادامه به مهمترین مزایای بازاریابی محتوا می‌پردازیم:

۱. مخاطبان را برای مدت بیشتری مدت نگه می‌دارد

محتوای عالی یک دارایی مهم است و این توانایی را دارد که برای مشتریان بالقوه شما تجربیات مثبت ایجاد کند و آنها را وادار کند که برای خرید بیشتر برگردند. محتوا بلیط شما برای جلب توجه مخاطبان و تقویت مداوم عملکرد برند است و می‌تواند تصویری مثبت از برند شما در ذهن مخاطبان و مشتریان بسازد.

۲. جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی

افزایش فالوورهای شبکه‌های اجتماعی با استفاده از ترفندهایی مثل دادن جوایز یک راهکار کوتاه مدت است که حتی ممکن است در بلند مدت به ضرر برند شما تمام شود. (همه ما روزانه با صفحاتی که تعداد زیادی فالوور دارند اما تعداد لایک و کامنت آنها هیج نسبتی با تعداد فالورهای‌شان ندارد، مواجه هستیم و معمولا به آنها چندان اعتماد نمی‌کنیم.) اما با جذب مخاطب از طریق محتوایی بروز و جذاب می‌توانید مخاطبینی فعال داشته باشید که مطالب شما را با دیگران به اشتراک می‌گذراند و دایره مخاطبان شما را به مرور افزایش می‌دهند.

۳. مخاطبان به شما اعتماد خواهند کرد

تولید محتوا به کسب‌و‌کار شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط مستقیم برقرار کنید. می‌توانید به سوالات آنها پاسخ دهید و با مشتریان تعامل داشته باشید. وقتی ارزشی خلق می‌کنید بدون اینکه چیزی در ازای آن دریافت کنید، مخاطبان بیشتر به توصیه‌های شما اعتماد خواهند کرد. در نهایت، زمانی که محتوای شما در مکان و زمان مناسب منتشر شود، باعث بهبود شهرت برند شما خواهد شد. هرچه مشتریان محتوای با کیفیت بیشتری ببینند، احتمال ارتباط مثبت آنها با شرکت شما بیشتر می‌شود.

۴. جذب لیدهای باکیفیت

چرا به تولید محتوا نیاز دارید؟

بازاریابی محتوا می‌تواند منجر به تولید لیدهای با کیفیت شود. هنگامی که مخاطبان محتوای شما را مشاهده می‌کنند، در آینده به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد. علاوه بر این، فراخوان‌های اقدام به عمل (CTA) که مستقیما در محتوای شما قرار داده می‌شود، می‌تواند لیدهای جدیدی را برای تیم فروش شما ایجاد کند. محتوا همچنین راهی عالی برای راهنمایی کاربران به یک صفحه فرود (landing page) است. معمولا شما محتوا را برای ارائه اطلاعات مفید و رایگان به بازدیدکنندگان ایجاد می‌کنید و می‌توانید CTAها را در هر جایی از مطالب اضافه کنید. محتوای شما هر چه بازدیدکننده بیشتری داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که روی دکمه فراخوان شما کلیک شود و مخاطب به سمت صفحه فرود شما حرکت کند.

۵. کسب‌و‌کار به لطف سئو بیشتر دیده می‌شود

هرچه محتوای باکیفیت‌تر و منسجم‌تری تولید کنید، برای تلاش‌ها و اهداف سئوی شما بهتر خواهد بود. سئو به محتوای شما کمک ‌می‌کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و مخاطبان بیشتری را جذب محتوای کسب‌وکارتان بکنید و میزان آگاهی از برندتان  را بالا ببرید.

۶. معرفی شرکت شما به عنوان مرجع صنعت‌تان

ایجاد محتوای با کیفیت به ایجاد اقتدار آنلاین شما کمک می‌کند. اگر کسب‌و‌کار شما به عنوان مکانی معتبر برای کسب اطلاعات شناخته شده باشد، احتمالا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت. به علاوه، اگر مشتریان شما را به عنوان یک متخصص خبره در صنعت ببینند، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند. محتوای شما باید تخصص شما را در زمینه کاری خود نشان دهد و پاسخ‌های ارزشمندی به سوالات مخاطبان ارائه دهد.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

۷. ایجاد آگاهی از برند (Brand Awareness) با محتوای با کیفیت

شما با محتوا می‌توانید محاطبانی که پیش از این نمی‌دانستند برند شما وجود خارجی دارد، را با خود آشنا کنید.  روش‌های زیادی برای افزایش آگاهی از برند وجود دارد اما بازاریابان محتوایی می‌تواند آن را به روشی منحصر به فرد انجام دهند. استراتژی محتوا چیزی بیش از رتبه‌بندی مقاله وبلاگ شما در صفحه یک گوگل است و باعث می‌شود محتوای شما (و بنابراین نام تجاری شما) در هر جایی که مشتریان بالقوه شما به دنبال محصول شما هستند، ظاهر شود.

۸. افزایش طرفداران وفادار برند

همه افرادی که در مورد محتوای شما هیجان زده‌اند و آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند، به احتمال زیاد قبل از خرید محصول شما، طرفداران برند می‌شوند. طرفداران برند می‌توانند بر تصمیمات خرید دوستان و خانواده خود تأثیر بگذارند.

۹. سنجش عملکرد محتوا آسان است

چرا به تولید محتوا نیاز دارید؟

بازاریابی محتوا هرگز یک فرایند یکباره نیست. نیاز به اصلاح و تنظیم مداوم دارد. شما می‌توانید به راحتی عملکرد محتواهای خود را ارزیابی کنید. و محتواهایی که لیدهای بیشتری ایجاد کرده را افزایش دهید و آنهایی که عملکرد خوبی نداشتند را از استراتژی محتوای خود حذف کنید. به این ترتیب می‌تواند به مرور زمان عملکرد محتواهای خود را بهتر و بهتر کنید.

۱۰. صرفه جویی در هزینه‌های بازاریابی

بسیاری از بازاریابان تولید محتوا را به عنوان مقرون به صرفه‌ترین استراتژی بازاریابی در نظر می‌گیرند. هر چند  ممکن است، هزینه‌های اولیه برای محتوا زیاد به نظر برسد، اما تولید محتوا در درازمدت، در مقایسه با تبلیغات پولی، بازاریابی ویدیویی و بازاریابی سنتی، بسیار کم‌هزینه‌تر خواهد بود.

یک مثال از بازاریابی محتوایی

فرض کنید که شما یک مربی ورزشی شخصی هستید و به دنبال رشد مشتریان‌تان هستید، بنابراین یک وبلاگ راه‌اندازی می‌کنید و هر هفته ۲ تا ۳ محتوای بهینه‌سازی شده با کلمات کلیدی مناسب می‌نویسید که نحوه تناسب اندام، تغذیه صحیح و کاهش وزن را توضیح می‌دهد. این محتواها به مرور زمان در موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌شوند و وقتی مخاطبان شروع به جستجوی آنلاین در مورد راه‌هایی برای خوش فرم شدن می‌کنند، با وبلاگ شما روبرو شده و پست‌های تخصصی شما را می‌خوانند و هفته به هفته برای یادگیری بیشتر از شما باز می‌گردند. برخی از این مخاطبان تصمیم می‌گیرند خودشان به تنهایی ورزش کنند و برخی دیگر تصمیم می‌گیرند که باید به متخصص اعتماد کنند تا بهترین روش را پیش بگیرند. پس برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیرند و در نهایت در یکی از برنامه‌های آموزشی شما ثبت نام می‌کنند.

بازاریابی محتوا مانند مثالی که در بالا ذکر شد، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای هدایت مشتریان به تقریبا هر کسب‌وکاری است. پس اگر تا به حال برای جذب تولیدکننده محتوا اقدام نکرده‌اید، زودتر استخدام یک فرد باتجربه را در این زمینه، مورد نظر قرار دهید.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.