وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چه صنایعی در آینده بیشترین میزان کاهش کارمند را خواهند داشت؟

بیشترین میزان کاهش کارمند

بنا کردن کسب و کار در شرایطی که اوضاع و شرایط در بهترین حالت قرار دارد، چالش برانگیز است؛ این حالت در زمانی که صنایع در حال نابودی هستند، کسب و کارهای بسیاری کار خود را تعطیل می‌کنند و شرایط اقتصادی بر وفق مراد نیست حتی دشوارتر می‌شود.

اگر جزء افرادی هستید که از خود می‌پرسید چگونه با خیال راحت دنبال شغل بگردیم و می‌خواهید تازه وارد بازار کار شوید و یا به دنبال تغییر شغل خود و انتخاب شغل آینده دار هستید، کمی زمان بگذارید تا ببینید کدام صنعت برای کار جای رشد دارد و از دیگر صنایع برای استخدام بهتر است. کار در صنعت و کسب و کاری که آینده‌دار است، فرصت بیشتری برای ارتقا و پیشرفت برای شما فراهم می‌کند.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

امروزه برخی صنایع با توجه به شرایط اوضاع خوبی دارند و در حال پیشرفت هستند و برخی دیگر روز به روز از ایده آل خود فاصله می‌گیرند و در سراشیبی قرار دارند. صنایع رو به زوال به طور سنتی به دنبال استخدام کمتر هستند و افرادی که در این صنایع مشغول به کار هستند، معمولا از کارمندان مشابه خود در دیگر صنایع حقوق و دستمزد کمتری دریافت می‌کنند.

به عنوان شخصی که به دنبال کار است و به انتخاب شغل آینده دار فکر می‌کند، باید منطقی باشید و هنگام جستجوی شغل مواردی مانند امکان رشد و امکان رکود یا انحطاط صنعت را در نظر بگیرید. به عنوان مثال در صنایعی که کار آنها تولید است، امکان اخراج کارکنان بیشتر است و همچنین امکان پیشرفت برای کارکنان این صنعت بسیار کم است.

اگر به دنبال کاری با آینده بسیار عالی هستید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید مسیر خود را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر عاشق حیطه فروش و بازاریابی هستید، به جای کار در مجلات و روزنامه‌ها سراغ فروشگاه‌های آنلاین بروید. در ادامه درباره ۱۶ صنعت که آینده‌ای برای آنها پیش بینی نشده است، صحبت خواهیم کرد که هنگام انتخاب شغل آینده دار حتما باید در مورد قرار ندادن آنها در لیست انتخابی خود دقت کنید.

۱۶ صنعت که بیشترین میزان کاهش کارمند را خواهند داشت

در بررسی که اداره آمار کار آمریکا از اقتصاد و بازار کار جهانی داشته است، صنایع و کسب و کارهایی که بیشترین روند کاهش کارمند را معرفی کرده است. در این لیست پیشرفت کسب و کارها و همچنین صنایع تا سال ۲۰۲۶ بررسی شده است.

صنایعی که معرفی می‌کنیم به دلایل مختلف ممکن است کارمندان خود را از دست بدهند و شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن ورود تکنولوژی به زندگی و کسب و کارها باشد.

  1. شرکت‌های حامل و ارتباطات سیمی

افزایش استفاده از تلفن‌های همراه و کاهش استفاده از تلفن‌های ثابت حتی در صورت گسترش شرکت‌های سنتی در این زمینه، باعث کاهش و کوچک‌تر شدن این صنعت خواهد شد.

  1. ناشران روزنامه، نشریات ماهانه، کتاب‌ها و کتاب‌های راهنما

محتوای آنلاین و دیجیتال به عنوان اولین مرجع مردم برای به دست آوردن اطلاعات روز شناخته می‌شود؛ به همین دلیل مقوله چاپ در آینده‌ای نزدیک سهم خود را در بازار از دست خواهد داد.

  1. خدمات پستی

افزایش استفاده از ایمیل و تبلیغات دیجیتال، ارسال و دریافت نامه‌های پستی سنتی را کاهش داده است. بیشتر ارتباطات روزمره را می‌توان به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به پست انجام داد و شرکت‌هایی که در زمینه پست آنلاین فعالیت می‌کنند جای خدمات سنتی پست را گرفته‌اند.

  1. خدمات چاپی و پشتیبانی مرتبط به آن

امروزه تمام اسناد و مدارک توسط اسکنرها اسکن می‌شوند در فایل‌هایی ذخیره می‌شوند و به صورت آنلاین ارسال می‌شوند؛ همچنین برای کاهش هزینه‌ها و نگرانی‌های زیست محیطی مربوط به چاپ روی کاغذ، خدمات چاپی کم کم آینده خود را از دست خواهد داد.

  1. تولید پوشاک

افزایش واردات پوشاک از برخی از کشورهای خاص مانند چین و اتوماتیک و ماشینی شدن تولید پوشاک، باعث شده که این صنعت در آینده رونق  کارمندان خود را از دست بدهد.

  1. کارخانه‌های نساجی

همانند تولید پوشاک، تولید پارچه و نساجی نیز تحت تاثیر برون سپاری و واردات پوشاک است و این موضوع به شدت بر کاهش میزان کارمندان این صنعت تاثیر می‌گذارد.

  1. تولید محصولات پلاستیکی

ماشینی شدن تولید پلاستیک و از همه مهم‌تر افزایش نگرانی‌های زیست محیطی در مورد دفع پلاستیک‌ها، ممکن است باعث کاهش افراد شاغل در این صنعت شود.

  1. ساخت قطعات نیمه هادی و الکترونیکی

اقتصاد ناپایدار در برخی کشورها، نبود امکانات کافی برای تولید این محصولات، تولید قطعات نیمه هادی و الکترونیکی در خارج از کشور، حتی اگر تولید اندکی نیز افزایش یابد، باعث از بین رفتن این صنعت در آینده خواهد شد.

  1. تولید ابزار اندازه گیری و کنترل

بار دیگر وجود کارخانه‌های بسیار حرفه‌ای در خارج از کشور، وجود رقابت در بین کشورهای بزرگ در این زمینه و همچنین اتوماتیک و دستگاهی شدن ساخت این ادوات، باعث کاهش رونق این صنعت در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

  1. تولید سایر محصولات

تمام دلایلی که درباره موارد قبل و کارخانه‌های تولیدی گفتیم، در این مورد نیز صدق می‌کند. تولید و ساخت در کشورها با توجه به دلایل بسیاری رو به نابودی است و تنها چند کشور خاص از جمله چین بازار تولید را در دست گرفته‌اند.

  1. کارخانه‌های ریخته گری

ریخته گری نیز جزء مشاغلی است که به شدت وابسته به صنایع تولیدی است و به همین خاطر، تحت تأثیر مشکلات صنایع تولیدی قرار می‌گیرد.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.
  1. ساخت تجهیزات ارتباطی

باز هم به صنعتی تولیدی رسیدیم و این صنعت نیز در اثر مشکلات موجود در آینده‌ای نزدیک، کارمندان زیادی را از دست خواهد داد.

  1. ساخت رایانه و تجهیزات جانبی

این صنعت به تجهیزات و امکانات بسیار بالا نیاز دارد و با توجه به اینکه این کار در برخی کشورها و توسط چند غول این صنعت هدایت می‌شود، هیچ امیدی برای کشورهای دیگر از جمله ایران برای طراحی و ساخت این ادوات وجود ندارد.

  1. تولید محصولات لاستیکی

صنعت لاستیک نیز با چالش‌های مشابه صنعت پلاستیک برای اشتغال مواجه است.

  1. تولید کاغذ

دیجیتالی شدن دنیا و نگرانی‌های زیست محیطی تقاضا را برای خرید کاغذ کاهش داده است. به همین دلیل شرکت‌های فعال در این حوزه مجبور به کاهش تعداد نیروی کار خود و همچنین ادغام با دیگر شرکت‌ها خواهند شد.

  1. خدمات برنامه ریزی و رزرو سفر

وجود اپلیکیشن‌هایی برای برنامه ریزی سفر، رزرو آنلاین بلیط و هتل و همچنین رزرو تور باعث کم رنگ شدن آژانس‌های مسافرتی خواهد شد.

 

کاهش تعداد کارمند در مشاغل دیگر

راه‌های دیگری برای شناسایی عوامل تاثیرگذار بر مشاغل وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به روند اتوماتیک تولید، واردات و برون سپاری کارها به خارج از کشور (جایی که نیروی کار ارزان‌تر است)، پیشرفت در فناوری اطلاعات که نیاز به کارمند را کاهش می‌دهد، ظهور صنایع بزرگ‌تر و افزایش تعداد افراد پاره وقت و فیریلنسر که نیاز کارفرما برای انجام کارها را از راه دور برطرف می‌کنند، اشاره کرد.

همیشه بعد از  کاهش کارمند در شرکت‌ها به دنبال این هستیم تا جواب سوال، چگونه پس از تعدیل شدن به دنبال شغل جدید باشیم را پیدا کنیم. اما دانستن و انتخاب صحیح صنعت برای کار، می‌تواند شما را از این سوال راحت کند و با خیال راحت در محیطی کار کنید که آینده خوبی دارد.

در ادامه مشاغل دیگری را نام خواهیم برد که پیش بینی شده است طی سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۸ و بر اساس مواردی که در بالا گفتیم، با کاهش کارمند مواجه خواهند شد:

  • کارگران اجرایی پارکینگ‌ها
  • تایپیست‌ها و افرادی که به واژه‌پردازها از جمله ورد تسلط دارند
  • تعمیرکاران ساعت
  • تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی وسایل نقلیه موتوری
  • اپراتورهای تلفنی
  • برش دهنده‌ها و تادیب دهنده‌های دستی کاغذ
  • سرپرستان پست و ارسال نامه
  • مونتاژ کننده‌های ساختار، ظاهر، اسباب و سیستم‌های هواپیما
  • کارمندان شاغل در عکاسی‌ها
  • صنایع مربوط به پارچه، پوشاک و مواد مرتبط
  • منش‌های حقوقی

بهترین صنایع برای کار و انتخاب شغل آینده دار

طبق بررسی‌های انجام شده، پیش بینی شده است که بیشتر مشاغل تا سال ۲۰۲۸ تا ۵.۲ درصد رشد خواهند داشت. در این میان پیش بینی می‌شود بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی با (۱.۶٪ سالانه)، خدمات آموزشی خصوصی (۱.۲٪ سالانه) و ساخت و سازهای ساختمانی (۱.۱٪ سالانه) در میان گروه‌های شغلی قرار خواهند گرفت که سریع‌ترین رشد را دارند.

همچنین مشاغلی که به تکنولوژی و فناوری مربوط می‌شوند در آینده بیشتر و بیشتر دیده می‌شوند و رشد آنها روز به روز بیشتر خواهد شد. هنگام انتخاب شغل آینده دار و بررسی صنایع مختلف به این نکته دقت کنید که بیشتر شرکت‌های تولیدی به سمت اتوماتیک کردن کارها می‌روند و مشاغلی غیر از این شرکت‌ها، نسبتاً برای کار ایمن هستند. با آگاهی کامل نسبت به آینده مشاغل سراغ انتخاب شغل بروید و در مسیر شغلی خود مثبت گام بردارید.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.