وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

انسان‌های موفق بعد از ساعات کاری چه می‌کنند؟

نحوه گذراندن اوقت خود در زمان‌ فراغت از جمله عصرها، آخر هفته‌ها و تعطیلات، تاثیر بسیار زیادی بر مسیر پیشرفت شغلی افراد خواهد داشت. اگر می‌خواهید جزو انسان‌های موفق باشید، باید کاملاً متفکرانه و هدفمند به اوقات فراغت خود بنگرید و برای آن‌ها برنامه مشخص و هوشمندانه‌ای در نظر داشته باشید. انسان‌های موفق برای تک تک لحظات فراغت خود برنامه‌ای مدون و مشخص دارند.

به آخرین عصرها، آخر هفته‌ها و تعطیلات خود فکر کنید. آیا فعالیت‌های شما در این ساعات کمک می‌کند تا آینده شغلی که می‌خواهید را بسازید یا شما را از اهداف‌تان دور نگه می‌کند؟ اگر فعالیت‌های شما در زمان‌های فراغت‌تان در مسیر پیشرفت شما نیست اکنون وقت آن رسیده تا اندکی در برنامه‌تان بازنگری کنید. در ادامه لیستی از فعالیت‌هایی می‌آوریم که انسان‌های موفق در ساعات فراغتشان انجام می‌دهند.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

آخرین فرصت‌های شغلی در ایران تلنت

انسان‌های موفق زمانی را به ورزش کردن اختصاص می‌دهند

مطمئناً قبلاً هم بسیار راجع به این موضوع نصیحت و صحبت شنیده‌اید. بیش از این هم نمی‌شود روی این موضوع تاکید داشت. پیش‌تر به اندازه کافی تحقیقاتی دال بر تائید این موضوع صورت گرفته است. تحقیقات ثابت کرده که برنامه تمرینی منظم، خلاقیت، اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری شما در زندگی شخصی و حرفه‌ای را بالاتر می‌برد.

از مدیران موفق و هوشمند بارها شنیده شده که آن‌ها در محل کار و حتی همراه با همکاران خود تمرینات یوگا انجام می‌دهند. اگر می‌خواهید تا بازده کاری را در ۸ ساعتِ کاریِ روزِ خود بالا ببرید، لازم است که در اوقات فراغت خود، هر چند اندک، ورزش کنید.

آن‌ها به دنبال تجربیات تازه و الهام‌بخش هستند

دنیله لاپورت نویسنده، کارشناس و پژوهشگر حوزه  کسب و کار و خلاقیت پیشنهاد می‌کند تا از دایره خود خارج شوید. اگر سرآشپز هستید، گاهی سعی کنید کارهای جدید بکنید. برای مثال به موزه بروید و اگر نقاش هستید، به بهترین رستوران‌ها سری بزنید. از جاهای که انتظارش را ندارید به دنبال الهام گرفتن باشید.
قرار گرفتن در محیط‌های جدید و جذاب باعث می‌شود مغز شما در حوزه‌های مختلف فعال شود و در نهایت با استفاده از آن بتوانید مشکلات را خلاقانه‌تر از قبل حل کنید.

انسان‌های موفق روابط واقعی و فوق‌العاده‌ای می‌سازند

توماس جفرسون سومین رئیس جمهور ایالات متحده بود. جفرسون به برگزاری مهمانی‌های شام عجیب و غریب مشهور بود. او عده زیادی از افرادی که برایش جذابیت داشتند را به خانه‌اش دعوت می‌کرد و از آن‌ها سوالات جذابی می‌پرسید تا شروع‌کننده بحثی جذاب و طولانی باشد.جفرسون ارزش ایجاد رابطه و ارتباط واقعی و رو در رو را کشف کرده بود.

آخرین باری که ارتباط و گفت و گویی عمیق، رو در رو و با معنی را با همکار، دوست و یا مربی خود داشتید چند وقت پیش بوده است؟ از توماس جفرسون الگوبرداری کنید و مهمانی شام مفصلی در خانه خود تدارک ببینید. ارتباطات جدیدی که برقرار می‌کنید و ایده‌های جدیدی که از این ارتباطات به مغزتان خطور می‌کند می‌تواند روند شغلی‌تان را بهبود بخشد. انسان‌های موفق اینگونه برای روابطشان ارزش قائلند.

انسان‌های موفق به راحتی «نه» می‌گویند

شنیده شد که این اواخر استیو جابز گفته بود، تمرکز به معنی بله گفتن به چیزهایی که قصد تمرکز بر آن‌ها داریم نیست؛ بلکه تمرکز یعنی به صدها ایده خوبی که به ذهنمان می‌رسد نه بگوییم و تنها روی یک ایده متمرکز باشیم. انسان‌های موفق می‌دانند که آن‌ها برای انجام هرکاری ساخته نشده‌اند. آن‌ها به خوبی می‌دانند نمی‌توانند هرجایی باشند و به همه کمک کنند.

آن‌ها می‌دانند که نمی‌توانند دنبال همه پروژه‌ها بروند و در همه جا حضور فعال داشته باشند. انسان‌های موفق پروژه تخصصی خود را در کمال دقت و وسواس انتخاب می‌کنند و در آن شروع به پیشرفت می‌کنند.

توصیه می‌کنیم هر زمان کسی شما را به مشارکت در پروژه‌ای دعوت کرد، ابتدا از خود بپرسید که ذهن شما در حال حاضر بر چه چیزی متمرکز است؟ با قبول این پیشنهاد آیا در مسیر هدف اصلی خود پیشرفت خواهید کرد؟ یا از آن دورتر می‌شوید و کار شما سخت‌تر خواهد شد؟

انسان‌های موفق زمانی از اوقات فراغت خود را در طبیعت می‌گذرانند

آیا تا به حال چیزی از اختلال دوری از طبیعت شنیده‌اید؟ اولین بار ریچارد لوو در کتاب خود از این اختلال سخن به میان آورد. ریچارد لوو بر این باور است، بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات انسان ناشی از سبک زندگی شهری و زندگی به دور از طبیعت است.

بسیار سخت است تا بتوان کارآمدی و بازده خود را در مدت طولانی و بدون هیچ حضوری، در طبیعت و استفاده از اکسیژن واقعی، در سطح عالی حفظ کرد؛ پس از مدتی خواهید دید که توان شما پائین و پائین‌تر می‌آید. عدم ارتباط و دوری از طبیعت روش مناسبی برای کار کردن و حتی زندگی کردن نیست. انسان‌های موفق ارتباط خود با طبیعت و فضای باز را حفظ می‌کنند.

افراد موفق با حضور در طبیعت این شانس را به خود می‌دهند تا زیبایی‌های متحیرکننده طبیعت را با چشم ببینند و روحیه و انرژی خود را بازیابی کنند.

گاهی اوقات ارتباط خود را با تکنولوژی و دنیای مجازی قطع می‌کنند

هرروز افراد بیشتری در دنیا تصمیم می‌گیرند برای مدتی از دنیای مجازی و تکنولوژی دور شوند. خاموش کردن دستگاه‌های خود، خاموش کردن وای‌فای‌ها، عدم دسترسی به ایمیل‌ها و رسانه‌های اجتماعی از جمله این اقدامات است. انسان‌های موفق در صدر فهرستی هستند که چنین تصمیماتی می‌گیرند. این افراد بر این باورند که با انجام این کارها ذهن، جسم و روح‌شان تازه می‌شود. حتی به تازگی روزی هم برای این کار در سرتاسر جهان در نظر گرفته شده است.

حتی پرمشغله‌ترین افراد در جهان هم به اهمیت روز بدون تکنولوژی ایمان دارند و همیشه سعی کرده‌اند زمانی را به دور از تکنولوژی به خود اختصاص دهند. تکنولوژی فوق‌العاده و معجزه‎آساست، اما اختصاص دادن زمانی برای دور بودن از آن در زندگی نیز ضروری خواهد بود.

از ساعات بعد از وقت اداری بیشترین استفاده ممکن را می‌برند

همه ما شنیده‌ایم که با برنامه‌ای درست در ابتدای روز، می‌توانیم روز فوق‌العاده‌ای را از نظر کاری تجربه کنیم. اما باید گفت بسیاری از انسان‌های موفق بر این اندیشه‌اند که پایان بردن روز به شکل مناسب کمک خواهد کرد که صبح روز بعد را با انرژی فراوان، با بازده بسیار بیشتر و سرشار از خلاقیت آغاز کنیم.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

برای مثال اگر به اندازه کافی بخوابیم، گوشی تلفن خود را قبل از خواب خاموش کنیم یا قبل از به خواب رفتن با خواندن کتاب استرس خود را کم کنیم، مطمئناً روز بعدِ خود را موفق‌تر خواهیم بود. اگر به عادات خود در ساعات پایانی شب توجه بیشتری کنیم صبح روز بعد سرحال‌تر و پرانرژی‌تر خواهیم بود و متعاقب آن روزی خوشحال‌تر و موفق‌تر را در پیش خواهیم داشت.

انسان‌های موفق به تعطیلات خود توجه ویژه‌ای دارند

وقتی می‌بینیم انسان‌های موفق با وجود مشغله فوق‌العاده زیاد و پیچیدگی‌های کارشان به تعطیلات اهمیت ویژه‌ای می‌دهند پس ما هم باید به تعطیلات خود اهمیت ویژه‌ای بدهیم و برای خوب پیش رفتن تعطیلات خود برنامه‌ریزی دقیقی صورت دهیم.

افراد موفق دائم در حال مطالعه هستند

بسیاری از افراد را می‌بینید که در جایگاه حال حاضر خود هم بسیار موفق‌اند و نیازی به مطالعه و تحصیل مجدد ندارند، حتی شاید مشغله بیش از حد آن‌ها نمی‌گذارد برای تحصیل فرصتی پیدا کنند، اما در کمال تعجب می‌بینید که آن‌ها به کلاس‌های مختلف می‌روند، دوباره در دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند و از تحصیل غافل نمی‌شوند. این میل و تلاش برای یادگیری و تحصیل نشان می‌دهد که انسان‌های موفق تا چه میزان موفقیت خود را مدیون تحصیل و یادگیری همیشگی خود در محیط کار می‌دانند.

برای موفقیت هرچه بیشتر در حرفه و شغلی که دنبال می‌کنیم، سرمایه‌گذاری بر دانش و یادگیری خود راهی بسیار تاثیرگذار و مفید خواهد بود. ثبت‌نام یک کارگاه چند ساعته یا یک روزه، رفتن به دوره‌های پایان هفته یا هر موضوعی که برای شما جذاب است می‌تواند شروعی مناسب باشد و کمک کند در کسب و کار خود موفق‌تر از قبل باشید.

انسان‌های موفق از استرس دوری می‌کنند

وقتی در محیطی کار می‌کنید که نا آرام است یا مدام با شرایطی استرس‌زا درگیر هستید، به طور طبیعی کیفیت کار شما پائین خواهد آمد. بنابراین باید شرایطی مهیا کنید تا بتوانید بر این وضعیت فائق آیید. انسان‌های موفق می‌دانند چطور از پس این کار بر بیایند. با ورزش‌هایی مثل یوگا می‌توانید بر استرس غلبه کنید، آرامش خود را حفظ کنید و کیفیت کار خود را بالا ببرید.

اگر مراقب خود نیستید، اگر عادت‌های خواب مناسبی ندارید، اگر تغذیه‌تان منظم و قانون‌مند نیست و اگر به خود اجازه می‌دهید که به راحتی خشمگین شوید، مطمئن باشید که نمی‌توانید به راحتی بر استرس خود غلبه کنید.

جمع‌بندی

سعی کنید از سبک زندگی و عادات انسان‌های موفق الگوبرداری درستی صورت دهید. از اوقات فراغت خود نهایت استفاده را داشته باشید، انتخاب‌های مفید و سالمی داشته باشید. از بعد از ظهرها، آخر هفته‌ها و تعطیلات خود به بهترین شکل بهره ببرید تا بتوانید انرژی مضاعف و خلاقیتی مفرط را به محل کار خود ببرید.

در هر هفته ۱۶۸ ساعت زمان وجود دارد، ما حدود ۴۴ ساعت در هفته کار می‌کنیم و ۱۲۴ ساعت باقی مانده را به خواب، غذا خوردن، استراحت کردن و تفریح می‌پردازیم. حال انتخاب با خود ماست که چه کنیم و چطور از زمان خود استفاده کنیم.

شما در اوقات فراغت خود چه می‌کنید؟ آیا از عادات رفتاری انسان‌های موفق الگوبرداری می‌کنید؟

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.