وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چرا باید به یادگیری در محیط کار پافشاری کنید؟

فارغ از اینکه به روز نگه‌داشتن اطلاعات، راهی برای به ثبات رساندن خلاقیت و اشتیاق حرفه‌ای است، یادگیری در محیط کار نیز سرمایه‌ای است که در دنیای در حالِ تغییرِ امروزی اجازه نمی‌دهد تا از قافله پیشرفت عقب بمانید. علاوه بر این، به روز بودن کمک می‌کند تا نه تنها امنیت شغلی داشته باشید، بلکه بتوانید افق‌هایی بالاتر را ببینید، مهارت‌های جدید بیاموزید و در نهایت، به دنبال ترفیع و ارتقا شغلی باشید.

اهمیت یادگیری در محیط کار برای تک‌تک همکاران

اگر تک‌تک همکاران در یک سازمان به دنبال یادگیری در محیط کار خود نباشند و مهارت‌هایشان با تحولات روز هماهنگ نباشد، آن سازمان نمی‌تواند تغییر و تحولی مثبت و در راستای اهداف خود داشته باشد. باید در سازمان خود محیطی را ایجاد کنیم که کارمندان به یادگیری در آن تشویق شوند و از شکست خوردن نترسند.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

همه مدیران و صاحبان کسب و کار باید یادگیری در محیط کار را از جمله اهداف اصلی بخش منابع انسانی برای همه همکاران بدانند. این هدف‌گذاری باعث می‌شود تک تک اعضای تیم و در نهایت تمام مجموعه، به سوی موفقیت و پیشرفت حرکت کنند. همه همکاران باید برای یادگیری در محیط کار برنامه‌ریزی کنند و برای آن زمانی را اختصاص دهند تا بتوانند به اهداف کلان سازمان دست پیدا کنند.

توصیه می‌شود همه ما در سازمان، شخصاً خود، مسئولیت یادگیری در سازمان را به عهده بگیریم و خود را در برابر این مسئولیت متعهد ببینیم. حال که اهمیت یادگیری در محیط کار را درک کردیم، به چند نکته در خصوص چگونگی این یادگیری می‌پردازیم:

در ایران تلنت رزومه بسازید

تصمیم بگیرید می‌خواهید دقیقاً چه چیزی بیاموزید

در ابتدا تصمیم بگیرید که چگونه و در چه زمینه‌ای می‌خواهید یادگیری و پیشرفت داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا با مبانی گسترده صنعت خود شروع کنید و با دقت بیشتر بر قسمت‌هایی که در آن‌ کنجکاو هستید تمرکز کنید.

سعی کنید بیشتر از قبل مطالعه کنید. مطالبی که می‌خوانید دیگر نباید تنها خبر باشند. برای مطالعه منابعی مانند Harvard Business Review را انتخاب کنید یا وبلاگ‌هایی که به کسب و کار و صنعت شما مربوط هستند را مطالعه کنید. علاوه بر این می‌توانید به محیط‌ها و جوامع مجازی بپیوندید و در بحث‌هایی که میان همتایان خود در جریان است شرکت کنید و مطالب جدیدی یاد بگیرید.

حداقل روزی نیم ساعت را به این کارها اختصاص دهید. این کار را آن قدر ادامه دهید تا موضوعات مورد علاقه خود را به دست آورید. پس از آن می‌توانید دقیق‌تر روی آن موضوعات مطالعه داشته باشید. همچنین، می‌توانید در کنفرانس‌ها و کلاس‌های مرتبط شرکت کرده و دانش خود را افزایش دهید.

از منابع سازمان خود کمال استفاده را ببرید

سازمان‌هایی که برنامه‌های آموزشی فراگیر ومدونی دارند منابع خود را در دسترس همه کارکنان قرار می‌دهند و آن‌ها را به مشارکت ترغیب می‌نمایند.

این راه به یادگیری در محیط کار کمک شایانی می‌کند. با این حال، این برنامه‌ها باید تا حدی بدون محدودیت و باز باشند که هر یک از کارمندان بتوانند با توجه به علایق، معیارها و سطح دانش خود آن‌ها را انتخاب کرده و رو به جلو حرکت کنند.

اگر فضای آموزش به شکلی دوستانه باشد که هر شخص بتواند کوچک‌ترین جزئیات تمرینات خود را مشخص کرده و موضوع آن‌ها را طبق علاقه خویش انتخاب کند، دیگر هیچ مقاومتی در برابر یادگیری وجود نخواهد داشت.

اگر شما به تازگی وارد سازمان شده‌اید، برای شروع بهتر است کمی تحقیق کنید زیرا ممکن است پرتالی برای یادگیری در محیط کار وجود داشته باشد و شما از آن اطلاعی نداشته باشید. بنابراین پرس و جو از همکاران به شما کمک خواهد کرد تا از همه شرایط مطلع شوید. شاید در شرکت شما بودجه‌ای برای این کار اختصاص داده شده و شما قادر هستید از کلاس‌های خاصی استفاده کنید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

امروزه، بسیاری از شرکت‌های خوب فرصت‌های یادگیری را در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند.

از مدیران خود بخواهید شرایط لازم برای یادگیری را فراهم کنند

اگر مدیر تازه کار و جوانی دارید، تلاش کنید به او نشان دهید که یادگیری در محیط کار بیش از شما به سازمان کمک خواهد کرد. با این روش مدیران به صورت داوطلبانه چنین فرصت‌هایی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سعی کنید در جهت اهداف و رویکرد سازمان فعالیت کنید. شرکت‌ها و سازمان‌ها باید بدانند که دنیا دائماً در حال تغییر است و هر سازمان وظیفه دارد تا در ارتباط با مشتریان خود به روز بماند.

جمع‌بندی

اگر شرکت شما از جمله شرکت‌هایی است که به یادگیری در محیط کار توجهی ندارد یا پلتفرم قابل دسترسی داخلی برای این مهم تدارک ندیده است، یا اصلاً منابع لازم برای آن را ندارد، خودتان باید به فکر باشید و برای آن درخواست بدهید.

به تالارهای گفت و گو بروید و به بحث و تبادل نظر بنشینید، برنامه‌هایی انگیزشی مانند TED را تماشا کنید و در گروه‌های لینکدین فعال باشید. به یاد داشته باشید که یادگیری  هر روز، هر لحظه و هر جایی اتفاق می‌افتد. سعی کنید با همتایان و همکاران خود چه در محیط کار و چه در بیرون از آن ارتباط برقرار کنید. این ارتباطات می‌تواند به یادگیری چیزهای جدید بیانجامد. به کنجکاوی ادامه دهید، زیرا کنجکاوی به یادگیری می‌انجامد.

سعی کنید فعالانه به کارفرمای خود پیشنهاد دهید که نیاز دارید چه چیزی بیاموزید و شرایط یادگیری چطور باید در محل کار مهیا شود. به کارفرمای خود بگویید با یادگیری این موضوعات خاص می‌توان از رقبا پیشی گرفت.

وقتی صحبت از تعلیم و یادگیری در محیط کار می‌شود باید رویکردی کاملاً فعالانه بگیرید. به یاد داشته باشید که یادگیری می‌تواند به طرق مختلف انجام گیرد؛ از کوچک‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین چیزها هم نگذرید. تنها لازم است که منبعی علمی پیدا کرده و از آن برای یادگیری،  پیشرفت و بهبود عملکرد شغلی خود کمک بگیرید.منبع: themuse

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.