وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

حقوق طراح گرافیست چقدر است؟

آیا تا به حال این سوال در ذهن شما شکل گرفته که برای کاری که انجام می‌دهید و سطح تجربه‌ای که دارید به درستی دستمزد دریافت می‌کنید؟ در واقع باید بگوییم که این یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که هر فرد شاغلی از خود باید بپرسد و برای رسیدن به مبلغ درست، به دنبال تحقیق و بررسی برود. این موضوع در مورد طراحان گرافیک نیز صدق می‌کند و برای رسیدن به حقوق و دستمزد منصفانه خود، باید از مراجع معتبر و افراد شاغل در این حوزه پرس‌و‌جو کنند.

امروزه، اطلاعات زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا بدانید که آیا به دریافتی درستی دارید یا خیر. یا اگر می‌خواهید وارد این حرفه شوید، چه میزان دستمزد برای خود پیشنهاد دهید و توقع داشته باشید. در این مقاله شما را در مورد میزان دریافتی طراحان گرافیک و به اصطلاح گرافیست‌ها آگاه خواهیم کرد و همچنین درباره وظایف و شرح شغلی رایج آنها در محل کار خواهیم گفت تا بتوانید با دست پر سراغ مذاکره حقوق و دستمزد بروید.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

حقوق طراح گرافیست در ایران

تمامی ارقام در این مقاله از گزارش بازار کار وب‌سایت ایران سلری، مرجع حقوق و دستمزد، به دست آمده است که آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

طبق اطلاعات منتشر شده برای حقوق طراح گرافیست در سایت ایران سلری، میانگین حقوق طراح گرافیست در ایران در سال ۱۴۰۱، ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان است. حقوق این افراد از ۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می‌شود. حقوق طراح گرافیست در ایران و حتی در دیگر کشورها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متغیر است و هر شرکت و کارفرما می‌تواند بنا به خواست خود و گرافیست میزان حقوق را مشخص کند. در ادامه مقاله درباره این فاکتورها و تاثیر آنها در میزان حقوق طراحان گرافیست صحبت خواهیم کرد.

مقایسه حقوق و دستمزد طراحان گرافیست با توجه به سابقه کاری

حقوق طراح گرافیست

طراحان گرافیست نیز مانند افراد در دیگر مشاغل، با توجه به میزان سابقه کاری و حرفه‌ای بودن پرداختی بیشتری دریافت خواهند کرد. مسلما رشته طراحی گرافیک، رشته‌ای است که نیاز به تمرین بسیار دارد و با داشتن سابقه کاری بیشتر می‌توانید از بایدها و نبایدهای آن باخبر و خود را در این حرفه به روز نگه دارید. در استخدام طراح گرافیست نیز، یکی از مهم‌ترین فاکتورها داشتن سابقه کار و البته نمونه کارهای بسیار حرفه‌ای و با دقت است.

  • بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد وب‌سایت ایران سلری، حقوق یک طراح گرافیست با تجربه کمتر از سه سال به طور میانگین در حدود ۶،۶۰۰،۰۰۰ تومان در هر ماه درآمد است. حقوق این افراد از ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.
  • حقوق یک طراح گرافیست با سطح تجربه بین سه تا هفت سال به طور میانگین ۸،۹۰۰،۰۰۰ تومان در هر ماه است. حقوق این افراد از ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.
  • طراح گرافیستی با سابقه کاری بین هفت تا پانزده سال به طور میانگین در حدود ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان حقوق در ماه دریافت می‌کند. حقوق این افراد از ۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است
  • اگر سابقه کاری طراح گرافیست پانزده سال به بالا سابقه کاری داشته باشد، به طور میانگین ۱۲،۳۰۰،۰۰۰ تومان در ماه دریافت می‌کند. حقوق این افراد از ۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۲۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است

این اعداد و ارقام تماما توسط افراد شاغل در بازار کار و در گزارش حقوق و دستمزد سایت ایران سلری به دست آمده است و این ارقام تنها مربوط به کارشناس گرافیست می‌شود. برای اینکه بدانید تمامی مشاغل و رده‌های سازمانی گرافیک در سازمان‌ها چه میزان درآمد دارند، می‌توانید به ایران سلری مراجعه کنید و در آنجا حتی اطلاعات بیشتری در مورد حقوق طراح گرافیست به دست آورید.

اما باید اعلام کنیم که این اعداد تماما تغییر پذیر هستند و همان‌طور که عنوان کردیم، کارفرمایان و طراحان گرافیک می‌توانند میزان حقوق و دستمزد خود را عنوان کنند و در مورد قیمت آن به توافق برسند.

مقایسه حقوق و دستمزد طراحان گرافیست با توجه به میزان تحصیلات

حقوق طراح گرافیست

بسیاری از شرکت‌ها به مدرک تحصیلی و همچنین دانشگاهی که طراح گرافیست درس خوانده اهمیت می‌دهند و آن را فاکتور مهمی در تصمیم‌گیری خود می‌دانند. اما آیا تحصیلات روی میزان دریافتی طراحان گرافیست در ایران اثر می‌گذارد؟ برای اینکه به جواب درست این سوال برسیم میزان حقوق طراحان گرافیست را بر اساس میزان تحصیلات بررسی کردیم.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد وب‌سایت ایران سلری، میانگین حقوق یک طراح گرافیک با مدرک دیپلم ۴,۳۰۰,۰۰۰ تومان در هر ماه است. در حالی که شخصی با مدرک لیسانس ماهانه ۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان حقوق می‌گیرد. طراح گرافیکی با کارشناسی ارشد به طور میانگین ۹,۳۰۰,۰۰۰ تومان در ماه حقوق دارد.

این تخمین‌ها تماما تغییر پذیر هستند و همان‌طور که عنوان کردیم، کارفرمایان و طراحان گرافیک می‌توانند میزان حقوق و دستمزد خود را عنوان کنند و در مورد قیمت آن به توافق برسند.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

مقایسه حقوق و دستمزد طراحان گرافیست در شاخه‌های مختلف

ممکن است شنیده باشید که این روزها شاخه طراحی رابط کاربری و یا UI/UX بسیار پرطرفدار شده و بسیاری از شرکت‌های حقوق بسیاری خوبی برای افراد شاغل در این شاخه‌های پرداخت می‌کنند. برای اینکه به این حدس و گمان‌ها پاسخ دهیم، سراغ بررسی دریافتی افراد در شاخه‌های مختلف گرافیک رفتیم تا بتوانیم آنها را با هم مقایسه کنیم.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد وب‌سایت ایران سلری، میانگین حقوق افراد در شاخه‌های مختلف گرافیک به شرح زیر است:

  • میانگین حقوق کارشناس ارشد طراحی در هر ماه برابر است با ۱۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان
  • میانگین حقوق طراح UI/UX در هر ماه برابر است با ۱۰,۶۰۰,۰۰۰ تومان
  • میانگین حقوق طراح رابط کاربری در هر ماه برابر است با ۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان
  • میانگین حقوق کارشناس UX در هر ماه برابر است با ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
  • میانگین حقوق صفحه آرا در هر ماه برابر است با ۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان

و موارد دیگر که با توجه به نوع فعالیت آنها، میزان دریافتی کمتر یا بیشتری دارند. برای اینکه بتوانید از دریافتی تمام شاخه‌ها و زیرمجموعه‌های گرافیک باخبر شوید، به ایران سلری مراجعه کنید.

وظایف طراح گرافیست چیست؟

حقوق طراح گرافیست

برای اینکه بتوانید دریافتی کاملی در شرکت‌ها داشته باشید، باید از وظایف و شرح شغلی رایج این افراد در بازار کار خبر داشته باشید. به صورت کلی طراحان گرافیست کارهای زیر را انجام می‌دهند:

  • با مشتریان یا مدیران ملاقات می‌کنند تا در مورد اهداف تجاری و الزامات شغلی بحث و گفتگو کنند.
  • برای تکمیل یک کار و ارائه پیشنهاد زمانی به مشتریان خود، بازه زمانی تعیین می‌کنند.
  • با توجه به هدف مشتری طراحی خود را انجام می‌دهند.
  • برای خلق ایده و طراح‌های نوین، از تفکر خلاقانه استفاده می‌کنند.
  • در مورد طراحی‌هایی که با محدودیت زمانی و هزینه روبه‌رو هستند، ایده‌هایی نوآورانه ارائه می‌دهند.
  • ایده‌ها و طرح‌های نهایی را به مشتریان یا مدیران خود ارائه می‌دهند.
  • در مورد فناوری، به روز هستند و با طیف وسیعی از ابزارهای طراحی آشنایی دارند و کار می‌کنند.
  • برای تولید کار دقیق و با کیفیت بالا، طراح‌های خود را تصحیح می‌کنند.
  • در تصویرسازی و طراحی کارهای چاپی مهارت دارند.
  • با افراد شاغل در این حرفه مانند تصویرگران و عکاسان ارتباط نزدیک دارند.
  • به عنوان بخشی از یک تیم با دیگر طراحان، کپی رایترها، عکاسان، سبک شناسان، تصویرگران، دیگر طراحان، مدیران، توسعه دهندگان وب و متخصصان بازاریابی کار می‌کنند.

بازار کار رشته گرافیک

همان‌طور که در مقاله چطور گرافیست شویم بیان کردیم:

طراحی گرافیک (graphic design) یکی از مشاغل در حال رشد است، اما رشد آن بر اساس حوزه تخصص افراد ممکن است متفاوت باشد. تا سال ۲۰۲۹ ممکن است با کاهش استخدام طراحان گرافیک مواجه شویم، اما این امر عمدتاً در حوزه طراحی چاپ صدق می‌کند.

در چند سال آینده فرصت‌های شغلی کمتری برای طراحان گرافیک در زمینه روزنامه‌ها، نشریات، ناشران کتاب و دایرکتوری‌ها وجود خواهد داشت. از سوی دیگر، طراحان گرافیک حوزه دیجیتال اوضاع بهتری خواهند داشت و ‌آینده روشن‌تری برای آنها تصور می‌شود. طراحان گرافیک با مهارت در طراحی UI و UX وب‌سایت، انیمیشن، طراحی رابط کاربری موبایل و اپلیکیشن و طراحی ویدیو بالاترین تقاضا را برای استخدام دارند. سایر زمینه‌های طراحی مانند طراحی UI و UX نیز رشد بالایی در بازار کار دارند.

منبع ایران سلری
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.