وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چگونه می‌توان دوره‌های آنلاین را در رزومه قرار داد؟

مطمئنا شما مانند هر کارجو و کارمند دیگری، برای اینکه در حوزه کاری خود پیشرفت کنید در کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین معتبر شرکت کردید. تمام این دوره‌ها می‌توانند به عنوان نکته‌ای مثبت در رزومه شما بیایند، اما چگونه دوره‌های آنلاین را در رزومه قرار دهیم؟

امکان دارد این سؤال بسیاری از شما برای جلب توجه بیشتر کارفرمایان باشد. به همین دلیل، ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را با نحوه صحیح قرار دادن دوره‌های آنلاین در رزومه آشنا کنیم تا به شما کمک کنیم در به دست آوردن شغل مورد نظرتان بهتر عمل کنید. اما قبل از هر کاری باید بدانیم که چرا باید این دوره‌ها را در رزومه بیاوریم.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

چرا باید دوره‌های آنلاین را در رزومه خود بیاورید؟

دلایل مختلفی برای گنجاندن دوره‌های آنلاین در رزومه وجود دارد که ما در ادامه به بیان آنها می‌پردازیم.

لیست دوره‌های آنلاین به کارفرمایان نشان می‌دهد که فعال هستید

امروزه، بیشتر شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که می‌توانند به طور مستقل کار کنند و نه اینکه منتظر بمانند تا کار و وظایف به آنها دیکته شود. حضور در دوره‌های آنلاین می‌تواند به کارفرمایان نشان دهد که در پیشرفت حرفه خود جدی هستید و می‌توانید برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت خود و شرکت، روی پا خود بایستید و خودکفا باشید.

دوره‌های آنلاین می‌توانند خالی بودن میزان سابقه کاری شما را پر کنند

معمولا هیچ کارفرمایی دوست ندارد که رزومه‌ی خالی از کارجویی ببیند. چه در بازار کار مدتی مشغول به کار بودید و چه به عنوان تازه وارد قصد دارید تا وارد بازار کار شوید، گذراندن دوره‌های آنلاین مربوط به حوزه کاری و تحصیلی‌تان، می‌تواند نشان دهنده این باشد که در چه حیطه‌ای فعال هستید و در کدام حیطه تمایل به کار و پیشرفت دارید.

دوره‌های آنلاین مهر تأییدی بر مهارت‌های شما خواهند بود

قرار دادن دوره‌های آنلاین در رزومه

بله، درست است که بسیاری از افراد معمولا در محل کار و با داشتن سابقه کار در حیطه‌ای می‌توانند مهارت‌های خود را افزایش دهند؛ اما این تنها روش برای افزایش قابلیت‌ها و مهارت‌ها نیست. حضور در دوره‌های آنلاین می‌تواند بار علمی زیادی برای شما داشته باشد و ارائه لیستی از این مهارت‌ها در نوشتن رزومه حرفه‌ای، می‌تواند شما را فردی کاربلد و قابل اعتماد برای آن موقعیت شغلی نشان دهد.

برای لحظه‌ای خود را جای کارفرمایان قرار دهید و از دید آنها به این بخش از رزومه نگاه کنید. صدها، شاید هزاران نفر رزومه خود را با مهارت‌های مشابه پر می‌کنند. چگونه می‌توان تشخیص داد که چه کسی بهتر است و برای موقعیت شغلی مورد نظر، واجد شرایط است؟

دوره‌های آنلاین مهر تأییدی بر مهارت‌های کلیدی در رزومه هستند و درک عینی از دانش حرفه‌ای شما به شرکت‌ها ارائه می‌دهند. این دقیقا همان تفاوت شما با دیگر افرادی است که مهارت‌های مشابه شما را در رزومه‌شان قرار دادند.

۵ نکته در مورد نحوه قرار دادن دوره‌های آنلاین در رزومه

در حالی که ممکن است با خود فکر کنید که قرار دادن دوره‌های آنلاین در رزومه روش خاصی لازم ندارد و می‌توانید این کار را به سادگی انجام دهید، اما این نکته را فراموش نکنید که این مورد نیز مانند باقی بخش‌ها در رزومه باید کارفرما را جذب کند. در ادامه چند نکته را بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند این دوره‌ها را به گونه‌ای فهرست کنید که مصاحبه کنندگان و کارفرما را تحت تأثیر قرار دهید.

۱. شرح وظایف آگهی شغلی را پیش روی خود داشته باشید

توضیحات و شرح وظایف آگهی شغلی را بخوانید (یا حتی دو یا چند بار) تا به ایده روشنی از اینکه این شرکت به دنبال چه شخصی است، برسید. این امر به ویژه در صورت درخواست همزمان چندین شغل بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

همان‌طور که این نکات دیگر را مرور می‌کنید، سراغ دوره‌های آنلاینی برای قرار دادن در رزومه بروید که در ارتباط با آن وظایف و شرح شغلی است.

۲. دوره‌های آنلاین مهم و قوی را در رزومه قرار دهید

قرار دادن دوره‌های آنلاین در رزومه

به یاد داشته باشید که بیشتر مدیران استخدام فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا هر رزومه را بررسی کنند. اگر قرار باشد که هر دوره‌ی آنلاینی که گذرانده‌ای را در رزومه خود لیست کنید، مطمئن باشید که کارفرما و کارشناس استخدام از این بخش رزومه شما خیلی سریع عبور خواهد کرد.

به همین دلیل است که گفتیم همیشه رزومه را مناسب با شرح شغلی بنویسید. نگاهی به توضیحات آگهی شغلی بیندازید. سپس، همان‌طور که دوره‌های آنلاین خود را بررسی و مرور می‌کنید، از خود بپرسید، “آیا من مهارتی را که شرکت به دنبال آن است، یاد گرفتم؟” اگر چنین است، پس آن را در رزومه خود قرار دهید.

۳. دوره‌های معتبر و مورد تأیید را در رزومه قرار دهید

ارائه دهنده دوره را در لیست خود قرار دهید و نام دوره را دقیقاً همان‌طور که در وب‌سایت ارائه دهنده دوره نشان داده شده است، بنویسید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

شما همچنین باید مطمئن باشید که دوره‌ای که در رزومه قرار می‌دهید، معتبر و شناخته شده است. قبل از شرکت در دوره‌ها، درباره ارائه دهنده دوره به خوبی تحقیق کنید، نقد و بررسی‌های دوره‌ها را مرور کنید و مطمئن شوید که تمام نظارت درباره دوره مثبت است و سراغ شناخته شده‌ترین دوره‌ها بروید.

همچنین می‌توانید گواهی دوره‌ها را نیز آماده کنید که در صورت حضور در مصاحبه و نیاز به ارائه، بتوانید آنها را با خود ببرید.

۴. فراموش نکنید که تاریخ گذراندن دوره را به رزومه اضافه کنید

درج تاریخ دوره‌های آنلاین شما به کارفرمایان کمک می‌کند تا بفهمند در حال حاضر دانش شما به چه میزانی است. اگر طول دوره مانند میزان ساعات و هفته‌ها را نیز در رزومه قرار دهید، کارفرمایان می‌توانند میزان عمق دانش شما را نیز بسنجند. اگر دوره‌ی آنلاینی دارید که سال‌ها از گذراندن آن می‌گذرد، خوب است که سراغ دوره‌هایی بروید که تاریخ جدیدتر و نزدیک‌تری دارند.

اگر در زمان ارائه رزومه نیز در حال گذراندن دوره‌ای هستید، نوشتن در “در حال انجام” یا پیش بینی تاریخ اتمام دوره در رزومه اشکالی ندارد.

۵- آنچه را که در هر دوره آموخته‌اید به طور مختصر ذکر کنید

قرار دادن دوره‌های آنلاین در رزومه

اینکه دوره‌های آنلاین خود را مانند لیست بلند بالا در رزومه خود قرار دهید، کاری بسیار آسان است. اما ره‌آورد شما از تمام این دوره‌ها چه بوده است و برای پیشرفت از این دوره‌ها چه چیزی آموختید؟ نگاهی به شرح شغل بیندازید و یک یا دو مورد مرتبط با آن را در کنار هر دوره بنویسید؛ به صورتی که مستقیماً آنچه را که در این دوره آموخته‌اید با چیزی که در شرح شغل آمده است، ارتباط داشته باشد.

دوره‌های آنلاین را در کدام قسمت رزومه قرار دهیم؟

در بیشتر موارد، شما باید در رزومه خود بخش مهارت و یا توسعه فردی داشته باشید که بتوانید در این بخش‌ها دوره‌های آنلاین خود را به ترتیب تاریخ اتمام لیست کنید؛ توجه داشته باشید که این بخش نیز مانند بخش سوابق کار در رزومه، باید از جدیدترین به قدیم‌ترین لیست شود و دوره‌های اخیر باید در سطر اول قرار بگیرند.

قرار دادن گواهی دوره در پروفایل‌های آنلاین خود را فراموش نکنید

همان قدر که رزومه در به دست آوردن یک شغل مهم است، پروفایل‌های کاری شما نیز باید مهم باشند. اگر در لینکدین فعال هستید، و باید باشید، می‌توانید گواهی‌های خود را در آنجا به اشتراک بگذارید. مدیران استخدام به طور مداوم از شبکه‌های اجتماعی برای یافتن استعدادهای جدید استفاده می‌کنند و داشتن گواهی اتمام دوره‌های آنلاین در پروفایل شما، می‌تواند به عنوان یک برگ برنده عمل کند.

شما همچنین می‌توانید این گواهی‌ها را در زمان ساخت رزومه در ایران تلنت با کمک رزومه ساز آنلاین ایران تلنت قرار دهید، تا شانس بیشتر دیده شده توسط کارفرمایان را داشته باشید.

منبع codecademy
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.