وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چگونه استعداد پنهان خود را کشف کنیم؟

آخرین باری که در حین کار گذر زمان را فراموش کردید را به یاد دارید؟ این اتفاق به چه دلیلی رخ داده است؟ پای استعداد پنهان شما در میان است؟ اصلاً استعداد پنهان چیست؟ استعداد موهبتی طبیعی در هر فرد است. توانایی‌ها و ظرفیت‌های طبیعی که همۀ ما انسان‌ها داریم، استعدادهای ما هستند و دایره آن‌ها ممکن است از خلاقیت‌های شغلی تا توانایی‌های ورزشی ما گسترده باشد.

همۀ انسان‌ها در حرفه یا کاری استعداد دارند، اما معمولاً در شناخت آن‌ها موفق نیستند. اغلب اوقات استعدادها برای ما پنهان و ناشناخته باقی می‌مانند. این استعدادها در برابر چشم ما هستند، اما در شناخت آن‌ها موفق نیستیم و آن‌ها را فراموش می‌کنیم.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

حال سوال اصلی اینجاست که استعدادهای پنهان خود را چگونه بشناسیم و چگونه آن‌ها را پرورش دهیم؟ اگر استعداد پنهان خود را بشناسیم به منبعی غنی دست پیدا خواهیم کرد و در تمام جوانب زندگی از آن بهره خواهیم برد. خواه در تلاش برای پیدا کردن شغل مناسبی باشیم، خواه بخواهیم مهارت جدیدی را در خود رشد دهیم، اولین فاکتوری که ما را یاری خواهند کرد استعدادهای ما هستند.

برای آنکه بتوانید استعداد خود را شناسایی کنید از ده نفر از اطرافیانتان بپرسید که در چه کارهایی استعداد دارند؟ همان‌طور که انتظار می‌رود جواب‌های متفاوتی خواهید گرفت. تعداد بسیاری از افراد نمی‌دانند چه استعدادهایی دارند. پس شما چطور می‌توانید به پاسخ سوال خود برسید؟ اغلب افراد به حدی درگیر زندگی روزمره هستند که فرصت ندارند درباره این موضوع فکر کنند. بنابراین این استعدادها، پنهان و بلااستفاده باقی می‌ماند.

علی‌رغم اینکه سال‌ها زمان می‌برد تا استعدادهای خود را کشف کنیم، این کار آسان‌تر از چیزی است که حتی فکرش را می‌کنید. در ادامه پنج راه بسیار آسانی که به کشف استعداد پنهان هر شخص می‌انجامد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

تست شخصیت شناسی

به حرف دیگران گوش کنید

افرادی که در اطراف شما هستند، اغلب بهتر از خودتان به استعداد پنهان‌ شما واقف هستند. اگر شما تلاش می‌کنید تا این موضوع را با تفکر و دقت فراوان کشف کنید، آن‌ها آن استعداد پنهان را سال‌هاست در رفتار شما شناخته‌اند. اگر تا امروز به حرف اطرافیان خود گوش نکرده‌اید، اکنون وقت آن رسیده کمی به حرف‌هایشان فکر کنید.

اگر هیچ ایده‌ای از این موضوع ندارید، بهتر است کمی به صحبت‌های اطرافیان خود گوش کنید. آن‌ها شما را به چه صفاتی می‌شناسند؟ در انجام چه کارهایی از شما کمک می‌خواهند؟ مطمئن باشید که پاسخ‌هایشان شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

کارهایی که انجامشان برای شما ساده و پیش پا افتاده است

آیا انجام یک سری از امور بیش از حد برایتان آسان و پیش پا افتاده‌اند، اما عده‌ای دیگر همین کارها را با سختی و مشقت انجام می‌دهند؟

اگر فکر می‌کنید بعضی از کارها بیش از حد ساده و پیش پا افتاده‌ هستند، اما اطرافیان به شما می‌گویند که این طور نیست و آن‌ها همین کارها را با سختی و اختصاص زمان بسیاری به انجام می‌رسانند، واقعیت این است که این شما در انجام آن‌ امور توانایی دارید.

در واقع یکی از استعدادهای پنهان شما انجام آن کارها است. پس برای یافتن استعداد پنهان خود بیشتر از قبل به این دست کارها دقت کنید.

کارهایی که از انجامشان لذت می‌برید

ممکن است استعداد پنهان شما به نحوی دیگر خودنمایی کنند. از انجام چه کارهایی خسته نمی‌شوید؟ از انجام چه کارهایی لذت می‌برید؟ چه کارهایی را در اوقات فراغت خود انجام می‌دهید؟ فرض کنید که تمام امور بر وفق مراد است و امروز را باید برای خود وقت بگذارید. چه کارهایی می‌کنید؟ به سراغ ساز خود می‌روید؟ به باغبانی روی میاورید؟ یا قلم بر دست می‌گیرید و شروع به نوشتن می‌کنید؟

به هر کاری که روی آوردید، در واقع در انجام آن کار استعداد داشته و توانمند هستید. پس اگر به دنبال کشف استعداد پنهان خود هستید، فهرستی از این کارها ایجاد کنید.

علاقه و توانمندی که در نطفه خفه شده است

آیا موضوعی وجود دارد که از گذشته دور به آن علاقه داشته‌اید و به دلایل مختلف از آن غافل شده‌اید؟ اما هنوز هم بر این باورید که می‌توانید در آن صاحب نظر و توانا باشید؟

اگر چنین علاقه‌ای دارید، حتماً به دنبال آن بروید. ممکن است یکی از استعدادهای پنهان شما در آن موضوع یا حواشی آن نهفته باشد.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

از منطقه امن خود خارج شوید

ما تغییر را دوست نداریم و معمولا در برابر آن مقاومت می‌کنیم. اگر به دنبال معنا باشید، بر روی نقاط قوت خود تمرکز می‌کنید یا توانایی‌های خود را بهبود می‌بخشید، اما در این میان باید از منطقه خود نیز خارج شوید تا بتوانید تجربه بیشتری کسب کنید و استعدادهای پنهان خود را کشف کنید. چه بخواهید خود را در مهارتی تقویت کنید و چه بخواهید روی استعداد جدیدی تمرکز کنید و سراغ شغلی جدید بروید، در هر حالت باید باید ریسک کنید، انرژی بیشتری داشته باشید و بر ترس خود غلبه کنید.

تست شخصیت شناسی بدهید

یکی از بزرگ‌ترین مزایای تست‌های شخصیت شناسی این است که شما را با ویژگی‌ها و همچنین خصوصیات درونی آشنا می‌کند که ممکن است تا به حال به آنها توجه نمی کردید. یکی از بهترین تست‌های شخصیت شناسی که توسط مؤسسه‌های روانشناسی تایید شده است، تست شخصیت شناسی MBTI ایران تلنت است.

با استفائه از نتایج این آزمون، شما می‌توانید با استعدادهای نهفته، توانمندی‌ها و مهارت‌هایتان بیشتر آشنا شوید و به همین راحتی می‌توانید استعدادهای پنهان خود را شناسایی کنید و برای پیشرفت سراغ آنها بروید. با این آزمون، شما می‌توانید به شناخت عمیقی از خود برسید و بدانید چگونه می‌توانید در دنیای پیرامون خود رشد و پیشرفت بیشتری داشته باشند.

از اطرافیان خود راجع به استعدادها و توانایی‌های خود بپرسید

از اطرافیان خود بخواهید درباره استعدادهای شما صادقانه صحبت کنند. از آن‌ها بخواهید عادات بد و نقاط ضعف شما را کنار بگذارند و یک یا دو مهارتی که احساس می‌کنند بر آن‌ها مسلط هستید را به شما یادآوری کنند. استراتژی شما در پرسیدن این سوال باید به صورت نفر به نفر باشد و نه گروهی.

در ادامه، پاسخ همۀ افراد را یادداشت کرده و کنار هم قرار دهید. سپس آن‌ها را تحلیل کنید. تحلیل این پاسخ‌ها کمک می‌کند برخی از استعدادهای پنهان خود را بشناسید.

وقتی این استعداد پنهان آشکار و هویدا شد، از زندگی خود بیش از پیش لذت خواهید برد. با استفاده از آن‌ها می‌توانید در کسب و کار خود پیشرفت کرده و به یک ستاره تبدیل شوید؛ یا کیفیت محصول و خدمت خود را بالاتر ببرید یا ارتباطات و شبکه‌های ارتباطی‌تان را  بهبود ببخشید.

نکته مهم دیگر این است که، وقتی روی استعدادهای خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، دیگر از کار و شغل خود خسته نمی‌شوید زیرا کار شما به زندگی‌تان تبدیل می‎شود و از آن حرفه لذت خواهید برد. هر چیزی که زندگی و کسب و کار شما را لذت‌بخش‌تر کند، حتماً چیز خوبی است. اگر خواندن این مطلب برایتان جذاب بوده پیشنهاد می‌کنیم مقاله چگونه علایق خود را شناسایی و دنبال کنیم؟ را نیز مطالعه نمایید.

آیا بر تمام استعدادها و توانایی‌های خود واقف هستید؟ آیا تا به حال شده از بی‌توجهی به استعدادها و توانایی‎هایتان حسرت بخورید؟

شما می‌توانید جدیدترین آگهی‌های استخدام در معتبرترین شرکت‌های ایرانی و خارجی را در ایران تلنت مشاهده کنید.

مطالب پیشنهادی
104 دیدگاه
  1. حامدخانجمالی می‌گوید

    بنطرم باید پرواز کنم تا عشق رو کشف کنیم زمانی ادم عاشق میشود که تمام گدشته رو مرور میکنه وزمانی ادم میتونه عشق رو کشف کنه تا بالایه همه چی قرار بگیره باید تو هرچیر پرواز کنی پرواز من روزی به دنیا عشق رو گوشت زد میکنه پروازی که با دستان و معز وفکر انجام میشه نه بالگرد یا چتر یا هواپیما بافکر پرواز کنی وبالا بیای

    1. ناشناس می‌گوید

      با تشکر

    2. سحر می‌گوید

      من هنوز استعدادمو کشف نکردم ؟
      چکار کنم؟؟؟؟؟

      1. امیر سلگی می‌گوید

        شما باید کار های رو ک ازش لذت می برید نویسندگی هنر ریاضیات هرچی که ازش لذت می برید استعداد شماست اگ دوس داری بیشتر حرف بزنیم
        Samuel_gnius83
        رو در اینستا گرام دنبال کنید

        1. بنده خدا می‌گوید

          سلام من به سخنوری در اهل فامیل مشهورم و سعی می کنم اطلاعات جمع کنم تا متن جامع داشته باشم و خودمم لذت میبرم الان این حسه من چیه؟ در راه چه کاری مورد استفاده قرار می گیره؟

          1. MT می‌گوید

            مسئول روابط عمومی

  2. Asgary می‌گوید

    ممنونم ازتون مقاله‌ی شما باعث شد تا استعدادمو کشف کنم انقدر خوشحالم که چند دقیقه‌س دارم اشک شوق میریزم😭😄💪❤

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام
      خیلی خوشحالیم که این مقاله براتون جذاب بوده و آن چه که به دنبالش بودید رو بیان کرده است.

      بابت دیدگاه دلگرم‌کننده‌تون سپاس‌گزاریم

    2. رُزا می‌گوید

      استعدادت چیع ؟؟

      1. miss.. می‌گوید

        من چرا استعدادمو پیدا نمیکنم ک تو چه کاری استعداد دارم خیلی فکر کردم اما نتیجه ای نرسیدم روش هاییم ک گفتین اثر نکرد😪

  3. ناشناس می‌گوید

    شاید استعدادمونو بتونیم کشف کنیم. ولی با اون استعداد شغل خوب و پر درآمدی نمیشه داشته باشیم. تکلیف چیه؟

    1. me می‌گوید

      همیشه از علاقه و استعداد و پشتکار ادم به جاهای خوبی می رسه این دیدگاه اولیتون رو دور بریزید.

      1. مهتاب می‌گوید

        سلام من نقاشی کشیدن رودوست دارم ولی قشنگ نقاشی نمیکشم لطفاکمکم کنید چجوری استعدادموپیداکنم ممنون میشم

        1. بچه مثبت ➕😊 می‌گوید

          شرکت تو کلاس های نقاشی و طراحی
          اتفاقا منم به سبک خاصی از هنر علاقه دارم ولی چندان توش خوب نیستم البته از اولین باری که یه نقاشی از سبک مورد علاقه م کشیدم دوستم کلی بهم خندید ولی الان چند وقتیه از اون موقع میگذره و من هر از گاهی تمرین میکنم و وقتی نشون همون دوستم میدم میگه که از موقعی که اولین نقاشی تو کشیدی خیلی پیشرفت کردی اما خودم میدونم که هنوز کلی جای کار داره
          پس باید تمرین کرد و ناامید نشد چون هیچ هنرمندحرفه ای از اول حرفه ای نبوده

  4. سیب زرد می‌گوید

    کارهایی که انجامشان برای شما ساده و پیش پا افتاده است کاملا درست و بجاست.
    با سپاس

  5. Reebin می‌گوید

    میشه درس خواندن هم یک استعداد باشد؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام و روز به خیر،
      درس خواندن هم می‌تواند یک استعداد پنهان و یا مهارتی باشد که قابل بسط دادن باشند. بسیاری از نطریه‌پردازان و محققان جهان افرادی هستند که به طور منظم در حال کسب دانش هستند.

  6. محمد می‌گوید

    با سلام ممنون از مطالبتون
    میشه بگید که کشورهای غربی از چه متدی برای شناسایی استعداد افراد اسفاده میکنند؟؟
    آیا کسی هست در اینباره اطلعی داشته باشه؟؟

  7. اصغر مومنیان می‌گوید

    سلام از مقاله ی کوتاه و کاربردیتون واقعا ممنونم.
    دقیقا درست فرمودید استعداد بنده در فن بیان و سخنرانی است
    و همینطور علاقه ی بنده در نویسندگی چرا که از این کار لذت می برم اما همانطور که گفته بودید تنها شناسایی این مورد کافی نیست بلکه می بایست روی استعداد و علاقه مندی هایمان سرمایه گذاری کنیم و با آموزش دیدن،مطالعه کردن آنها را پر رنگ تر و شکوفاتر نماییم.

    باز هم از مقاله ی خوبتان سپاسگزارم

    1. Maryam می‌گوید

      سلام من توی بیان خیلی ضعیف هستم میشه راهنماییم کنید اگر کتابی چیزی هست در ابن مورد بخونم.ممنون

      1. Sunai می‌گوید

        عزیزم الان سه سال از سوالت گذشته و امیدوارم به جوابت رسیده باشی از یکی که سخنرانی خوبی داشت شنیدم که مثل آنتونی رابینز ۳۰ بار در ماه رفت جلو مردم سخنرانی کرد و کلی فن بیانش رشد کرد تو اون مدت
        الان قدرت بیانش عالیه عالیییی
        امیدوارم کمکت کنه🌺💚

  8. Yasi می‌گوید

    سلام با سپاس از مقاله ی خوب شما

  9. گندم می‌گوید

    مقاله خیلی خوبی بود.ممنون.
    امامن آخرین باری که موقع کار زمانو فراموش کردم یادم نیست. به ادبیات و نجوم و ادیان علاقه دارم ولی هیچکدوم کاربردی نیستن.چیکار کنم؟ میخوام بقیه عمرمو با استعدادم بگذرونم و مفید باشم.

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام گندم عزیز،
      چرا تصور میکنید که ادبیات و نجوم کاربردی نیستند؟ برای مثال اگر ادبیات خونده‌اید و دست به قلم هستید میتونید در حوزه تولید محتوا یا روزنامه نگاری و … مشغول به کار شوید. هیچ وقت نا امید نشید و بر اساس سلایق و آرزوهایتان زندگی کنید. شاید مسیر عادی نباشه و دشواری های بیشتری پیش روتون باشه اما در نهایت، لذت فوق‌العاده‌ای داره.

      1. مریم بی غم می‌گوید

        منم به نجوم علاقه دارم همچنین ادبیات و سخنوری و مطالعه زیاد میکنم در این رابطه . یا تو ارائه راهکار تو مسائل مختلف واقعا استعداد دارم…ولی موضوع اینجاست که فکر میکنم تو چهل سالگی چیکار میتونم بکنم دیگه نمیدونم از کجا شروع کنم حس میکنم باید یک کوچ زندگی داشته باشم که هدایت کنه ولی هزینه بردار هستند

  10. ناشناس هستم می‌گوید

    مطالبتون عالی بود ولی کاش یه کم بیشتر راهنمایی می کردید.من جلوی تلویزیون که بعضی وقتا ورزش میذاره،حرکتاش رو انجام میدم و کاملا موفقم.اما بعضی ها حتی یه تکون ساده هم نمی تونن به خودشون بدن.این یعنی من توی این ورزش استعداد دارم؟!

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      خیلی خوشحالیم که خوندن مطالب وبلاگ ایران تلنت تونسته براتون مفید باشه و گره از مشکلاتتون باز کنه. در مورد سوالی که پرسیدید باید گفت شاید این مورد مسیر باشه برای دستیابی به یک ارزش بزرگ و فوق‌العاده. فقط کافیه که مسیر خودتون رو پیدا کنید. اگر از انجام دادنش لذت میبرید، حتماً آن را پیگیری کنید.

  11. safoura ebrahimi می‌گوید

    من عاشق موسیقی ام دوساله دارم گیتار میزنم و از وقتی هفتم بودم بهش علاقه داشتم هنوزم عاشقشم و فکر اینکه نتونم کار کنم دیوونم می کنه ولی نمی دونم سریع یاد میگیرم یا نه بابامم میگه تو استعدادشو نداری توروخدا کمکم کنید نظرتونو بگید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      خانم ابراهیمی،
      اگر پشتکار و علاقه وجود داشته باشه، تقریباً همه چیز امکان پذیره. اگر واقعا به این کار علاقمند هستید دلسرد نشید و تمام تلاشتون رو برای رسیدن به هدف به کار بگیرید.

  12. پگاه می‌گوید

    سلام ممنون بابت مقاله ولی من هرچی تلاش میکنم نمیتونم استعدادمو پیدا کنم من عاشق دیده شدن و سخنرانی هستم و تو مدیریت اوضاع خیلی ماهرم و ادم تقریبا شجاعیم دوست دارم همه بهم افتخار کنن و همیشه قهرمان باشم😎میشه راهنمایی کنید چه شغلی مناسب منه؟لطفا

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      تدریس بهترین شغل برای سخنرانی کردن و دیده شدن هستش

  13. حسین عباسی می‌گوید

    ممنون من فهمیدم استعداد من فوتبالیست شدن و حالا می دونم که به چی باید بیشتر توجه کنم

  14. استعدادت می‌گوید

    دوستانه عزیز بنده اخیرا سایتی رو طراحی کردم که شبیه شبکه اجتماعیه و مخصوص بارگذاریه استعدادهایه شماست
    ینی شمایی که استعدادی دارین ولی نمیدونین کجا باید استعدادتونو نشون بدین تشریف بیارین به سایت زیر و به صورت رایگان استعداد خودتون رو بارگذاری کنید

  15. شقایق کیلانی می‌گوید

    سلام.من رشتم حسابداریه و چندسال توی این رشته کار کردم اما الان با توجه به درآمد کم و استرس زیاد دیگه علاقمو از دست دادم و نمیدونم سمت چه رشته ای برم.میشه راهنمایی کنید که باید چیکار کنم یا مشاور خوب بهم معرفی کنید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام سر کار خانم کیلانی،
      در ابتدا سعی کنید فهرستی از علایق خود ایجاد کنید. در مرحله دوم بهتر است که توانایی ها و مهارت های خود را بنویسید. این دو فهرست را به هم مطابقت دهید تا ببینید علایق و مهارت هایتان در راستای چه موقعیت شغلی هستند. سپس در آن موقعیت میتوانید تصمیم بگیرید.

  16. نوید می‌گوید

    سلام استعداد من برنامه نویسی و ای پی نفوذ و امنیت هاهاهاها خخخخخخ

  17. پروانه می‌گوید

    ببخشید ولی در واقع مشکل من تویهمین علاقه است و نمی دانم به چه چیزی علاقه دارم میشه کمک کنید؟

  18. مهران جعفریان می‌گوید

    سلام ممنون از مطلب مفیدتون
    من تو مشاوره دادن و راهنمایی کردن دوستام خیلی خوب عمل میکنم و اینکه حس میکنم کارهایی که مربوط به کامپیوتر و اینترنت هست استعداد و علاقه زیادی دارم یعنی ترجیح میدم به جای پول در اوردن با جسمم با فکرم پول در بیارم چه کاریو پیش نهاد میکنید

  19. habib می‌گوید

    من هر کدوم از تیتر هایی ک گفتین رو که بررسی کردم تهش به یک اسم رسیدم :PES
    من در بازی PES استعداد دارم.

  20. Reihane_84 می‌گوید

    سلام
    من خیلی موسیقی رو دوست دارم یه جورایی با گوش دادنش آرامش میگیرم
    )پیانو و فلوت و گیتار) رو خیلی دوست دارم
    اما به دلیل گران بودن شهریه موسیقی و گران بودن ابزار های موسیقی نمیتونم به استعدادم برسم
    البته من چون ترم آخر زبان انگلیسی هستم و دارم برای دیپلم میخونم و هم باشگاه کیک بوکس میرم خرجم زیاده
    لطفا بیشتر راهنماییم کنین
    بیان فلوت و گیتار و پیانو نمیدونم کدومو انتخاب کنم
    از طرفی هم میترسم ثبت نام کنم و کارش واسم سخت باشه
    لطفا راهنماییم کنین خیلی ممنون بابت سایتتون♡

    1. سحر می‌گوید

      به نظرم من یه شغل ثابت داشته باشیدکه وقت ازاد هم داشته باشی مثل معلمی بعدا توی وقت ازاد مث بعد ظهر ها و تابستون ها به یادگیری موسیقی بپردازین چون با شرایط اقتصادی نمیشه رو موسیقی حساب باز کرد

  21. nlp سجاد زمانی می‌گوید

    آیا میشه استعداد رو تغییر داد یا مثل تیپ شخصیتی ثابته؟

  22. می‌گوید

    من که انسانی بی ارزش و بی استعدادم

    1. امیر حسین می‌گوید

      هرکسی یه استعدادی داره خودتو دست کم نگیر

  23. مریم صفدری می‌گوید

    من دختری ۱۳ ساله دارم ان نمیداند به چه چیزی علاقه دارد هر کلاسی میفرستم نصفه ول میکند و میگوید سخته نمیدانم چکار کنم کلافه شدم چگونه بفهمم به چی علاقه دارد

  24. Ali می‌گوید

    اگه این مقاله درست باشه من ۷ یا ۸ تا استعداد دارم
    ریاضی
    فوتبال
    پینگ پنگ
    والیبال
    طراحی و نقاشی
    هنر های رزمی ( جودو و جیت کان دو )
    دوچرخه سواری

  25. محمد می‌گوید

    سلام ،مرسی بابت مطالب مفیدتون ،یه سوال داشتم.اگر کسی به یک رشته ای علاقه داشته باشه واون رشته و حرفه رو به دیگر رشته ها ترجیح بده اما استعدادش تو اون رشته کم باشه ،باید بیخیالش شه یا اینکه سعی کنه مهارت های لازم اون رشته رو یاد بگیره؟!

  26. L.m.gh می‌گوید

    الان من استعدادم تویه حرف زدن و سخنرانی و … هاست
    اما انقدر صدام بده که ترجیح میدم حرف نزنم

    1. امیر حسین می‌گوید

      اگر صدات بدم برو توی اینترنت بزن (چگونه صدایمان خوب بشود) امید وارم تعصیر گذار باشه😆

  27. محمد می‌گوید

    حتما نداری😅

  28. حسام هادی می‌گوید

    فوتبالیست ؛ آرزومه فوتبالیست شم برای کشورم ایران استعداد خوبی دارم ولی کسی نمیبینه استعداد منو

  29. تیکارد می‌گوید

    من تو خیلی کارا استعداد دارم ولی رازم را نگه میدارم الانم موفقم اگر میخوای تو کارت موفق بشی استعداد های خود را مخفی نگه دار دور از چشم دیگران☺☻☺☻☺☻

  30. محمد می‌گوید

    خوب من از بچگی عاشق سیاست بودم برخلاف همه ی هم سن و سالام حتی آرزو احمقانه پادشاه شدن تا ۱۴ سالگی همراهم بوده ولی خوب بخواطر پاره ای از مسائل سمت علوم انسانی نرفتم و و فنی مهندسی خوندم بدم پیش نرفتم ولی هنوزم که ۲۱ سالمه انگیزه کافی برای ادمه درس خووندن ندارم و میخوام برم دنبال همون آرزو علاقه بچگیم که تمام اون چیزایی که شما تو مقالتون داشتین هم خونی داره اما چیزی که منو دچار تردید کرده اینه که آیا سیاست یک فن هست یا یک صفت ؟؟؟

  31. امیر حسین مرادی می‌گوید

    من از مهندسی ساختمانی خیلی خوشم میاد و بعضی از بازی ها رو توشون خونه میسازم و میدونم که چیو باید کجا قرار بدم آیا این هم میشود استعدادم باشد؟ ۱۲سالمه از قزوین

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام امیر حسین جان. به نظرمون اگه دوست داری در این رشته فعالیت کنی، بهتره که از الان دنبال کسب مهارت هاش باشی. مثلا نقشه کشی و طراحی رو یاد بگیری یا با بالا بردن اطلاعات شیمی و فیزیکت بدونی که یک ساختمون چه طوری ساخته میشه.

  32. امیر حسین می‌گوید

    من از مهندسی ساختمانی خیلی خوشم میاد و بعضی از بازی ها رو توشون خونه میسازم و میدونم که چیو باید کجا قرار بدم آیا این هم میشود استعدادم باشد؟ ۱۲سالمه از قزوین

  33. میلاد قره داغی می‌گوید

    سلام خسته نباشید من بعد از خواند فهمیدم ۲تا استعداد دارم یکی از بوکس خسته نمیشم یکی هم مدیرت خسته نمیشم من چون کمی لاغر هستم حالا نظر شما در مورد این که کدام را ادامه بدم بهتر یل چیکار کنم بهتر ۱۷سالمه ممنون

  34. علیرضا می‌گوید

    سلام من به فوتبال علاقه دارم و هر روز بازی میکنم تو خونه یا تو فنس اما استعدادی در خودم درفوتبال و کارهای دیگه نمیبینم

  35. علیرضا می‌گوید

    من به نویسندگی علاقه مندم . در زمینه مسائل اجتماعی هم مطالبی می نویسم ولی نمی دانم چطور از استعداد خود درآمد کسب کنم.

  36. myma می‌گوید

    نتیجه گیری که من کردم:استعدادمون هر چی باشه با این وضعیت مالی
    حمایتی
    خانوادگی
    ملیتی
    و اقتصادی
    به هیج جا نمیرسیم

    1. Mahh می‌گوید

      دقیقااا😑

    2. ژاکارد می‌گوید

      اتفاقا “شما” لازمه با کشف استعدادتون به شغل مرتبطش برسین و با کسب مهارتاش درجه یک بشین، بعد پشت سرش حمایت و پیشرفت و درآمد بالا و طرفدار و مهاجرت و… بوجود میان. دیدم که میگم

  37. صنم می‌گوید

    سلام
    من از خیلی چیز ها لذت میبرم مثل پخت و پز،نقاشی و نوشتن و قلم بدی ندارم و دوستانم تعریف میکنند.
    اما تفاوت سنی من با خانواده زیاده من کوچکتر از همه هستم البته ۱۸ سالمه.
    به همین دلیل احساس تنهایی میکنم و بیشتر اوقات گوش شنوا برای متن هام پیدا نمیشه
    و کسی پخت و پز بهم یاد نمیده من همیشه سرم تو کتاب بوده و وقت های دیگر رو به شنیدن موسیقی صرف میکنم.
    من میدونم که تو نوشتن استعداد دارم چون برادرم شاعر هست و نوشتن اما ذاتی هست . ولی نمیتونم اون و نشون بدم.
    ببخشید که حرفم طولانی شد ولی مادرم مدام میگه فلانی این کار و کرد …. در حالی که من تو مدرسه نمونه تحصیل میکنم هوش ریاضی بدی ندارم و از ادبیات لذت میبرم.
    من رشته انسانی تحصیل میکنم

  38. صنم می‌گوید

    و بسیار بسیار زیاد
    ممنونم که وقت ارزشمند خودتون رو صرف خواندن مطالب من میکنید

  39. نبی الله فیضی می‌گوید

    من قادر بر آنم که بدانم استعدادم چی بوده ولی استعداد که من دارم پر هزینه بوده پس چی باید نمود.تا بتوانم از استعداد خود استفاده عظمی داشته باشم ؟
    وسلام

  40. محمد می‌گوید

    من از همون اول دوست داشتم پزشک بشم .اما نمی دونم میشم یا نه.آیا بنظرتون این یه استعداد هست .میشه بهم کمک کنید!؟

  41. مهدی می‌گوید

    من فکر میکنم هیچ استعدادی ندارم هیچ استعدادی و واقعا نمیتونم حتی با این روش ها هم پیداش کنم فکر کنم نیست اصلا

  42. Min می‌گوید

    سلام ممنونم از مقاله خوبتون
    من خیلی به بازیگری علاقه دارم اما در این شَک دارم که ایا استعدادش را دارم یا نه باید چکار کنم؟!

  43. صبا می‌گوید

    سلام استاد جان ، من یه هنرمندم نقاشی میکنم ، آرایشگری میکنم گلدوزی، گیتار میزنم ، خیلی خوش سلیقم طوری که همه عاشق استایل هام هستن ، درسم عالیه و عاشق ریاضی و تجربی هستم نظرم رو تجربیه و عاشق پزشکیم به کتاب ها فیلم ها و هرچیزی که مربوط به این رشته باشه علاقه دارم امسال هم نهمم و انتخواب رشته دارم نمیدونم چیکار کنم و استعدادم چیه خواهش میکنم کمکم کنید

  44. صبا می‌گوید

    و قبلا نویسندگی میکردم و عاشق یاد گرفتن و انتقال دادن علمم به دیگران هستم

  45. هستی می‌گوید

    سلام ممنون از راهنماییتون
    منم هنوز نتونستم استعدادمو کشف کنم .یکی از علایقم وقت گذروندن با پرنده هاست و وقتی با پرنده ها باشم زمان حس نمیکنم اما نمیدونم چه کاری میتونم با این علاقم انجام بدم ب هرکی هم میگم میگه اینم شد علاقه ….😞

  46. معصومه زارعی می‌گوید

    سلام . من نمیدونم به چی علاقه دارم یا حتی چه کاری رو خوب انجام میدم و اینکه حس میکنم هیچ کس از اطرافیانم نمیدونن من چه استعدادی دارم . باید از کجا شروع کنم ؟ چی کار کنم که بدونم چه استعدادی دام ؟
    آکه راهنماییم کنین ممنون میشم لطفا ککمک کنین که من بتونم استعداد خودم رو کشف کنم . ممنون🌷💗

  47. کیانا می‌گوید

    من توی رقص و کارهایی هنری. و بیشتر طراحی لباس علاقه مند و استعداد دارم. چون بدون اینک ذره ای احساس خستگی کنم ساعت ها براشون وقت میزارم 😍اسم منو ب خاطر داشت باشید چون در آینده نزدیک ی طراح بزرگ میشم. 🙈♥️برام دعا کنید 🙂

    1. تحریریه ایران تلنت می‌گوید

      حتما همینطور هست کیانا عزیز🙂

  48. لیا می‌گوید

    سلام.من هررشته ومدرکی بگید دارم ولی چون رشته های زیادی دنبال کردم قدرت تشخیص ندارم .اگر یک رشته رودنبال کنیم حتما موفق میشیم

  49. Mahdi می‌گوید

    سلام واقعا ممنونم مفید بود برام

  50. hedie می‌گوید

    سلام.من استعدادم توی زمینه کامپیوتر هست اما الان که دانشجوی رشته داروسازی شدم این رو متوجه شدم و راه برگشت به استعدادم برام سخته… آیا ممکنه آدم چند تا استعداد مختلف داسته باشه و من در دارو هم موفق بشم؟

    1. یسنا می‌گوید

      میشه برای رشته دارو سازی بهم کمک کنی که چطور رشته هست

  51. Ensi Eilish می‌گوید

    سلام
    استعداد من ورزش، و خوانندگی ، زود هر چیزی رو حفض میکنم ، یادگیری آسان ، همه چیرو خیلی سریع میخونم ، ذهن خلاقی دارم و دوست دارم فقط ابزار بسازم
    بای

  52. Ensi Eilish می‌گوید

    سلام صبا جان
    خوشا بحالت چغد ایندت روشنه درس خون،استایل عالی
    منم درس رو دوست دارم اما ریاضی رو یکم

  53. سمانه سينجلى می‌گوید

    من تو استعدادکشف کردم خیلى مضطرب مى شوم ونمى تونم تصمیم بگیرم لطفا کمکم کنید

  54. کارزان داوری می‌گوید

    با سلام اسم من کارزان داوری امسال من میخواهم تعیین رشته کنم واقعا من تو ریاضی و علوم نمزه ۱۹ میگیرم اما به زور میترسم تو اینده به مشکل بر بخورم لطفا کسی بگه که من تو چه رشته ای علاقه مند هستم .

  55. سلام دوستان خوبین ؟؟؟ می‌گوید

    سلام دوستان
    من بالاخره استعدادم رو کشف کردم ولی نمی دونم چرا من این اسنعدادو دارم.
    من توی بازی کامپیوتری استعداد دارم
    همه با سختی مراحل بازی کامپیوتری رو پشت سر نی زارن ولی برای من مثل آب خوردنه و تازه این کارو دوست دارم

  56. تینا می‌گوید

    سلام و خسته نباشید میگم خدمتتون
    من ۱۳ سالمه و دنبال استعدادم هستم
    ی مدت بود به مامائی علاقه مند بودم ی مدت به روانپزشکی ی مدتم به مغز و اعصاب ی مدتم به نجوم ولی الان میتونم استعدادم رو حس کنم ..استعدادم بازیگریه وقتی به زبون میارم بازیگری رو ته دلم خیلی خوشحال میشه و اشتیاق داره برای اینکه هر چه زودتر بتونم مشغول به کار بشم..همینطور بنده نویسنده هم هستم و رمان های زیادی نوشتم و مطالبتون باعث شد بیشتر راجب به استعدادم فکر بکنم خیلی ممنون🙏لطفا بگید چجور میتونم تست بازیگری انلاین بدم خیلی ممنونتون میشم🌺

  57. ایلیا می‌گوید

    سلام.من ۱۴ سالمه.از بچگی عاشق آشپزی کردن هستم.در تلویزیون و هرجا که میشه آشپزی و غذا رو ببینم،دلم ضعف میره براش.ولی زیاد نمیتونم آشپزی کنم.چونکه هم وقت نمیکنم چون هم درس دارم و هم غذاهایی که میخوام بپزم مواد لازم ندارم و کلا از یاد میره.میخوام بدونم که در این رشته‌ موفق میشم؟؟؟

  58. Nika می‌گوید

    سلام من خیلی کار ها هست که دوست دارم ولی نمیدونم چکار کنم میترسم آن کار را انجام بدهم و شکست بخورم بخاطر همین هیچ کار نمیکنم

  59. عباس می‌گوید

    ازمون کامل جان هالند اطلاعات جامعی در مورد انواع استعداد داره حتما این ازمون را از خود بگیرید.در مورد نتیجه ازمون ترجیحا با یک کارشناس زبده مشورت کنید.

  60. آیدا می‌گوید

    سلام وقت بخیر مشکل من اینه که سال بعد باید کنکور بدم و از الان خودمو برای کنکور آماده میکنم ودررشته تجربی تحصیل میکنم. وکلاسهای. مختلفی میرم ولی نمیدونم توچی استعداد دارم حالا موندم چیکارکنم ودوسدارم بهترین رتبه روکسب کنم لطفا کمکم کنید ممنون

  61. sara می‌گوید

    سلام، بنده ۴٠سال سن دارم.
    یادم میاد رشته کنکورم رو با رتبه خوب قبول شدم و تا فوق لیسانس هم خوندم.
    همیشه از همون زمان دانشگاه دوست داشتم رشته دیگه ای رو بخونم. ولی بخاطر شرایط سخت کنکور در ان زمان و با توجه به اینکه به لحاظ محیطی شرایط درس خواندن خوبی رانداشتم نخواستم این فرصت به دست امده رو از دست بدم… و این شد که همیشه با تردید سالهای اکادمیکم رو گذراندم اتفاقا نمراتم هم خوب بود حتی در مقطع ارشد تو گروه خودمون نفر اول بودم.
    اما و متاسفانه باز چند سال اخیر هر کاری میکنم نمیتونم اون حسرت رو از خودم دور کنم. گاهی میخوام بشینم و همه چی رو از صفر شروع کنم ولی دوباره ترس میاد سراغم و اینبار میگه که دیر شده و ممکنه از این چیزی که الان هستی هم باز بمونی.
    واقعا موندم چیکار کنم بخاطر همین افسوس و حسرتها برخی کارهام رو هم نمیتونم با خیال راحت و به موقع انجام بدم.
    به نظر شما ادم میتونه تو این سن بره دنبال رشته مورد علاقه اش و هم بتونه جایگاه شغلی مناسب در اون زمینه رو تو جامعه کسب کنه؟ و حتی به اون درجات که همیشه تصورش رو داشته برسه؟

    1. آرزو می‌گوید

      سلام، مطالب جالب توجهی بود. تستتون به نظرم ایرادی داره چون با وجود اینکه همه ی پرسشها رو پاسخ دادم، نوشته هشت تا پاسخ داده نشده . و گزینه ی اتمام آزمون هم کاری نمیکنه.

  62. پارسا می‌گوید

    استعداد به معنای علاقه نیست به معنای توانایی ذاتی و هوش در هر زمینه ای مثل نقاشی شاعری ریاضی فیزیک ورزش نویسندگی و……هست باید بر این اساس استعداد یابی بشه چون ممکنه یکی از درس ریاضی خوشش بیاد ولی هوش ریاضی نداشته باشه اینم هست

  63. دختری با قلب اژدها می‌گوید

    واااااای جدی!!؟
    من استعدادمو پیدا کردم 🙂
    خیلی عالی بود
    واااای خدا 🙂
    هزاران بار ممنون

  64. هاها می‌گوید

    با بت همه چیز را به دنبال آن است که به این نتیجه رسیدم و در نهایت به دنبال دارد سلام که شده به من من که به دنبال دنبال است که در این این به من گفت که به به آن هستند و در این زمینه را در نهایت با هم به این نتیجه رسیدم و در نهایت با هم صحبت کنیم کنیم این کار را در اختیار دارد که به این ترتیب ترتیب به این ترتیب در این این به من گفت سلام سلامت و بهداشت در آن را در

  65. زهرا می‌گوید

    مشکل من اینجاست که تو رشته ای که علاقه داشتم از اول دارم تحصیل میکنم و توش تلاش میکنم ولی هرچی جلوتر میره شکست بیشتری میخورم توش این درحالیه که علاقه دارم بهش و تلاش میکنم براش ولی بازم شکست شکست شکست…

  66. Afshan می‌گوید

    سلام من استعدادم رو پیدا نکردم باید چیکار کنم درسته دوست دارم وکیل بشم ولی درسام در اون حدی نیست تا یه وکیل خوب بشم نمیدونم چیکار کنم از های لذت نمی‌برم 😭🥺😭🥺😭😭😭🥺

  67. من روز تولدم ۱۳ بهمن است می‌گوید

    من درس خوندنم عالیه نمره‌هام ۲۰ دوست دارم وقت بزرگ شدم پدر مادرمو سربلند کنم ولی نمی‌تونم این کار رو بکنم چون حوصله درس خوندنو ندارم بعضی وقتا به خاطر اینکه حوصله ندارم و پدر مادرمو نمی‌تونم سربلند کنم می‌شینم یه گوشه گریه می‌کنم و هیچ کاری هم نمی‌تونم بکنم هر چقدر هم می‌خوام سعی کنم رو درسم تمرکز کنم نمی‌تونم واقعاً خسته شدم از این وضعیت یک ساله که همین وضعیتم

  68. Ameneh می‌گوید

    سلام مقاله تون عالی بود
    خب من ادیت با گوشی بلدم توش استعداد دارم و بهش علاقه دارم میشه بهم بگید چه شغلی برام مناسبه؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام. خوشحالیم که مقاله ما براتون مفید بوده. شما خیلی کارها می‌تونید انجام بدید. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا یکبار تست ام بی تی ای ایران‌تلنت رو شرکت کنید و بعد مقاله مربوط به مسیر شغلی شبکه‌های اجتماعی رو هم دنبال کنید. چون می‌تونید در زمینه شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید.
      شرکت در تست MBTI
      چگونه مدیر شبکه‌های اجتماعی شویم؟ (راهنمای مسیر شغلی)

  69. Nrges می‌گوید

    ۱۷ سالمه. من استعداد‌های زیادی دارم، ریاضیات، ادبیات، موسیقی، خطاطی و طراحی و کلا یادگیری خیلی برام آسونه و لذت میبرم، برای همین الان خیلی گیجم که مسیرمو چطور انتخاب کنم، و اینکه با داشتن استعدادهای زیاد، پشتکار ندارم. البته داشتم، تا قبل اینکه بخاطر کنکور افسرده بشم و این بدتره که تلاش میکنم بیام بیرون از این وضع ولی هر بار دوباره برمیگردم 🙁 انگار هدفم گنگه.

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام. پیشنهاد می‌کینم تست MBTI ایران‌تلنت رو یک بار امتحان کنید. میتونه خیلی به شما کمک کنه تا شناخت بهتری داشته باشید.
      تست MBTI

  70. ملیحه می‌گوید

    سلام.من از آشپزی کردن لذت می برم، وقتی هم که همه چیز روی روال باشد و کاری نداشته باشم سراغ آشپزی می روم، کارشناس رادیولوژی هستم و اصلا ب شغلم علاقه ندارم، لطفا کمک کنید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام.
      خیلی هم عالی هست این موضوع. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از تست‌های شخصیت شناسی MBTI ایران تلنت استفاده کنید تا شناخت بهتری بر روی خودتون و کارهایی که با شخصیت و روحیه شما همخوان هست پیدا کنید.
      شرکت در تست MBTI
      علاوه بر موارد بالا می‌توانید از سرویس کوچینگ شغلی ایران‌تلنت نیز استفاده کنید.
      سرویس کوچینگ ایران‌تلنت

  71. شهرزاد می‌گوید

    سلام منم کلاس نهم هستم میخواستم استعدادم رو ببینم در چه زمینه ای هست ومطابق ان رشته وشغلم رو پیدا کنم

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام. امیدواریم که همیشه موفق باشید.
      ما برای شما چندتا پیشنهاد داریم:
      اول این‌که میتونید از تست‌های شخصیت شناسی ایران تلنت استفاده کنید تا بیش‌تر بر روی شخصیت خودتون شناخت پیدا کنید چون در ادامه مسیر میتونه خیلی به شما کمک کنه:
      لینک تست‌های شخصیت شناسی ایران تلنت
      علاوه بر تست میتونید از لینک زیر مسیر شغلی و رشته‌های تحصیلی رو باهم مقایسه کنید تا یک دید خیلی خوبی بهتون بده.
      لینک ورود به مسیر شغلی ایران تلنت
      همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد تحقیقات اولیه و استفاده از موارد بالا بخش بلاگ و دسته محتواهای مربوط به مسیر شغلی را مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.