وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چگونه می‌توان با یک مدیر پرحرف کنار آمد؟

تا به حال شده از مدیر خود یک سوال کوتاه بپرسید و او شروع به توضیح دادن مسائل دیگر کند به طوری که این مونولوگ آنقدر ادامه پیدا کند تا شما کلافه شوید؟ گاهی مدیران آنقدر به صحبت خود ادامه می‌دهند که به عنوان مخاطب، به دنبال راهی می‌گردید تا از دست آنان خلاص شوید و آرزو کنید ای کاش اصلاً آن سوال را مطرح نکرده بودید.

با این حال، گاهی اوقات ناچارید بعضی مسائل را از مدیر پرحرف خود بپرسید و بعضی امور را با او هماهنگ کنید. در این هنگام، به جای اینکه پاسخ سوال خود را بگیرید و بتوانید کار را تمام کنید، گزارش کاملی از هفته گذشته مدیر خود می‌شنوید که به هیچ درد شما نمی‌خورد و تنها وقت‌تان را می‌گیرد.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

کار کردن با یک مدیر پرحرف از آن موقعیت‌هایی است که آرزو می‌کنید هیچ‌وقت با آن مواجه نشوید. از یک طرف، رسیدن به پاسخ سوالات، اگر با سرعت و دقت همراه باشد، مطمئناً به شما کمک می‌کند که کارتان را بهتر پیش ببرید و در نهایت سازمان به موفقیت می‌رسد، اما از طرف دیگر اگر نشان دهید که به شنیدن صحبت‌هایش بی‌میل هستید یا خودتان را به کار دیگری مشغول می‌کنید، او دیگر روی شما حساب نخواهد کرد و هر قدر هم که کار خود را خوب انجام دهید، از چشم او افتاده‌اید.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور با مدیر پرحرف خود رفتار کنید. چگونه وقت و تمرکز خود را از دست ندهید و چطور باعث رنجش خاطر او نشوید.

جدیدترین فرصت های شغلی را در ایران تلنت مشاهده کنید

تا جایی که امکان دارد سوالات خود را در قالب ایمیل مطرح کنید

واضح است که ایمیل ابزار مناسبی برای مطرح کردن موضوعات پیچیده و مسائلی که لازم است با همراهی و آموزش به ثمر نشیند، نیست. با این حال، می‌توانید سوالات آسان و به‌روز کردن اطلاعات ساده را از طریق ایمیل پیش برده و پیگیری نمایید. با استفاده از ایمیل، در بسیاری از مواقع دیگر لازم نیست به صورت حضوری نزد مدیر پرحرف خود مراجعه کنید. در نتیجه، بسیاری از اوقاتی که پیش از این تلف می‌شدند را ذخیره خواهید کرد.

به جای آنکه بحث طولانی که مشخص نیست در نهایت به پاسخ مناسب شما نیز بینجامد را تحمل کنید، به راحتی می‌توانید آن را به ایمیل منتقل نمایید. به این ترتیب می‌توانید از مونولوگ‌های طولانی مدیر پرحرف خود در امان بمانید.

در همان ابتدا به مدیر پرحرف خود بگویید که زمان محدودی دارید

برای اینکه به مدیر پرحرف خود بگویید که زمان زیادی برای صحبت کردن ندارید در همان ابتدای مکالمه اعلام کنید مثلاً ده دقیقه دیگر جلسه مهمی دارید. این کار باعث می‌شود او به سرعت به سوالاتتان پاسخ دهد و زمانی برای ادامه صحبت‌هایش باقی نماند.

راه دیگر این است که تقویم شرکت را چک کنید. دقیقاً قبل از زمانی که مدیرتان می‌خواهد برای جلسه‌ای مهم شرکت را ترک کند نزد او رفته و سوال خود را از او بپرسید، او به سرعت به سوال شما پاسخ خواهد داد و دیگر فرصتی برای صحبت‌های دیگر ندارد زیرا ناچار است شرکت را به سرعت ترک کند. آگاهی مدیر شما از محدودیت زمانی و کمبود وقت کمک می‌کند او مستقیماً به سوال شما پاسخ دهد.

از زبان بدن به طور هوشمندانه بهره ببرید

وقتی مدت زیادی است که به صحبت‌های حاشیه‌ای مدیر پرحرفتان گوش می‌دهید، می‌توانید با بهره‌گیری هوشمندانه از زبان بدن به او بفهمانید که در فهمیدن پاسخ سوال خود عجله دارید و کارها را باید به سرعت پیش ببرید.

وقتی از مدیر پرحرفتان سوال می‌پرسید، سعی کنید با استفاده از زبان بدن موقعیتی ایجاد کنید که او بلادرنگ مجبور شود پاسخ شما را بدهد. برای مثال وقتی سوال را پرسیدید، در همان حالت ایستاده بمانید، این کار باعث می‌شود او احساس کند که شما عجله دارید و باید به سرعت جواب سوالتان را گرفته و به کار خود برسید. همیشه دقت داشته باشید، به جای اینکه در صندلی کنار یا روبروی مدیر خود بنشینید، در کنار میز او بایستید. چهره و زبان بدن شما باید طوری باشد که عجله و اضطرار کار شما را درک کند.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

اگر پیش از اینکه بخواهید با زبان بدن، تعجیل خود را به مدیرتان نشان دهید در بحث و مکالمه دنبال‌دار مدیرتان گرفتار شدید، می‌توانید با زبان بدن وضعیت را تغییر داده و از آن موقعیت خارج شوید. تغییر دادن صندلی خود یا تغییر در وضعیت قرارگیری پاها می‌تواند نشانه‌ای از عدم وجود علاقه به بحث و عجله و اضطرار کار شما باشد.

بستن دفترچه یا گذاشتن لپ‌تاپ در کیف نیز نشانه‌ای از آماده شدن برای رفتن است و به مدیر پرحرفتان یادآوری می‌کند که دلیل حضور شما در دفتر او چه چیزی بوده است. زبان بدن یکی از راه‌هایی است که بدون بی‌احترامی و توهین به مدیرتان می‌توانید از دست صحبت‌های طولانی او در امان بمانید.

گاهی اوقات بد نیست صحبت‌های مدیر خود را قطع کنید

قطع کردن صحبت مدیرتان اصلاً اتفاق خوبی نیست. اما به ما اعتماد کنید زیرا می‌توانید این کار را محترمانه انجام دهید. این کار می‌تواند به مونولوگ مدیرتان پایان دهد. مثلاً می‌توانید بگویید: “عذر خواهی می‌کنم، آیا می‌توانم نظر شما را درباره این طرح بدانم؟ مشتری همین الان دوباره به من پیام داد.”

با برگرداندن بحث به موضوع اصلی باعث می‌شوید که او متوجه شود که چقدر از بحث دور شده و باید دوباره به موضوع مورد نظر بپردازد.

یک رئیس پرحرف مطمئناً همراه خوبی برای ناهار و دورهمی‌های دوستانه شماست. با این حال، وقتی زمان برای انجام کارها کافی نیست و باید کارتان را به سرعت انجام دهید، این مدیر تنها عامل دست و پاگیری و اتلاف وقت شماست. اگر نمی‌توانید بر مدیر خود تاثیر بگذارید تا رفتارش را تغییر دهد، می‌توانید با انجام این موارد موقعیت را به نفع خود مدیریت کنید.

امیدواریم از دست مدیران پرحرف خود عصبانی نشده و در مدیریت کردن این شرایط موفق باشید.منبع: themuse

مطالب پیشنهادی
۱ دیدگاه
  1. كارمند می‌گوید

    واقعا مدیر پرحرف دردسره. به خصوص اگه بی ادب هم باشه. متاسفانه مدیر ما اینجوریه. همه اش میخواد از خودش تعریف کنه و با کارمنداش رقابت کنه برای همین همیشه زیاد حرف میزنه و سعی میکنه کارمندا رو کوچیک کنه.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.