وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

تغییر دادن دنیا آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست؛ دنیا رو تغییر بده

شاید وقتی با این پرسش مواجه می‌شوید که چگونه می‌توانید دنیا را تغییر دهید، پاسخ دادن یا حتی فکر کردن به آن به عنوان یک فرد معمولی بیهوده به نظر بیاید. ولی حقیقت این است که ما هرچند هم که در مواجه با دنیای بیرون، کوچک و ناچیز باشیم، با کارهای به ظاهر ساده و مسیری که در زندگی انتخاب می‌کنیم روی زندگی خودمان و دیگران تاثیرگذار می‌گذاریم؛ خواه این را بپذیریم یا نه.

شاید نتوانیم بگوییم کار ما دنیا را تغییر می‌دهد، چون ممکن است به افراد زیادی دسترسی نداشته باشیم. ممکن است بتوانیم روی یک نفر یا حتی خودمان تاثیر بگذاریم و دنیای او را عوض کنیم و این همان معنی تاثیرگذاری و تغییر دادن دنیا است.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

کشاورزی که زعفران کشت می‌کند، مسگری که صدای چکش او بازار را پر می‌کند، دکتری که بیماران را مداوا می‌کند، مغازه‌داری که در کار فروش کالا است، نقاشی که با طرح‌هایش قصد انتقال مفاهیم را دارد، خانه‌داری که کارهای منزل را انجام می‌دهد و معلمی که به دیگران چیزی می‌آموزد؛ همه به نوعی در کار دنیا تاثیرگذار هستند. شاید نتوانیم از ورای شغل‌مان به مفهمومی چنین گسترده برسیم؛ ولی نباید اثرگذاری خود را نیز نادیده بگیریم.

به بهانه شروع کمپین «دنیا رو تغییر بده» ایران تلنت، نگاهی کردیم به راه‌هایی که می‌توانیم به وسیله آنها تغییری هرچند کوچک ایجاد کنیم.

نقطه اشتیاق را پیدا کنید

چه چیزی شما را هیجان زده می‌کند؟ چه چیزی باعث حرکت شما می‌شود؟ دوست دارید چه کارهایی انجام دهید؟ کار شما لازم نیست خیلی بزرگ باشد. تنها لازم است قدمی کوچک برای شروع بردارید و برای کاری که می‌کنید هدف داشته باشید. ممکن است تصور انجام دادن یک کار در ابتدا سخت باشد، اما اگر برای انجام کارتان دلیلی داشته و به آن معتقد باشید، ادامه راه آسان می‌شود.

بنر کمپین #دنیاروتغییربده

یاد بگیرید

اگر می‌خواهید در کاری که دارید تاثیرگذار باشید، بهتر است ابتدا خوب جستجو کنید و اطلاعاتتان را بالا ببرید. حتما مسائل زیادی هست که نیاز به یادگرفتن داشته باشند. برای این کار می‌توانید از کسانی که تجربه دارند سوال کنید، از تجربه‌های افراد موفق در آن زمینه درس بگیرید یا در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید.

دلسرد نشوید

به جای دلسرد شدن از شکست‌ها و احساس ناامیدی، به این فکر کنید که شما به عنوان یک فرد می‌توانید در حد خودتان مسائل را کنترل کنید. مسئولیت یک چیز را برعهده بگیرید و وظیفه خودتان را در مقابل آن انجام دهید. به خودتان بگویید که من قوی هستم و از عهده انجام کارها در حد خودم برمی‌آیم. باور به اینکه شما می‌توانید در حد خود تغییری به وجود آوردید به شما قدرت انجام کارها را نیز می‌دهد.

اهداف کوتاه مدت تعیین کنید

برای اینکه بتوانید ذهنیت خود را برای انجام کارها و عملی کردن تغییرات انجام می‌دهید، هدف‌های کوتاه مدت و کوچک تعیین کنید. این هدف‌های کوتاه مدت می‌تواند در حد خاموش کردن تلفن و یا هر وسیله الکترونیکی دیگر و ارتباط برقرار کردن با دیگری یا فکر کردن به خود باشد.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که باید قدری از مشغله‌ها فاصله بگیریم و زمانی را به خود اختصاص دهیم تا بتوانیم روی کارهایمان متمرکز شویم. برای انجام این کار بهتر است وقتی را به خودمان اختصاص بدهیم. مثلا برای پنج هفته این کار را تکرار کنیم و بعد تغییرات را در خودمان بسنجیم.

تغییر ممکن است در ابتدا خیلی کوچک باشد، ولی به مرور اعتماد به نفس ما را بیشتر خواهد کرد. می‌دانیم که در حد خودمان می‌توانیم تغییر به وجود آوردیم و این ما را به حرکت وامی‌دارد.

لیست تهیه کنید

یکی از بهترین راه‌های شروع برای ایجاد تغییر، نوشتن مشکلات روی کاغذ است. لیستی از ۱۰ مشکلی که فکر می‌کنید مانع ایجاد تغییر هستند، تهیه کنید. کدام یک از آنها به تغییر فوری نیاز دارند؟ به لیستتان نگاه کنید و تصمیم بگیرید کدامیک مهم‌تر است. برایشان اولویت بیشتری در نظر بگیرید و به روشی واقعی درباره راهکارهایتان فکر کنید.

شروع کنید

بعد از آنکه شور و شوق حرکت را در خود به وجود آوردید، وقت آن رسیده است که نگاهی واقع‌بینانه به مجموعه مهارت‌هایتان بیاندازید و درباره چگونگی انجام کارها فکر کنید. چه کارهایی را می‌توانید به خوبی انجام دهید؟ به مهارت‌های مورد نیاز برای انجام هر مورد فکر کنید و با مهارت‌های خودتان تطبیق دهید. توجه کنید که شما بخشی از راه‌حل هستید و می‌توانید در صورت نیاز تغییر به وجود آوردید، پس هرجا لازم است به عقب برگردید، دوباره نگاه کنید و به حرکت ادامه دهید.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.