وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

خواندن تجربه‌های کاری دیگران چه کمکی به کارجوها می‌کند؟

ممکن است مانند دیگر مردم جامعه، هنگام تصمیم گیری در مورد خرید محصولات یا خدمات سراغ بررسی‌ها و تجربه خرید دیگر کاربران آنلاین بروید. این کار به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های خود را محدود کنید و در نهایت محصولی را خریداری کنید که مناسب شما است. هنگام جستجوی شغل بعدی خود نیز باید همین کار را انجام دهید. خواندن نظرات کارمندان شرکتی که قصد دارید برای همکاری با آن اقدام کنید، بینش وسیعی در مورد شرایط کار، فرهنگ سازمانی، مدیریت و رهبری سازمان، حقوق و دستمزد و و سایر اطلاعات مورد نیاز برای سنجش کلی شرکت به شما ارائه می‌دهد.

در واقع می‌توان گفت که خواندن تجربه کاری دیگران به کارجویان کمک می‌کند تا انتخاب‌های هوشمندانه‌تری داشته باشند و حتی این نظرها می‌تواند روی عملکرد کلی سازمان‌ها نیز اثر مثبت بگذارد. وب‌سایت‌های کاریابی می‌توانند نقش پررنگی در دیده شدن نظر کارمندان سابق شرکت‌ها داشته باشند و این امکان را برای کارجویان فراهم کنند که بتوانند به این نظرات دسترسی داشته باشند.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

ایران تلنت به یکی از اجزای اصلی فرایند جستجوی کار در ایران تبدیل شده است. به همین دلیل، خوب است بدانید که در این وب‌سایت می‌توانید تجربه کاری دیگران در شرکت‌ها را بخوانید و دید خوبی نسبت به کار در آنها به دست بیاورید. در واقع می‌توانید تحقیق و بررسی کاری خود را با مشاهده و مرور این نظرات در ایران تلنت آغاز کنید.

چگونه کارجویان از بخش نظرات کارمندان درباره شرکت‌ها استفاده کنند؟

دلایل بسیار زیادی برای استفاده از ایران تلنت توسط کارجویان وجود دارد. مهم‌ترین دلیل کاریابی هوشمندانه است، که کارجویان به راحتی می‌توانند در ایران تلنت فرصت‌های شغلی جدید را مشاهده و برای آنها درخواست همکاری ارسال کنند. دلیل دوم این است که کارجو می‌تواند به واسطه ایران تلنت با شرکت‌ها مختلفی آشنا شود و درباره آنها اطلاعات بیشتری به دست آورد. بنابراین، آنها به دنبال اطلاعات اولیه در مورد شرکت‌ها، مزایا و معایب آنها، حقوق و دستمزد و البته از همه مهم‌تر خواندن نظر کارمندان سابق آنها هستند.

در بیشتر مواقع افراد برای شروع همکاری در شرکتی به نظر کارمندان سابق آن اهمیت می‌دهند و بیشتر آنها سعی می‌کنند تا شرایط کار در این شرکت را با بررسی کار کارمندان سابق آن به دست آورند. اینکه شرکت‌ها به چه اندازه در ساخت برند کارفرمایی موفق عمل کرده‌اند و توانستند تا در قلب تک تک کارمندان خود نفوذ کنند و آنها را راضی نگه دارند را، می‌توان از نظر کارمندان سابق آنها به خوبی به دست آورد.

خواندن تجربه‌های کاری دیگران

شما می‌توانید با مراجعه به بخش Reviews وب‌سایت ایران تلنت که در منوی آن وجود دارد، به پروفایل هر کدام از شرکت‌ها سر بزنید و در آنجا نظر کارمندان سابق آنها را بخوانید. حتی شما نیز می‌توانید یکی از این نظر دهنده‌ها باشید و تجربه خود از همکاری با شرکت‌ها موجود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید. نکته و یا نقطه ضعفی که شما در شرکتی می‌بینید و آن را اعلام می‌کنید، شاید برای شخص دیگری بسیار اهمیت داشته باشد و در تصمیم گیری شغلی او بسیار اثرگذار باشد.

در این بخش شما می‌توانید امتیازی که کارمندان سابق شرکت‌ها به موارد مختلف داده‌اند را نیز مشاهده کنید. این موارد عبارت‌اند از:

  • امتیاز کلی
  • ارزش‌ها و فرهنگ سازمان
  • فرصت‌های یادگیری
  • حقوق و مزایا
  • مدیریت ارشد
  • فرصت‌های شغلی
  • تعادل بین کار و زندگی

خواندن تجربه‌های کاری دیگران

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، اگر بر روی منوی کشویی کنار عدد ۱ بزنید می‌توانید امتیاز شرکت در مواردی که در بالا نام بردیم را مشاهده کنید.

شاید برای اکثریت کارجویان بخش حقوق و مزایا از اهمیت بیشتری در امتیازدهی بالا برخوردار باشد و این امتیاز برای آنها بسیار تعیین کننده باشد. همین‌طور، تعادل بین کار و زندگی نیز می‌تواند در رتبه دوم اهمیت قرار داشته باشد و به دنبال این باشند که ببینند که امتیازی که کارمندان سابق شرکت‌ها به این مورد دادند، چند است.

سرانجام، رتبه و امتیازی که کارمندان سابق در این بخش به شرکت‌ها می‌دهند امتیاز نهایی هر شرکت را مشخص می‌کند. به همین خاطر شرکت باید بیش از قبل به کارمندان خود اهمیت دهند و آنها را هسته اصلی پیشرفت شرکت خود بداند. چرا که کارجو با دیدن امتیاز پایین شرکت در این قسمت، می‌توانید در مورد رفتن به این شرکت و استخدام در آن دچار شک و تردید شود.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

خواندن تجربه‌های کاری دیگران

اما بخش مهم در این قسمت از وب‌سایت ایران تلنت، نظراتی است که کارمندان شرکت‌ها درباره آنها داده‌اند و در برخی از آنها نکاتی را مشاهده خواهید کرد که در انتخاب شرکت و مسیر شغلی آینده شما بسیار اثرگذار خواهند بود.

شاید باور کردنی نباشد، اما طبق مطالعات به دست آمده در سراسر جهان بیش از نیمی از کارجویان در صورت خواندن نظرات منفی کارکنان به صورت آنلاین، اقدام برای همکاری با شرکت مورد را لغو می‌کنند. اگر شرکتی اقدامی برای رفع این نظرات منفی انجام ندهد، ضرر بسیار بزرگی خواهد کرد و افراد جویای کار با استعدادی را از دست خواهد داد. در بازار رقابت رقابتی امروز باید کاری کرد که کارجو از لحظه لحظه کار در شرکت لذت ببرد و خود را عضوی از موفقیت تیم بداند.

نکته‌ای که باید در مورد این بخش از وب‌سایت ایران تلنت بگوییم این است که، این بخش تحت مدیریت کارفرما و یا مدیر شرکت‌ها است و به همین خاطر مدیران می‌توانند اقداماتی برای بهبود روند نظردهی کارمندان سابق خود انجام دهند. همچنین بررسی اجمالی نیز در این صفحه وجود دارد که درباره شرکت اطلاعات کلی وجود دارد که این اطلاعات شامل آدرس، اندازه شرکت، نام مدیر، سال تاسیس، صنعت و حتی فرصت‌های شغلی این شرکت می‌باشد.

چگونه کارفرمایان می‌توانند از طریق بخش نظرات کارجویان مورد نظر خود را جذب کنند؟

بخش نظرات کارمندان نقش اساسی در جذب و عدم جذب افراد دارد. اگر به دنبال این هستید که از این طریق به افراد با استعداد بازار کار دسترسی پیدا کنید، کارهای زیر را انجام دهید.

  • به نظرات پاسخ دهید. پاسخ دادن به نظرات می‌تواند اثر مثبتی در کارجویان داشته باشد. کارجو با دیدن این پاسخ‌ها این نتیجه گیری را خواهد داشت که حتی پس از جدایی کارمند از شرکت شما، با او تعامل دارید و به نظر او احترام می‌گذارید و به او پاسخ می‌دهید. این همان فلسفه برند کارفرمایی است که شما باید برای شکل دادن آن تلاش کنید.
  • اطلاعات شرکت خود را به روز کنید. در مورد اطلاعات کلی شرکت وسواس بیشتر به خرج دهید و مدام آنها را به روز کنید.
  • بخش مزایا را به روز رسانی کنید. هر اندازه که ممکن است شرکت شما برای کارجو مزایا داشته باشد را در این بخش قرار دهید. کارجویان دوست دارند تا ببینند در صورت استخدام در سازمان شما چه انتظاراتی می‌توانند از شما داشته باشند.
  • از کارمندان خود بخواهید در بخش نظرات، نظر خود را درباره شرکت بگذارند! هنگام اتمام همکاری با فردی در شرکت، از او بخواهید که نظر خود را درباره همکاری با شما در این بخش قرار دهد. تجربه کاری کارمندان سابق شما، می‌تواند مسیر استخدام افراد با استعداد در شرکت شما را هموار کند.

نتیجه گیری

حضور قوی و مثبت در ایران تلنت می‌تواند برند شما را قوی‌تر کند و همچنین کاری کند که کارجویان بیشتر برای کار در شرکت شما علاقه نشان دهند. از این گذشته، اکثر متقاضیان کار از ایران تلنت برای تحقیق درباره شرکت‌های برتر در زمینه کاری خود استفاده می‌کنند. نظر کارمندان و خواندن تجربه افراد دیگر در ایران تلنت، همان چیزی است که می‌تواند نظر بسیاری را برای کار در شرکت‌ها تغییر دهد.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.