وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چگونه با یک مدیر سختگیر و بد رفتار کار کنیم؟

در یک دنیای بی‌نقص، همه ما با مدیرانی فوق‌العاده کار خواهیم کرد؛ مدیرانی که به موفقیت ما کمک می‌کنند و به ما احساس ارزشمند بودن می‌دهند. بدون شک هر کارمندی دوست دارد با چنین مدیری همکاری کند.

متاسفانه، ما در چنین دنیایی زندگی نمی‌کنیم و گاهی اوقات مجبوریم با یک مدیر سختگیر و غیرحرفه‌ای همکاری کنیم. شاید مدیرتان شخصی است که به مایکرومنیجمنت (Micromanagement) اعتقاد دارد یا نمی‌تواند عصبانیت خود را کنترل کند یا برای برخی از کارمندان پارتی بازی می‌کند یا اصلاً شخص شایسته‌ای برای سمت مدیریت نیست. با این حال، این موارد نباید بر روی کیفیت کار شما تاثیر بگذارند و شما باید به بهترین نحو، کار خود را انجام دهید. فراموش نکنید مدیرتان هر چقدر هم بد رفتار باشد، شما به عنوان یک فرد منطقی، باید رفتاری معقولانه از خودتان نشان دهید.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

ما تلاش کرده‌ایم نکات مهمی که هنگام کار کردن با یک مدیر سختگیر باید رعایت کرد را در این مقاله گردآوری کنیم. شما می‌توانید برای یافتن زمینه‌های مشترک با مدیرتان به یک یا دو مورد از این نکات عمل کنید یا حداقل تا یافتن شغل جدید، بر اعصاب خود مسلط باشید. در ادامه خواهید خواند که چگونه می‌توان با یک مدیر سختگیر همکاری کرد.

مطمئن شوید که با یک مدیر سختگیر سر و کار دارید

پیش از آنکه بخواهید رفتار مدیر سختگیرتان را تصحیح کنید، مطمئن شوید با یک مدیر سختگیر سر و کار دارید. آیا دلیلی برای رفتارهای او وجود دارد یا شما بیش از حد حساس هستید؟

برای چند روز رفتار مدیرتان را زیر نظر بگیرید و کارهایی که به خوبی انجام می‌دهد را در مقابل کارهای بدشان قرار دهید. زمانی که او کار بدی انجام داد، سعی کنید خوشبین بمانید و از خودتان بپرسید چه دلیلی برای انجام این کار داشته است؟ آیا مدیرتان واقعاً در بروز چنین رفتاری مقصر است یا این رفتار، خارج از کنترل وی بوده است؟

جدیدترین فرصت های شغلی را در ایران تلنت مشاهده کنید

انگیزه رفتارش را بشناسید

درک این موضوع که چرا مدیرتان به مسائل خاصی اهمیت می‌دهد، دیدگاه روشنی نسبت به شیوه مدیریتی او در اختیارتان می‌گذارد. اگر قوانین بیش از حد سختگیرانه هستند، بهتر است انگیزه مدیرتان را بشناسید. شاید واقعاً مدت زمانی که شما صرف خوردن ناهار می‌کنید چندان برایش اهمیتی ندارد، بلکه می‌خواهد انتقادات رئیس و مدیران سطح بالای شرکت را کاهش دهد.

اجازه ندهید رفتار مدیرتان بر کار شما تاثیر بگذارد

رفتار مدیرتان هر چقدر بد باشد، اجازه ندهید که بر کارتان اثر بگذارد. برای آنکه بتوانید شغلتان را نگه دارید، باید با دیگر رهبران شرکت روابط خوبی داشته باشید.

هیچ‌وقت سعی نکنید با آهسته کار کردن یا سپری کردن زمان طولانی در ناهارخوری، رفتار مدیرتان را جبران کنید. این کار نه تنها برایتان سودی ندارد، بلکه شما را از برنامه کاریتان عقب می‌اندازد و بهانه‌ای جدید برای مدیرتان می‌تراشد.

همیشه یک قدم جلوتر باشید

همیشه درخواست‌های مدیرتان را پیش‌بینی و کارها را قبل از رسیدن موعد آماده کنید، به خصوص زمانی که مدیرتان یک مایکرومنیجر است. به این ترتیب، پس از مدتی او متوجه خواهد شد که شما مسئولیت‌هایتان را با دقت پی‌گیری می‌کنید و نیازی به یادآوری‌های مکرر وی ندارید.

برای خودتان مرز تعیین کنید

کار کردن با شخصی که به هیچ مرزی مقید نیست به این معنی است که شما باید دست به کار شوید و مرزهایی ارتباطی‌تان را تعیین کنید. یکی از چالش‌های کار با مدیران سختگیر است که رفتارشان آزاردهنده است. به همین دلیل، شما باید یاد بگیرید که چگونه فاصله خود را با چنین افرادی حفظ کنید. به قول رابرت فراست، شاعر آمریکایی: “حصار خوب، رفتار همسایه را خوب می‌کند”.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

مانند یک رهبر رفتار کنید

زمانی که با یک مدیر بد رفتار سر و کار دارید، گاهی اوقات باید مانند یک رهبر به تنهایی تصمیم‌گیری کنید. اگر در کار خود مهارت دارید، دلیلی برای نگرانی و تعلل در انجام کار وجود ندارد زیرا مطمئن هستید که پیگیری‌های شما به سود شرکت‌ خواهد بود. مطمئناً همکارانتان با دیدن عملکردتان، شما را به عنوان یک رهبر خواهند پذیرفت. در این شرایط، مدیریت مجموعه نیز متوجه ابتکار عملتان می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که نباید کاری کنید تا عملکرد مدیریت زیر سوال برود. به همین خاطر بهتر است او را از جریان امور مطلع سازید.

محرک‌های عصبی او را شناسایی کنید

اگر مدیرتان قادر به کنترل عصبانیت خود نیست، بهتر است هر آنچه او را عصبانی می‌کند را شناخته و از آن‌ها دوری کنید. برای مثال اگر ویراستار شرکت هر بار که نام منبع را درست نمی‌نویسید عصبانی می‌شود، بهتر است که پیش از ارسال یادداشت‌ها، چند بار قسمت منابع را بازبینی کنید یا اگر رئیستان هر روز ساعت ۹ صبح به شما چشم غره می‌رود، برنامه روزانه‌تان را به نحوی بچینید که در ساعت ۸:۴۵ در محل کار حاضر باشید.

از نکات روانشناسی کمک بگیرید

زمانی که با مدیرتان به اختلاف برخوردید، برای جلوگیری از مشکل و کنترل موقعیت می‌توانید از نکات روانشناسی استفاده کنید. در حین مکالمه با مدیر هر از گاهی آنچه گفته را تکرار کنید و از او بپرسید “آیا منظور شما این است؟”. اگر گفته‌هایتان را تایید کرد، از او بخواهید کمی بیشتر توضیح دهد. زمانی که دیدگاه و صحبت‌های فردی را برای خودش تکرار می‌کنید، به این معنی است که صحبت‌های او را با دقت شنیده‌اید.

در آینده از مدیران سختگیر و بد رفتار دوری کنید

زمانی که با یک شرکت جدید مصاحبه می‌کنید، پیش از هر چیزی درباره نحوه مدیریت شرکت تحقیق کنید تا از موقعیت بد به موقعیتی بدتر نروید.

به این منظور می‌توانید با یکی از کارمندان مجموعه از طریق شبکه‌های اجتماعی در ارتباط باشید. در نهایت، هدف شما این است که اطلاعات عمومی از شرکت به دست آورید و با فرهنگ سازمانی آنجا آشنا شوید. در هر صورت، از این فرصت برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدیر مجموعه استفاده کنید.منبع: themuse

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.