وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی

اگر شما نیز در میان افرادی قرار می‌گیرید که علاقه بسیار به برنامه نویسی دارند و به عنوان فردی مبتدی در این حوزه شناخته می‌شوید، می‌توانید پول و سرمایه خود را برای دوره‌های گران قیمت ندهید و سراغ راه‌هایی بروید که ابتدا کم هزینه باشند و بعد شما را با دنیای برنامه نویسی به شکل اصولی آشنا کنند! در دنیای مدرن یوتیوب به محبوب‌ترین پلتفرم برای یادگیری و آموزش تبدیل شده است. برخی از کارشناسان باتجربه در این پلتفرم، دانش خود را در مورد موضوعات مختلف از جمله برنامه نویسی، کدنویسی و غیره به اشتراک می‌گذارند.

پس از تحقیق و آزمایش بر روی کانال‌های مختلف یوتیوب، بهترین کانال‌ها برای یادگیری برنامه نویسی را در این مقاله لیست کرده‌ایم. این مقاله درباره ۸ کانال برتر یوتیوب است که به شما کمک می‌کند مسیر برنامه نویس شدن خود را از همین امروز به صورت رایگان شروع کنید.

استخدام برنامه نویس
هم اکنون برخی از شرکت‌های معتبر ایران در حال استخدام برنامه نویس هستند. برای مشاهده فرصت‌های شغلی برنامه نویسی به سایت ایران تلنت مراجعه کنید.

۵ کانال انتخابیِ برتر!

از آنجایی که بسیاری از افراد زمان برای بررسی تمام این ۸ مورد ندارند، تصمیم گرفتیم تا نام ۵ کانال برتر را در یک جدول بیاوریم. بنابراین، در این بخش، پنج کانال یوتیوب برتر را برای یادگیری برنامه نویسی و دلیل انتخاب آنها را فهرست کرده‌ایم.

شماره کانال یوتیوب دلیل انتخاب
۱ The Net Ninja بهترین و کامل‌ترین کانال یوتیوب برای برنامه نویسان
۲ CS Dojo بهترین کانال برای مبتدیان
۳ Life of Luba بهترین کانال برای برنامه نویسانی که به دنبال کار هستند
۴ Academind بهترین کانال برای دستیابی به دانشی منحصربه‌فرد از برنامه نویسی
۵ Derek Banas بهترین کانال برای یادگیری خلاقانه برنامه نویسی

۸ کانال برتر یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی

برای کسانی که می‌خواهند بهترین کانال‌های یوتیوب برای برنامه نویسی در سال ۲۰۲۲ را بشناسند، در ادامه لیستی از این کانال‌ها و توضیحاتی درباره آنها وجود دارد.

۱. CS Dojo

بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی

CS Dojo یک کانال یوتیوب است که توسط YK Sugi راه‌اندازی شده و هدایت می‌شود. تا قبل از راه‌اندازی این کانال یوتیوب، YK Sugi یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار در گوگل بود و اکنون یک یوتیوبر محبوب است که تجربه و دانش خود را با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد. کانال او ۱.۸۵ میلیون دنبال‌کننده دارد که به صورت روزانه از ویدیوهای او استفاده می‌کنند تا بتوانند خود را در برنامه نویسی قوی‌تر کنند.

در حال حاضر، YK Sugi در مجموع ۹ مجموعه آموزشی در کانال یوتیوب خود دارد و ویدیوهای موجود در این مجموعه‌های آموزشی چندین موضوع مانند نحوه یادگیری کدنویسی، آموزش برنامه نویسی پویا و بسیاری از مسائل فنی دیگر را پوشش می‌دهند.

در زیر به چند موضوع محبوب در کانال یوتیوب YK Sugi اشاره کرده‌ایم:

  • برنامه نویسی پویا چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
  • مجموعه آموزشی پایتون برای مبتدیان
  • ۵ زبان برنامه نویسی برتر برای یادگیری و به‌دست آوردن شغل در گوگل، فیس‌بوک، مایکروسافت و غیره
  • چگونه کدنویسی را یاد گرفتم و در گوگل مشغول به کار شدم

نمونه‌های بالا فقط چند ویدیو هستند که برای مبتدیان مفید هستند. کانال CS Dojo همچنین ویدیوهای زیادی دارد که شما را برای فرصت‌های شغلی بهتر و مهارت‌های مورد نیاز برنامه نویسی آموزش می‌دهند و می‌توانید با کمک آنها خود را برای آگهی های استخدامی برای برنامه نویسی آماده کنید.

۲. Academind

بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی

Academind یکی از موفق‌ترین و برترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی است که توسط ماکسیمیلیان شوآرتزمولر و مانوئل لورنز ساخته شده است. مکس و مانوئل که در سال ۲۰۱۵ این کانال را تأسیس کردند، هر چیزی که مربوط به توسعه وب است را از طریق دوره‌های خود در این کانال آموزش می‌دهند.

چه به دنبال یادگیری یکی  انواع زبان برنامه نویسی آینده دار باشید، یا به دنبال یادگیری NodeJS، جاوا اسکریپت یا هر زبان فنی دیگر، Academind تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. این کانال برای مبتدیان و برنامه نویسان حرفه‌ای که به دنبال یادگیری چیزهای جدید یا تقویت مهارت‌های قدیمی خود هستند، گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌آید.

برخی از دوره‌های محبوب در Academind به شرح زیر هستند:

  • توابع خالص و اثر جانبی چیست؟
  • مباحث پایه‌ی Git Tutorials برای مبتدیان
  • Deno چیست و آیا می‌توان آن را جایگزین js دانست؟

مکس و مانوئل در مورد تمام مباحث برنامه نویسی، از آموزش‌های کوتاه گرفته تا دوره‌های پربار، در کانال خود ویدیو دارند و آموزش‌های آنها ساده و در عین حال بسیار مفید است. علاوه بر این، آنها همچنین در مورد روندهای اخیر در صنعت کدنویسی مانند مهارت‌ها، نرم افزارها و غیره صحبت می‌کنند.

۳. Derek Banas

بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی

اگرچه درک باناس همیشه آماده بحث در مورد هر موضوعی در کانال یوتیوب خود است، اما حوزه تخصصی او برنامه نویسی، توسعه موبایل و وب است. Derek Banas رویکردی خلاقانه و جذاب برای آموزش یا راهنمایی افراد در حوزه برنامه نویسی دارد.

درک باناس با ۱.۱۹ میلیون دنبال‌کننده، یکی از محبوب‌ترین کانال‌های یوتیوب برای برنامه نویسی است. افرادی که این فرد را در یوتیوب دنبال می‌کنند، ویدیوهای او را دوست دارند زیرا او رویکرد آموزشی نسبتا غیرمتعارف و سرگرم‌کننده‌ای دارد و این رویکرد، یادگیری را برای افراد سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

برخی از ویدیوهای تولید شده توسط درک باناس برای برنامه نویسان عبارت‌اند از:

  • برنامه نویسی C++
  • برنامه نویسی پایتون
  • ریاضیات در یادگیری ماشینی
  • چگونه بازی‌های ویدیویی بسازیم

درک باناس، همچنین چند ویدیوی خارق‌العاده برای یادگیری اصول اولیه برنامه نویسی برای کسی که تازه در ابتدای مسیر برنامه نویسی است، دارد. برای درک بهتر موضوعات در برنامه نویسی، او موضوعات مختلفی مانند جبر، مثلثات، دیفرانسیل و انتگرال و غیره را نیز پوشش داده است.

۴. LevelUpTuts

بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی

LevelUpTuts مخفف Level Up Tutorials است و توسط بن شاف و اسکات تولینسکی راه‌اندازی شده است. بن و اسکات در این کانال، آموزش‌هایی را در مورد جنبه‌های مختلف برنامه نویسی و توسعه وب ارائه می‌دهند.

این کانال دارای چندین دوره برنامه نویسی مبتدی و پیشرفته و ویدیوهای کوتاه و مفید است. در این کانال یوتیوبی، بیش از ۱۰۰۰ ویدیو رایگان در مورد موضوعات مختلف، از جمله توسعه وب و آموزش نرم افزارهای مختلف وجود دارد.

برخی از دوره‌های مفید در LevelUpTuts عبارت‌اند از:

  • چگونه می‌توانم بدون افترافکت ویدیوی ۴k درست کنم؟
  • Meteor 1.4 + React for Everyone
  • React چیست؟
  • وب پک چیست؟

۵. freeCodeCamp

بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی

freeCodeCamp در اصل یک سازمان غیرانتفاعی است که آموزش‌هایی رایگان در مورد موضوعات کدنویسی ارائه می‌دهد. این سازمان همچنین یک کانال یوتیوب دارد که در آن ویدیوهایی را در مورد زبان‌های برنامه نویسی و کدنویسی منتشر می‌کند.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

freeCodeCamp در مجموع ۶.۰۱ میلیون دنبال‌کننده در کانال یوتیوب خود دارد که آن را به یکی از کانال‌های برتر برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب تبدیل کرده است. در این کانال دوره‌های متعددی برای مبتدیان و افراد حرفه‌ای در زمینه فناوری وجود دارد.

علاوه بر این، در کانال freeCodeCamp آموزش‌هایی رایگان برای افرادی که به دنبال افزایش حقوق و درآمد برنامه نویس (developer) هستند و یا دوست دارند فقط به عنوان سرگرمی برنامه نویسی یاد بگیرند، وجود دارد.

برخی از دوره‌های محبوب در این کانال یوتیوبی عبارت‌اند از:

  • آموزش Python- دوره کامل برای مبتدیان
  • آموزش پیشرفته در مورد ساختارهای داده
  • API برای مبتدیان
  • دوره کامل یادگیری جاوا اسکریپت برای مبتدیان

۶. Life of Luba

بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی

Life of Luba توسط لوبا یوداسین، یوتیوبر مشهور و مهندس نرم افزار سابق، تاسیس شده است. او همچنین به عنوان مدیر محصول و رئیس ستاد در Airbnb و Yelp کار کرده است. اما در حال حاضر، لوبا کانال یوتیوب خود را دارد و آموزش‌های مفیدی برای کاربران ارائه می‌دهد.

یکی از حوزه‌هایی که لوبا در کانال خود برای آن ویدیوهایی را منتشر کرده است، حوزه فناوری است. این ویدیوها بر اساس تجربه و دانش او در این زمینه ساخته شده است. برخی از این دوره‌ها می‌توانند شما را برای فرصت‌های شغلی این حوزه آماده کنند.

دوره‌های مفید در کانال Life of Luba عبارت‌اند از:

  • چگونه کدنویسی را یاد بگیریم؟ پنج مرحله سریع و ساده
  • کدنویسی را آغاز کنید: این کدها را یاد بگیرید
  • ۴ زبان برنامه نویسی برتر برای یادگیری
  • چگونه بین علم داده و علوم کامپیوتر یکی را انتخاب کنیم؟

۷. Net Ninja

بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی

Net Ninja یکی از برترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی در سال ۲۰۲۲ است. این کانال شامل ویدیوهایی در سطح مبتدی، متوسط و حرفه‌ای در حوزه برنامه نویسی می‌شود. علاوه بر این، دارای چندین لیست پخش است که با توجه به نیاز کاربران طراحی شده‌اند.

این لیست پخش به موضوعات مختلف برنامه نویسی تقسیم شده‌اند تا کاربر راحت‌تر با مفهوم برنامه نویسی آشنا شود. برای مثال، اگر می‌خواهید Node.js را انتخاب کنید، می‌توانید به فهرست پخش دوره Node.js مراجعه کنید، جایی که تمام ویدیوهای مربوط به Node.js، از مبحث پایه تا پیشرفته را پیدا خواهید کرد.

برخی از موضوعات مهم در Net Ninja عبارت‌اند از:

  • آموزش جاوا اسکریپت مدرن
  • آموزش فلاتر برای مبتدیان
  • آموزش دوره کرش HTML و CSS
  • آموزش تایپ اسکریپت

۸. Treehouse

بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی

اگر کاملا مبتدی هستید و هیچ آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی ندارید، کانال Treehouse بهترین مکان برای شما است. Treehouse یک پلتفرم یادگیری آنلاین است که دوره‌های کدنویسی دارد و برای دسترسی به آن باید هزینه اشتراک بپردازید. اما در کانال یوتیوب این پلتفرم، می‌توانید به صورت رایگان به اصول کدنویسی دسترسی داشته باشید.

Treehouse در مجموع ۳۵۷ هزار دنبال‌کننده در کانال یوتیوب خود دارد. در کنار آموزش‌های کدنویسی، می‌توانید مطالب مفید زیادی را در این کانال بیابید که مربوط به طراحی وب، جاوا اسکریپت، پی اچ پی، پایتون و غیره هستند.

برخی از ویدیوهای محبوب در کانال Treehouse عبارت‌اند از:

  • یادگیری جاوا اسکریپت – دوره کامل برای مبتدیان
  • چگونه کدنویسی را یاد بگیریم؟
  • آموزش Git برای مبتدیان
  • چگونه به عنوان مبتدی یک برنامه برای اندروید بسازیم
  • هر آنچه باید در مورد برنامه نویس فرانت‌اند بدانید
  • ایجاد رابط کاربری برنامه چت

سخن پایانی

در این مقاله درباره ۸ کانال یوتیوبی برای آموزش برنامه نویسی صحبت کردیم. همه کانال‌ها گزینه‌های عالی برای شروع مسیر شغلی برنامه نویسی هستند. اما با این حال، اگر در انتخاب یکی مشکل دارید، می‌توانید از تمام این کانال‌ها استفاده کنید و نکات مهم را از هر کدام استخراج کنید.

با مشاهده ویدیوهای این کانال‌ها می‌توانید به این نتیجه برسید که کدام کانال آموزشی، بهترین گزینه برای شما است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بهترین کانال یوتیوب را برای یادگیری برنامه نویسی بیابید.

آیا کانال دیگری در یوتیوب برای یادگیری برنامه نویسی می‌شناسید؟ نام آن را با سایر مخاطبان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع prosperityforamerica
مطالب پیشنهادی
2 دیدگاه
  1. مهران می‌گوید

    بسیار عالی مخصوصا کانالهای یوتیوبی که معرفی کردین واقعا ممنونم

  2. مهدیه می‌گوید

    هیچ کدوم از کانال هایی که معرفی کردین زیر نویس فارسی ندارن🤦

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.