وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

۵ کتابی که مسیر شغلی‌تان را متحول می‌کند

 کتاب‌های حوزه موفقیت و کسب و کار معمولاً جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار بوده‌اند؛ به طوری که عناوین زیادی از آنها به چاپ‌های متعدد رسیده‌اند. این کتاب‌ها در بسیاری از موارد راهکارهای مهم و موثری را در زندگی شخصی و کار پیش روی خواننده قرار داده و در مواردی هم مسیر زندگی و شغلی او را تغییر داده‌اند. ما در این نوشته تعدادی از بهترین کتاب های کسب و کار را معرفی کرده‌ایم.

۱ – مدیران و چالش‌های تصمیم‌گیری؛ کتابی برای تصمیم بهتر

مدیران و چالش های تصمیم گیری

گاهی از شیوه‌های تصمیم‌گیری ایده‌آل منحرف می‌شویم. اما این انحراف‌ها چرا اتفاق می‌افتد؟ وقتی محدودیت‌های تصمیم‌گیری و قضاوت را بشناسیم، می‌توانیم تصمیم‌های بهتر و موثرتری برایشان بگیریم. این همان موضوعی است که در کتاب «مدیران و چالش‌های تصمیم‌گیری» به آن پرداخته شده است. کتابی که سال‌ها، درس تصمیم‌گیری در مدرسه بازرگانی هاروارد و مدرسه‌های دیگر کسب‌وکار بوده است.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

در این کتاب پیشرفت‌های جدید در زمینه تصمیم‌گیری با مثال‌های مختلف ترکیب شده و متنی روان و پرکشش را به خصوص برای کسانی که به درون‌گرایی، تحلیل تصمیم‌ها و قضاوت‌های خود و دیگران علاقه‌مندند، به وجود آورده است.

  • نویسنده: ماکس اچ بیزرمن و دون ای مور
  • مترجم: علی سرزعیم
  • ناشر: نشر کرگدن

آخرین فرصت‌های شغلی در ایران تلنت

۲ – هنر شفاف اندیشیدن؛ کتابی برای دوری از خطاها

هنر شفاف اندیشیدن

همه ما در طول روز مدام در حال تصمیم‌گیری، فکر کردن، انتخاب کردن، مقایسه کردن و … هستیم؛ یعنی همه کارهایی که ذهن ما آنها را انجام می‌دهد. اما آیا این کارها را درست انجام می‌‌دهیم یا مدام ذهن‌مان درگیر است؟ زمان‌مان را صرف کار بیهوده‌ای کرده‌ایم؟ تصمیمی که گرفته‌ایم اشتباه بوده؟ زیاد دچار خطا می‌شویم؟

ممکن است اشتباه کنیم، اما با شناخت دلیل آنها می‌توانیم تصمیم‌های درست‌تر و عاقلانه‌تری بگیریم. کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» ایده‌های خوبی برای تصمیم‌گیری در زمینه کار و زندگی پیش رویمان قرار می‌دهد. این کتاب به ما کمک می‌کند که دید شفاف‌تری نسبت به موضوعات مختلف داشته باشیم.

  • نویسنده: رولف دوبلی
  • مترجم: عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز
  • ناشر: نشر چشمه

۳ – تغییر مسیر زنان، شغل و میل به پیشرفت؛ کتابی برای شکستن کلیشه‌های جنسیتی

کتاب مسیر شغلی زنان

این کتاب، بیشتر به این دو سوال می‌پردازد؛ چرا زنان کمتر از مردان به مقام‌های بالای مدیریتی می‌رسند؟ یا به عبارتی چگونه می‌توان مرزهایی را که مانع رسیدن زنان به پله‌های بالاتر است، شکست؟

شریل سندبرگ، نویسنده «تغییر مسیر زنان» که خود از مدیران ارشد فیسبوک است، در مقدمه این کتاب می‌گوید: کتاب را برای زنانی می‌نویسم که می‌خواهند شانس خود را برای پیشرفت و رسیدن به هدف‌هایشان بالا ببرند؛ چه در شغل و چه در زندگی شخصی و این شامل همه مراحل زندگی و کار است؛ زنانی که تازه به دنبال کار هستند، آنهایی که شاغلند و کسانی که بعد از مدتی وقفه می‌خواهند به موقعیت شغلی‌شان برگردند.

شریل سندبرگ اضافه می‌کند: «هدف دیگرم برای نوشتن این کتاب، مردانی هستند که می‌خواهند خواسته زنان به‌ عنوان همکار، همسر، مادر یا دختر را درک کنند و درنتیجه بتوانند در ساخت دنیایی برابر، سهیم باشند».

  • نویسنده: شریل سندبرگ
  • مترجم: سارا ارجمند، مصطفی طرسکی
  • ناشر: نشر نوین

۴ – هفت عادت مردمان موثر؛ کتابی برای مدیریت درون

هفت عادت مردمان موثر

حتما شما هم در کتابفروشی‌های آنلاین و غیرآنلاین بارها چشمتان به کتاب «هفت عادت مردمان موثر» افتاده است. این کتاب توسط ناشران مختلف و برای دفعات متمادی زیر چاپ رفته است و همانطور که از اسم کتاب پیداست به معرفی عادت‌های انسان‌های تاثیرگذار و موفق می‌پردازد.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

نویسنده در این کتاب به این موضوع اشاره کرده که افرادی که زندگی‌ و کسب و کار موفقی دارند، استقلال فردی را به عنوان هدف نهایی خود دنبال نمی‌کنند، بلکه از درون به اصولی مثل راستی و درستی عادت کرده‌اند. این کتاب مخصوص کسانی است که به رشد شخصی و مدیریت خود علاقه‌مند هستند.

  • نویسنده: استفان کاوی
  • مترجم: گیتی خوشدل
  • ناشر: نشر پیکان

۵ – کار عمیق؛ کتابی برای تمرکز در دنیای آشفته

کتاب کار عمیق

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که شبکه‌های اجتماعی ما را احاطه کرده‌اند و کار و تمرکز در چنین دنیایی سخت و گاهی ناممکن است. پس چطور باید تمرکز کنیم؟

کال نیوپورت در کتاب «کار عمیق» سراغ توضیح همین وضعیت رفته است. او در کتاب به این موضوع می‌پردازد که حواس‌پرتی که به دلیل استفاده از شبکه‌های اجتماعی به وجود می‌آید، باعث انجام سطحی کارها می‌شود. کال نیوپورت با بررسی این موضوع، راه‌حل‌هایی برای مدیریت استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد داده است. پیشنهادهایی که او ارائه می‌کند در حقیقت راه‌حل‌هایی هستند برای رسیدن به بازدهی بیشتر و انجام کارهای عمیق و ارزشمند؛ بدون غرق شدن در کار.

کال نیوپورث، کتاب Deep work را با عنوان کامل کار عمیق: قواعدی برای رسیدن به موفقیت متمرکز در بحبوحه‌ دنیای پر هرج و مرج، در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. نیوپورت با توجه به اینکه تحصیلات خود را در زمینه‌ علوم کامپیوتر تکمیل کرده است و هم‌چنین با مشاهداتی که از تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر زندگی و کار روزمره‌ی مردم داشته، کتاب را نوشته است.

  • نویسنده: کال نیوپورت
  • مترجم: محمد جواد شیری بازنچه
  • ناشر: شمشاد

شما چه کتاب‌هایی را مطالعه کرده‌اید که بر بینش و نگرش شما در کسب و کارتان تاثیر گذاشته است؟ فهرست کتاب‌های مورد علاقه و تاثیرگذاری که خوانده‌اید را در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.