وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

میانگین حقوق برنامه‌نویس‌ها در کشورهای مختلف

در این مقاله قصد داریم میانگین درآمد برنامه‌نویسان را در کشورهای مختلف با در نظر گرفتن میزان ارشدیت و زمینه‌ی کاری آن‌ها بررسی کنیم.

متوسط حقوق و دستمزد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در جهان

طبق گزارش Indeed، ایالات متحده با میانگین ۱۰۶،۸۱۶ دلار، در سال ۲۰۲۰ بهترین میزان پرداختی به مهندسین نرم‌افزار را دارد. میزان حقوق برنامه‌نویسان تازه‌کار در آمریکا ۱۰۱،۱۷۸ دلار است در حالی که مهندسین ارشد با ۶ تا ۹ سال سابقه‌ی کاری ۱۱۸،۸۹۸ دلار در سال درآمد دارند.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

میانگین حقوق برنامه‌نویس‌ها در کشورهای مختلف

متوسط حقوق و دستمزد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در اروپا

بر اساس گزارش PayScale، در اروپا بالاترین میزان حقوق مهندس نرم‌افزار متعلق به کشورهای سوئیس، نروژ و دانمارک بوده که به ترتیب ۸۸۷۷۳، ۸۸،۷۷۳ و ۶۶،۸۷۸ دلار در سال است.

متوسط حقوق یک مهندس نرم افزار در آلمان ۵۵ هزار دلار است. در حالی که در هلند این حقوق به ۵۱ هزار دلار در سال می‌رسد. میانگین دستمزد توسعه‌دهندگان نرم افزار در سوئد، فنلاند و فرانسه از ۴۱ تا ۴۵ هزار دلار در سال است. کشور انگلیس با ۴۰ هزار دلار کمترین میزان پرداختی را در میان این کشورها هنگام استخدام برنامه نویس دارد.

بالاترین میزان پرداختی برای برنامه‌نویس‌های تازه‌کار متعلق به سوئیس با ۷۲ هزار دلار است(PayScale)؛ در حالی که یک برنامه‌نویس ارشد در این کشور ۱۰۵ هزار دلار دریافت می‌کند. این ارقام در آمریکا به ترتیب ۶۸ و ۱۲۱ هزار دلار است.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

بیشترین میزان تفاوت بین حقوق برنامه‌نویسان تازه‌کار و ارشد در کشورهای آمریکا، استرالیا، انگلیس، هلند و نیوزلند دیده می‌شود(۲۹ تا ۳۴ هزار دلار). فرانسه با تفاوت ۱۴ هزار دلاری کمترین مقدار را در بین سایر کشورها دارد.

از نظر مهارت و حوزه‌ی کاری، در آمریکا توسعه‌دهندگان Python، Android، iOS و  JavaScript بیشترین درآمد را در بین سایرین دارند.

متوسط حقوق و دستمزد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در آمریکا بر اساس حوزه‌ی کاری

میانگین حقوق برنامه‌نویس‌ها در کشورهای مختلف

میانگین حقوق برنامه‌نویس‌ها در کشورهای مختلف

علاوه‌بر مباحث ذکر شده، سایت WINaTALENT در این پست نرخ برون‌سپاری پروژه‌های نرم‌افزاری در مناطق مختلف را باهم مقایسه کرده و هم‌چنین نرخ ساعتی برخی از مهارت‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی را باهم مقایسه کرده است.

در ایران نیز در طی سال‌های گذشته با بالا رفتن نرخ ارز و گرانی و تورم، عده‌ای از مشاغل از پایین بودن درآمد خود گله دارند و برنامه‌نویس‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در این بین تعداد زیادی از برنامه‌نویسان به دنبال راهی برای گرفتن پروژه از خارج از ایران و کسب درآمد ارزی هستند. پلتفرم فریلنسینگ WINaTALENT که در حال حاضر حوزه‌ی نرم‌افزار و IT را پوشش می‌دهد، امکان ارتباط برنامه‌نویسان ایرانی با کارفرماها و پروژه‌های خارجی را فراهم کرده است. به کمک این سایت مشکل دریافت دستمزد به طور کامل حل شده است و فریلنسرها می‌توانند معادل ریالی دستمزد خود را به راحتی دریافت کنند.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.