وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

نمی‌توانید شغل رویایی خود را پیدا کنید؟ به دنبال یک جایگزین باشید

ما هر روز در ایران تلنت می‌کوشیم تا به کارجویان در یافتن شغل رویایی شان کمک کنیم. با این حال، گاهی اوقات شرایط به نحوی رقم می‌خورد که این امکان فراهم نمی‌شود. ممکن است شرکتی که آرزوی استخدام در آن را دارید در حال حاضر استخدام نداشته باشد، یا شاید برای استخدام در شرکت مورد نظر نیاز باشد بعضی از مهارت‌ها را در خود تقویت نمایید یا حتی ممکن است هنوز ندانید که شغل رویایی شما چه شغلی است.

خب، حال که نمی‌توانیم شغل رویایی خود را پیدا کنیم باید چکار کنیم؟ حتی اگر شغل شما بهترین و رویایی‌ترین شغل جهان هم نباشد، باز هم می‌تواند برای شما مزیت‌‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در این شرایط باید به دنبال شغلی بگردید که حداقل بعضی از شرایط شغل رویایی‌تان را داشته باشد. این استراتژی حداقل کمک می‌کند تا یک قدم به شغل رویایی‌تان نزدیک‌تر شوید.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

پرسش اصلی اینجاست که زمانی که نمی‌توانید شغل رویایی خود را پیدا کنید، باید به دنبال چه جایگزین‌هایی باشیم و این مشاغل جایگزین باید چه ویژگی‌هایی با خود داشته باشند؟

آخرین فرصت‌های شغلی در ایران تلنت

شغلی که در آن مشاوری رویایی داشته باشید

اگر مدام احساس شکست در انتخاب شغل دارید و هیچ شغلی برای شما الهام‌بخش نیست، به یک شغل رویایی نیاز ندارید. شما باید با مشاوری فوق‌العاده صحبت کنید؛ مشاوری که شما را در این بازار گمراه‌کننده شغلی راهنمایی کند تا در مسیر شغلی درست قدم بردارید.

بنابراین وقتی دوباره شروع به جستجوی شغل رویایی خود کردید، اندکی عمیق‌تر بیاندیشید و سعی کنید نسبت به افراد دیگر آن سازمان هم اطلاعاتی کسب کنید. ببینید آیا سرپرست بخش شما یا رئیس او برای شما الهام‌بخش است یا آیا این شانس را خواهید داشت تا مهارت‌های جدیدی از او یاد بگیرید؟ به صفحات افرادِ درونِ سازمان در دنیای مجازی سری بزنید، ببینید آیا بین آن‌ها کسی وجود دارد که به شما کمک کند تا رشد شغلی مورد نظرتان را داشته باشید.

راه دیگری هم دارید؛ مثلاً اگر شخصی را می‌شناسید و همیشه شیفته دانش و مهارت‌های او بوده‌اید، از او سوال کنید که آیا شرکتی که در آن کار می‌کند استخدام دارد یا خیر. حتی اگر موقعیت شغلی آن چیزی که شما می‌خواهید هم نباشد به امتحانش می‌ارزد زیرا این فرصت به شما داده شده که از کار کردن با او شگفت زده شده و در طولانی مدت در آن سازمان پیشرفت کنید.

شغلی که در آن مهارت‌های جدید بیاموزید

زمانی که نمی‌توانید شغل رویایی خود را پیدا کنید، بهترین راه این است که شغلی پیدا کنید که در آن مدام در حال یادگیری باشید. اگر بتوانید در شرکتی مشغول به کار شوید که از پیشرفت حرفه‌ای کارکنانش حمایت می‌کند، قطعاً اشتباه نکرده‌اید و وارد مسیر رسیدن به شغل رویایی‌تان شده‌اید.

بعضی سازمان‌ها اسنادی در رابطه به تعهدات‌شان نسبت به یادگیری و پیشرفت همکاران در وب‌سایت خود درج کرده‌اند اما در موارد غیر از این، خودتان باید در روز مصاحبه سوال کنید. مثلاً می‌توانید این طور بپرسید: «من عاشق یادگیری بیشتر مهارت‌هایم هستم. آیا سازمان شما برنامه و سیاستی در خصوص یادگیری و پیشرفت حرفه‌ای همکاران دارد یا فرد دیگری در این سازمان حضور دارد که من بتوانم نکات جدیدی به واسطه حضور او بیاموزم؟»

همیشه باید به دنبال مشاغلی باشید که در‌ آن‌ها مدام مهارت‌های بیشتر یاد بگیرید. بنابراین در انتخاب شغل به این نکته توجه داشته باشید.

شغلی که در آن بتوانید روابط و ارتباطات جدید به دست آورید

اگر هنوز شغل رویایی‌تان را پیدا نکرده‌اید احتمالاً هنوز فرد مناسب را ملاقات نکرده‌اید. البته باور کردن این موضوع که پیدا کردن شغلی مناسب تنها به روابط و ارتباطات بستگی دارد، اشتباه است.

شما باید توجه کنید که پیدا کردن یک شغل معمولی هم می‌تواند به شما کمک کند تا شبکه‌های ارتباطی خود را وسیع‌تر کرده و با افراد جدید آشنا شوید و در نهایت بتوانید با استفاده از این افراد و روابط و ارتباطات شکل گرفته، به شغل رویایی خود نزدیک‌تر شوید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

شغلی که بتوانید در آن به طور همزمان به شغل‌های دیگر هم فکر کنید

باید در هنگام جستجوی شغلی در نظر داشته باشید که ممکن است شغل رویایی‌تان به شما نزدیک باشد، پس باید به شغلی فکر کنید که بتوان در کنار آن شغل‌های دیگر را هم انجام داد. اگر در حین جلسه مصاحبه شغلی چنین سوالاتی از کارفرما بپرسید، او احساس خواهد کرد که برای انجام این کار انگیزه مورد نظر را ندارید یا به شغل علاقه‌مند نیستید.

بنابراین بهتر است به صفحات لینکدین کارمندان آن سازمان بروید و ببینید کدام یک از آنان همزمان در چند شغل فعالیت دارند، آیا چنین چیزی در سازمان پذیرفته شده است یا خیر. پس از آن می‌توانید تصمیم درستی در خصوص آن شغل بگیرید.

نزدیک‌ترین فرهنگ سازمانی به شغل رویایی خود را پیدا کنید

در بیشتر مواقع، محیطی که در آن کار می‌کنید تاثیر بیشتری نسبت به نوع و طبیعت شغلی که دارید بر روحیه شما خواهد داشت. بنابراین اگر تنها به دنبال موقعیت شغلی مناسب هستید از این پس به این هم فکر کنید که به راستی قرار است در چه شرکتی کار کنید و چه محیط و فرهنگ سازمانی انتظار شما را می‎‌کشد.

آیا می‌خواهید در سازمانی کار کنید که ساعات کاری انعطاف‌پذیری دارد یا این اجازه به شما داده می‌شود که در خانه کار کنید؟ آیا می‌خواهید تیمی داشته باشید که در ساعات تفریح و استراحت با هم فوتبال بازی کنید؟ یا تیمی که هرروز برای شما ناهار می‌خرد؟

هر انتظاری که دارید، چه برای یک شغلی رویای و چه برای شغلی مناسب، به دنبال شغلی خوب در شرکتی فوق‌العاده باشید. با این کار برای شناختن خود و توانایی‌های‌تان و چیزهایی که خوشحالتان می‌کند، زمان خریده‌اید. به علاوه، روزهای خود را در شرکتی گذرانده‌اید که به شما احساس خوبی می‌دهد.

تست MBTI

با کمک گرفتن از تست MBTI می‌توانید یک قدم به ضغل دلخواه خود نزدیک‌تر شوید. با انجام این تست می‌توانید به شناخت خوبی از خود و آنچه از کار و شغل می‌خواهید برسید. تست MBTI یکی از شناخته شده‌ترین تست‌های شخصیت شناسی است که کارجویان زیادی از آن برای انتخاب شغل استفاده می‌کنند.

منبع: themuse

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.