وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

کارفرمایان در رزومه به دنبال چه هستند؟

کارفرمایان در رزومه به دنبال چه چیزی هستند؟ واقعا که این سؤال بسیار خوبی است. استخدام کنندگان حدود شش ثانیه را صرف بررسی رزومه شما می‌کنند و این هنر شما در رزومه نویسی است که آنها را برای ادامه خواندن مجاب می‌کند. شما در زمان مصاحبه شغلی آنلاین با لباس نامناسب و با پس زمینه ساحل حاضر نمی‌شوید، پس چرا این حساسیت را برای رزومه خود را صرف نکنید و آن را با اصول اولیه ننوسید. برای اینکه بتوانید نظر کارفرما را جلب کنید، باید یک سری قوانین را در رزومه رعایت کنید؛ بنابراین قبل از ارسال رزومه، این نکات را حتما بخوانید. این نکات همان مواردی هستند که کارفرمایان در رزومه به دنبال آنها هستند.

۱. خلاصه شغلی

از آنجایی که تعداد رزومه‌های دریافتی مدیران استخدام و کارفرمایان بسیار زیاد است، نوشتن خلاصه شغلی و اشاره به سوابق شغلی در رزومه می‌تواند آنها را در مقایسه شما با دیگر افراد کمک کند. در دو تا سه جمله خلاصه عنوان کنید که چرا کاندیدای ایده‌آل برای آن موقعیت شغلی هستید و در بیان این جملات، از زبانی استفاده کنید که در ادامه رزومه استفاده می‌شود. این بخش از رزومه، حتی نیاز به نامه پوششی را برای بسیاری از کارفرمایان از بین می‌برد.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

۲. آمار و ارقام

اگر بخواهیم پاسخی قطعی به سؤال “کارفرمایان در رزومه به دنبال چه چیزی هستند؟” بدهیم، باید عنوان کنیم که پاسخ آن داده‌ها، ارقام و داستان‌هایی از موفقیت‌های شما است. بسیاری از مدیران استخدام و کارفرمایان عاشق دیدن دستاوردهای قابل سنجش هستند. از اعداد برای برجسته کردن دستاوردهای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما مدیر بخش مالی و حسابداری شرکتی بودید، بیان کنید که X مقدار پول را در یک سازمان ۵۰ نفره مدیریت کرده‌اید. همین کار را برای تجربه کارآموزی نیز انجام دهید (به عنوان مثال، “۱۲ محصول جدید یک شرکت را با نحوه معرفی و بازاریابی خود به کاربر شناساندم و فروش آنها را تا ده درصد افزایش دادم”).

۳. سابقه کارآموزی

کارفرمایان در رزومه به دنبال چه هستند؟

تجربه‌های کارآموزی و کارهای رایگان حرف‌های بسیاری برای زدن دارند و کارفرما با مشاهده آنها به این پی خواهد برد، که شما به حرفه و شغل خود فراتر از جنبه مالی آن نظر دارید. اگر تجربه کارآموزی در شرکت و مؤسسه مذهبی و سیاسی خاصی را دارید، از آوردن آن در رزومه خود خودداری کنید، چرا که ممکن است باعث سوء برداشت از سمت کارفرما شود. در مورد کارآموزی در این شرکت‌ها، تنها می‌توانید به کاری که انجام دادید و شهر آن شرکت اشاره کنید و از بیان جزئیات خودداری کنید.

۴. پرهیز از رنگارنگ کردن رزومه

می‌توانید برای منحصر‌به‌فرد کردن رزومه خود از رنگ استفاده کنید، اما به هیچ عنوان زیاده‌روی نکنید. انتخاب رنگ سیاه و سفید، همراه با یک رنگ دیگر می‌تواند رزومه شما را شیک کند. حتی اگر قبل از نوشتن رزومه، روی پرسونال برند کار کرده باشید، می‌توانید از رنگ برند خود داخل رزومه استفاده کنید.

۵. فونت مدرن

اگر می‌خواهید توجه کارفرما و مدیر استخدام را جلب کنید، به هیچ عنوان سراغ فونت‌های خسته کننده و غیر حرفه‌ای نروید. فونت‌های توصیه شده برای رزومه‌های استاندارد ایران سانس، ایران یکان و نازنین هستند که همگی حروف در آنها حالت استاندارد دارند و در تمام سیستم عامل‌ها خوانایی دارند.

۶. هایپرلینک‌ها

آدرس ایمیل، آدرس پروفایل لینکدین، وب‌سایت شخصی یا نمونه کار آنلاین شما باید به گونه‌ای در رزومه قرار داشته باشند تا بتوان روی آنها کلیک و به صفحه آنها هدایت شد. در رزومه خود و برای بخش‌هایی که نیاز به کلیک روی آنها است، مانند شبکه‌های اجتماعی، حتما از هایپرلینک استفاده کنید.

۷. برای تازه فارغ‌التحصیلان جدید: دروس دانشگاه

کارفرمایان در رزومه به دنبال چه هستند؟

اگر به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدید، اشکالی ندارد که دوره‌های خود در دانشگاه را در رزومه وارد کنید، البته به شرطی که آنها را مرتب قرار دهید و مستقیما با موقعیت شغلی درخواستی شما همخوانی داشته باشند. اما به جای اینکه صرفاً عنوان دوره را فهرست کنید (اقتصاد پایه)، در مورد مهارت‌ها یا دانشی که از یک دوره و یا درس خاص به دست آورده‌اید صحبت کنید (به عنوان مثال، “در درس X، مقاله‌ای ۲۰ صفحه‌ای در مورد چگونگی تغییر فناوری تلفن همراه در بازار نوشته‌ام”).

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

۸. نمرات و معدل

اگر با معدل بالا فارغ‌التحصیل شده‌اید، می‌توانید آن را در رزومه خود بگنجانید؛ حداقل این کار را برای زمانی که برای اولین شغل خود درخواست می‌دهید، می‌توانید انجام دهید. اما شما می‌توانید این کار را بر اساس آنچه در شرح شغلی آماده، انجام دهید. به عبارت دیگر، اگر در آگهی استخدام آمده است که به حداقل معدل نیاز دارید، می‌توانید آن را در رزومه درج کنید.

اگر هیچ شرطی وجود ندارد، می‌توانید در رزومه خود ذکر کنید که با نمرات بالا و معدل عالی فارغ‌التحصیل شده‌اید، به خصوص اگر در دانشگاهی معتبر و شناخته شده درس خوانده‌اید و این معدل شما در آن دانشگاه خاص است.

۹. فضای سفید

اگر به تازگی فارغ‌التحصیل شدید و تجربه کاری بالایی ندارید، نباید رزومه‌ای بیشتر از یک صفحه داشته باشید. اگر رزومه شما در این مرحله از کاریابی که اول راه هستید، بیش از یک صفحه شود، مطمئنا دچار اشتباه و خطا در رزومه نویسی شده‌اید. البته ممکن است بخواهید تا هر آنچه برای شما در دوران کارآموزی اتفاق افتاده است را بیان کنید، اما خوب است بدانید که این حجم از محتوا در رزومه بسیار خسته کننده است. بنابراین، مقداری فضای خالی در صفحه بگذارید و آن را با محتوای اضافه پر نکنید.

۱۰. تجربیات زندگی

کارفرمایان در رزومه به دنبال چه هستند؟

پرسش درباره علایق و سرگرمی‌های شما دیگر در برنامه کارفرمایان قرار ندارد. در عوض کارفرمایان دوست دارند تا در مورد تجربیات شخصی شما بدانند. اگر در خارج از کشور و با زبانی غیر از زبان مادری تحصیل کرده‌اید، اما یاد گرفته‌اید که چگونه خود را با محیط وفق دهید، این نشان می‌دهد که شما برای فرصت‌های شغلی بهترین گزینه هستید و برگ برنده‌ای نسبت به دیگر افراد دارید.

این کارها را قبل از ارسال رزومه خود برای کارفرما انجام دهید

اکنون که به پاسخ “کارفرمایان در رزومه به دنبال چه چیزی هستند؟” رسیدید، وقت آن است که مطمئن شوید که رزومه‌ای باب میل کارفرمایان دارید. آیا برای نوشتن و ساخت رزومه خود به کمک احتیاج دارید؟ می‌توانید با کمک رزومه‌ساز ایران‌تلنت محتوایی استاندارد آماده کنید که کارفرمایان به دنبال آن هستند.

منبع monster
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.