وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

قوانینی برای استفاده از تلفن همراه در محل کار

چه کسی می‌تواند استفاده راحت و همچنین کاربردی بودن تلفن همراه را انکار کند؟ فارغ از اینکه کجا باشید و حتی در محل کار، خانواده و دوستانتان هر زمان و به هر دلیلی می‌توانند با شما تماس بگیرند و شما خیلی راحت می‌توانید به دلواپسی آنها خاتمه دهید. اگرچه این قابلیتِ در دسترس بودن ممکن است راهی عالی برای برقراری ارتباط با عزیزانتان در طول روز باشد، اما تمرکز بیش از حد روی تلفن همراه می‌تواند شما را از کار منحرف کند و ممکن است رئیس یا همکاران شما را آزار دهد. با فرض اینکه کارفرمای شما قانونی در مورد منع استفاده از تلفن همراه در محل کار نگذاشته است، اما استفاده از این وسیله در محل کار به طور کل قوانینی دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

تلفن خود را کنار بگذارید

استفاده بیش از حد از تلفن همراه در محل کار می‌تواند در کار دیگران و همچنین خودتان اختلال ایجاد کند. حتی اگر کارفرمای شما استفاده از آنها را ممنوع نکند، بهتر است استفاده از آن را برای خود محدود کنید. با گذاشتن تلفن همراه خود در کشوی میز و فقط گاهی اوقات چک کردن آن، از وسوسه شدن جلوگیری می‌کنید و همچنین در عین حال، مطمئن می‌شوید که هیچ تماس مهمی را از دست نخواهید داد.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

زنگ تلفن خود را خاموش کنید

گوشی خود را بر روی حالت بدون صدا و ویبره قرار دهید. اگر اعضای خانواده شما مجبور هستند در طول روز کاری با شما تماس بگیرند، تلفن خود را روی حالت ویبره بگذارید و آن را درون جیب خود قرار دهید. در این حالت متوجه تماس‌ها و ارسال پیام‌ها می‌شوید و اگر ضروری باشند، می‌توانید خیلی سریع به آنها پاسخ دهید. با این کار به همکاران خود احترام می‌گذارید و هر بار که تلفن‌تان زنگ می‌خورد و یا شما زنگ می‌زنید، مزاحم آنها نخواهید شد و از همه مهم‌تر، رئیس شما نمی‌فهمد که در محل کار به چه اندازه تماس داشتید و چه اندازه تماس برقرار کردید.

متناوباً، می‌توانید یک ساعت هوشمند بخرید و از طریق آن و بدون اینکه گوشی را تماشا کنید از تماس‌ها و پیام‌ها مطلع شوید. برخی از دستبندهای هوشمند نیز امکان اتصال به تلفن همراه را دارند و می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید.

از تلفن همراه خود فقط برای تماس‌های مهم و ضروری استفاده کنید

آیا هنگام کار باید با دوست، مادر یا شخص مهم دیگری چت کنید؟ شما می‌توانید این چت‌ها و مکالمه‌ها را برای زمان آزاد خود در خانه و همچنین زمان بازگشت از سر کار به خانه موکول کنید. شاید در طول روز تماس‌های اندکی برای شما پیش بیاید که باید حتما آنها را پاسخ دهید.

اگر پرستار  کودک شما تماس گرفته تا بگوید فرزند شما بیمار است، اشکالی ندارد که در اسرع وقت به این تماس پاسخ دهید. تقریباً هر رئیسی درک می‌کند که شما نیز مشکلاتی دارید و مواقعی باید تماس‌های ضروری را پاسخ دهید. با این حال ، اگر دوست صمیمی شما می‌خواهد برنامه آخر هفته را با شما چک کند، می‌توانید این مکالمه و صحبت را به بعد از کار موکول کنید.

به هر کسی که تماس می‌گیرد اعلام کنید که در حال حاضر امکان صحبت کردن با شما را ندارم و در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرم. بنابراین اگر مشکلی در خانه شما پیش آمده است که دیگر افراد خانه قادر به حل کردن آن هستند، پس نیازی نیست برای آن مشکل با شما تماس بگیرند. وقتی یکی از اعضای فامیل شما نامزد کرده است، مادر شما می‌تواند این خبر خوشحال کننده را پس از پایان روز کاری به شما بگوید و شما را خوشحال کند.

گذاشتن پیام صوتی را در تلفن همراه خود فعال کنید

به جای پاسخ فوری به تمام تماس‌ها، تلفن خود را طوری تنظیم کنید که همه تماس‌ها به صندوق صوتی هدایت شوند. پیام‌های خود را مرتباً بررسی کنید و بر اساس اضطرار به آنها پاسخ دهید.

توجه داشته باشید که اگر کسی هستید که افراد روی کمک شما حساب باز کرده‌اند، این سیستم برای شما اصلا مناسب نیست و نباید استفاده کنید؛ به عنوان مثال، اگر مراقب فردی هستید و باید از او نگهداری کنید، این سیستم اصلا برای شما ایده آل نیست. با این حال، این یک روش موثر برای جلوگیری از تماس‌های غیر ضروری و همچنین تفکیک آنها از تماس‌های فوری است.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

برای برقراری تماس‌های تلفنی یک مکان خصوصی پیدا کنید

اگرچه شما می‌توانید با خیال راحت در زمان استراحت خود در محل کار از تلفن خود استفاده کنید و چند تماس برقرار کنید، اما برای این تماس‌ها باید یک مکان خصوصی پیدا کنید. مکانی را پیدا کنید که مزاحمتی برای دیگران – کسانی که مشغول کار هستند یا در معرض صدای شما هستند – ایجاد نشود. اطمینان حاصل کنید که هیچ کس صدا و مکالمه شما را نمی‌شود، خصوصاً اگر در مورد مسائل شخصی و خصوصی در حال صحبت و بحث هستید.

با تلفن همراه خود وارد سرویس بهداشتی نشوید

چه در محل کار یا هر جای دیگر، این یک قانون مهم در مورد آداب استفاده از تلفن همراه است. چرا؟ خب این کار هم برای کسی که دارید با او صحبت می‌کنید و هم برای کسی که در دستشویی حضور دارد، نوعی بی ادبی به شمار می‌آید. این کار باعث می‌شود که همکاران شما در مورد حریم خصوصی خود در شرکت احساس ناامنی کنند و این حس اصلا برای آنها خوشایند نیست. در مورد شخصی که با او صحبت می‌کنید هم، نیازی نیست توضیح دهیم چرا که هیچ کس دوست ندارد بفهمد طرف مقابل دارد از دستشویی با او صحبت می‌کند.

در جلسات به تلفن همراه خود نگاه نکنید مگر اینکه …

تلفن‌های همراه علاوه بر استفاده از آن برای مکالمه یا پیام کوتاه، به ابزاری ضروری برای کار تبدیل شده‌اند. با توجه به این نکته، در بسیاری از جلسات کاری باید جمله‌ی “از تلفن خود در جلسات استفاده نکنید مگر اینکه برای چیزی مربوط به جلسه قرار باشد استفاده کنید” را جلوی روی همگان قرار دهید و به آنها گوشزد کنید که استفاده آنها می‌تواند برای مواردی به عنوان مثال، افزودن برنامه‌ها به تقویم و یا یادداشت برداری باشد.

با این حال، در حالی که در جلسه نشسته‌اید، پیام ندهید، خبرهای روز را چک نکنید، شبکه‌های اجتماعی خود را بالا و پایین نکنید، وضعیت بورس را بررسی نکنید و همچنین بازی نکنید. تمام وقت خود را در طول روز کاری در گوشی تلفن همراه خود نگذرانید. چشمان خود را بالا نگه دارید و خود را درگیر کار کنید. انجام هر کار دیگری غیر از کار این تفکر را برای رئیس شما ایجاد خواهد کرد که ذهن شما کاملاً درگیر است و به کار و شغل فعلی‌تان اهمیتی نمی‌دهید..

 

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.