وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲؛ حقوق‌ها چقدر افزایش می‌یابد؟

با توجه به اینکه به روزها و ماه‌های پایان سال نزدیک می‌شویم، صحبت‌های بسیاری در مورد میزان افزایش حقوق کارمندان مطرح می‌شود و حدس و گمان در مورد آن بسیار زیاد است. قبل از اینکه در مورد صحبت‌ها و حدس و گمان‌ها در مورد میزان افزایش حقوق کارمندان صحبت کنیم، باید عنوان کنیم که سال گذشته دولت افزایش حقوق ۱۰ درصدی را برای کارمندان در نظر گرفت و حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. به این معنا، که بازنشستگان و همچنین کارمندان نباید از این رقم کمتر حقوق دریافت می‌کردند. این در حالی بود که میزان تورم بالا در کشور باعث شد که در نیمه سال نیز، دولت و مجلس طرحی برای افزایش حقوق کارمندان در نظر بگیرد و در آن زمان، حقوق‌ها افزایش پیدا کرد.

بر اساس مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق، مقرر شد کلیه بازنشستگان کشوری و لشکری بین ۹۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان افزایش حقوق داشته باشند و حقوق کارمندان دولت هم، بین ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

با اینکه صحبت‌های بسیاری در مورد میزان درصد افزایش حقوق ۱۴۰۲ مطرح شده است، اما با این حال، هنوز میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه‌ی سال بعد مشخص نشده است و علاوه بر این، فرمول دقیقی نیز برای محاسبه آن معرفی نشده است.

حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲ چقدر افزایش می‌یابد؟

در هفته‌های گذشته که صحبت از لایحه بودجه مطرح بود، گفته می‌شد که دولت در این لایحه مشخص کرده که حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲، بیست درصد افزایش پیدا کند. این رقم در متن پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز آورده شد. اما در آخرین جلسه هیأت دولت برای جمع‌بندی در مورد لایحه بودجه که در هفته سوم آذر ماه برگزار شد، رقم ۲۰ درصد از لایحه بودجه برداشته شد و به همین خاطر، میزان افزایش حقوق کارمندان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. در جلسه هیأت دولت، رئیس جمهور این وظیفه را بر دوش تیمی از دولت قرار داد تا به فرمولی برای افزایش حقوق کارمندان با توجه به «بهره‌وری و کیفیت کار و خدمات» برسند.

پس از اعلام رئیس جمهور در مورد رسیدن به فرمول برای افزایش حقوق، صحبت‌های بسیاری از سمت افراد مسئول به گوش رسید که بسیاری این روش را برای افزایش حقوق نادرست و ناعادلانه عنوان کردند. لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در این رابطه گفت:

به نظرشان کدام دستگاه‌ بهره‌ور است یا چه کارمندی با چه مختصاتی، کیفیت و بهره‌وری بیشتری دارد؛ تکلیف بازنشستگان چه می‌شود؛ آن‌ها که دیگر مشمول فرمول بهره‌وری نمی‌شوند؛ اینها سوالاتی است که باید پاسخ دهند. استخراج فرمول‌های جدید افزایش حقوق بدون مشارکت نمایندگان واقعی جامعه‌ی هدف، ناعادلانه و نگران‌کننده است.

وی در ادامه بیان کرد:

براساس قانون مدیریت خدمات کشوری که همه‌ی کارمندان شاغل و بازنشسته‌ مشمول آن هستند، افزایش حقوق سالیانه بایستی متناسب با نرخ تورم صورت بگیرد؛ حالا معلوم نیست این بهره‌وری از کجا آمده و قرار است دوباره چقدر تبعیض مزدی را افزایش دهد؛ لابد آن‌هایی که خودی‌ترند، بهره‌ورترند!

با اینکه ۲۰ درصد افزایش حقوق از لایحه بودجه حذف شده و هنوز درصد افزایش حقوق کارمندان اعلام نشده، اما با این حال ما بنا را برای محاسبه همین ۲۰ درصد قرار می‌دهیم تا به حداقل حقوق کارمندان استخدام دولت برسیم.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

در صورتی که حقوق دریافتی سال گذشته کارمندان را با میزانِ افزایش تصویب شده در مجلس و در نیمه دوم سال را با هم جمع بزنیم، حداقل دریافتی کارمندان باید به حدود ۸ میلیون تومان برسد. اگر ۲۰ درصد افزایش حقوق برای کارمندان را نیز برای این رقم در نظر بگیریم، حداقل حقوق کارمندان دولت باید در سال ۱۴۰۲ حدود یک و نیم میلیون تومان افزایش پیدا کند و به رقمی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان برسد.

سخن پایانی

هنوز صحبتی از رقم نهایی افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان اعلام نشده است، اما صحبت‌هایی از افزایش ۲۰ درصدی مطرح بود که بسیاری با آن مخالف بودند و البته این رقم از لایحه بودجه‌ی پیشنهادی دولت نیز حذف شد. با توجه به تورم ماهانه ۴۲.۳ درصد در کشور، بسیاری بر این باورند که ۲۰ درصد افزایش حقوق کفاف زندگی کارمندی را نمی‌دهد و میزان افزایش حقوق باید بیشتر از ۲۰ درصد باشد.

گذران زندگی در مورد جدیدترین افراد در لیست استخدامی تهران که در کلان‌شهری با هزینه‌های بالا زندگی می‌کنند، سخت‌تر می‌شود. آیا به نظر شما این میزان افزایش حقوق عادلانه است؟

مطالب پیشنهادی
66 دیدگاه
  1. پیکان گیان می‌گوید

    نه عادلانه نیست

    1. بی طرف می‌گوید

      اولا :::: تجربه ثابت کرده افزایش قیمتها بیشتر ناشی از افزایش قیمت خودرو و مسکن است ثانیا::::: از سالهای خیلی قبل افزایش منصفانه صورت نگرفته و سطح حقوق پایین مونده و الا همین ۲۰درصد هم الان جوابگو بود ثالثا :::: وقتی خط فقر ۲۰میلیون اعلام میشه حقوق افرادی که بالای خط فقر حقوق میگیرن رو خیلی کمتر افزایش بدین و حقوق سطوح پایین تر رو خیلی بیشتر ((( ضمنا افزایش حقوق از طرفی باعث تعدیل نیرو و اخراج کارکنان هم میشه و نباید حق اون مهندسی که بعلت شرایط سخت و کارایی بالا حقوق بهتر میگیره پایمال بشه ))) توکل بخدا ، با همه اینا آقای رئیسی یه دونه است و رهبرم بی مثال.

      1. بی قرار از این همه تورم می‌گوید

        بی اعتمادی بسیار گل کرده

      2. بازنشسته ی تامین اجتماعی می‌گوید

        اگه ادمهایی مثل شما در مملکت نبود حق دیگران ضایع میشد بله اقای رئیسی یدونه است از نظر دروغ گفتند و بدبخت کردم مردم و اقتصاد کشور

      3. Dd می‌گوید

        😂😂😂 خدایا شکرت، تنها جمله ای که با خوندن کامنتهای امثال تو می تونم بگم

  2. محمد می‌گوید

    کجا این مملکت درست اجرا شده ک حقوق هم طبق فانون افزایش تورم سالانه زیاد بشه من ی ایثار گر ک در سن ۱۳سالگی رفتم جبگه حق علیه باطل. و لی الان با ۲۵سال سابقه کار حقوق ۱۰۰۰۰۰۰۰تومن

    1. امیرحسین رحیم زاده‌ می‌گوید

      خب میخواستی نری جنگ

      1. خسته می‌گوید

        اگه ایشون و امثال ایشون نمیرفتن جنگ که یکی مثل من و شما الان راحت و آسوده پشت سیستم نمینشستیم و از خودمون نظر در نمیکردیم

        1. بازنشسته ی تامین اجتماعی می‌گوید

          اگر جنگ خوب بود و نگه داشتن کشور خوب اگه ما امنیت داریم چرا هیچکدام ازخودشون و اقا زاده ها نرفتن جنگ جنگ و کشته شدن جوانهای کشور سپر سرکوبی مردم شد

    2. علی امیری می‌گوید

      سلام کسی که به نیت خدا رفته نمیاد خودسو ازمردم جدابدونه ووقت وبی وقت ایثارگری وووو..روسرمردم بزنه که من رفتم واین چنین وان چنان…اول اجرتون باخدا وما خودمونو مدیون شما وامثال شما میدونیم ولی این گفتنها درست نیست وازارزش کارتون پیش خدا میکاهد

  3. امیر می‌گوید

    اگر نرخ تورم قیمتها به قول شما همین چهل و سه درصد می بود ما هیچ مشکلی با افزایش بیست درصدی نداشتیم ولی با وجود این تورم ۷۰۰ درصدی افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق هم کفاف زندگیو نمیده

    1. محمد می‌گوید

      فقط خداوند حق زن و بچه های ما کارمندارو از بانی این بدبختیها بگیره

  4. رحیمی می‌گوید

    امسال که ۱۰ درصد به حقوق ها اضافه کردن فقط یه مورد اجاره خونه بنده ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد!! سایر اقلام هم تا نیمه سال به همین قسم و بعضی اقلام هم ۲۰۰ درصد و نیمه دوم سال هم که یه شبه همه چی سر به فلک کشید و قابل محاسبه نیست اصلا!!
    با حقوق ۱۰ تومن نمیشه نفس هم کشید چه برسه زندگی کردن!
    یه مورد دیگه هم اینکه بین خانم ها و آقایون تبعیض قائل شدن و مثلا اون خانم مجردی که خرج پدر و مادر مریضش رو میده یا اینکه شوهر کارگر بیکار یا بدبخت بیچاره ای داره و مخارج زندگی رو دوشش هست و حق عائلمندی و اولاد هم نداره عیدی پارسالش هم بخاطر نداشتن همون دو بند کمتر از آقایون بود.
    مسئله بعدی اینه که سال ۱۴۰۱ حداقل حقوق یه کارگر ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار تومن بود ولی حداقل حقوق یه کارمند ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومن و اینجوری شد که کارمندای رسمی حقوقشون ۵ میلیون و نیروهای قرارداد کارگری همکارشون از ۲ الی ۵ تومن بیشتر از کارمندای رسمی دریافت کردن!
    کارگرا قشر ضعیف جامعه هستن و باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرن ولی سوال اینجاست که چرا فقط کارگرا مورد توجه قرار گرفتن و به کارمندای بیچاره هیچ توجهی نمیکنن!
    خب حداقل حقوق اون کارمند بیچاره رو هم حداقل برابر یه کارگر میذاشتین

  5. سجاد می‌گوید

    بیچارمون کردید

  6. farzad می‌گوید

    این مدل افزایش حقوق‌ها به هیچ دردی نمیخوره ، چون اکثر معیشت مردم وابسته به کالاهای دلاری شده، با بالا رفتن قیمت دلار این درصد افزایش ها پودر میشه میره هوا . دولت مردان باید یا دلار را از پایه پولی حذف کنند و یا حقوق کارگران و کارمندها را با دلار محاسبه کنند تا قشر ضعیف مردم با بالا رفتن قیمت دلار متضرر نشوند
    البته کو گوش شنوا

    1. سعید می‌گوید

      دلار را از پایه پولی حذف کنند؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا خسته نباشی!!! کمی فکر کن، مطالعه کن بعد حرف بزن

    2. حسینی می‌گوید

      یابه طعنه سخن میگویی یا وضعت خوبه وثروتمندی که اگه هستی منم میگم خداراشکر

    3. علی می‌گوید

      چند ماهه با درهم معامله میکنن چه فایده داشت؟هیچی

  7. ط می‌گوید

    بدبخت شدیم

  8. کیانوش می‌گوید

    ۴۰ درصد هم جواب افزایش حقوق را نمی دهد اینم حقوق های ۷ و ۸ میلیونی بزارید مردم راحت بمیرند

  9. رامین می‌گوید

    ظلم است به خدا در حق کارمندان و کارگران ظلم است و این ظالمان باید جوابگوی این ظلم عظیم باشند. آمین

  10. مسعود رضائی نردین می‌گوید

    انشالله خدا بخیر کنه 🤐🤚🤚

  11. Arash می‌گوید

    وقتی همه مخارجمون رو به دلار ربط دادن ، حقوقمونم با دلار بدن عدالت رعایت بشه ، خط فقر هم که ۳۲ میلیونه ، به عبارتی با دلار ۴۰ تومنی ۸۰۰ دلار میشه
    کف حقوق کارگرو کارمند ۸۰۰ دلار بدن نفس بکشیم

  12. اسماعیل می‌گوید

    بنظر بنده اگر می خواهید عدالت در حقوق و پرداخت ها اجرا شود باید حداقل ۵۰ درصد به حقوق کارمندان و بازنشستگان اضافه شود تا از سال قبل آنان که ۵۰ درصد و بیشتر در سال قبلش یعنی ۱۴۰۱ تورم خوردند تا حدودی جبران شود و این تازه یعنی سر به سر یا گر به گر . یعنی به فرض اگر ۵۰ درصد هم حقوق کارکنان و بازنشستگان افزایش یابد به این مفهوم هست که این بندگان خدا سرجایش خودشان هستند . متاسفانه ما در این سال ها شاهد بودیم که حقوق کارمندان و بازنشستگان همیشه از تورم کمتر افزایش یافته و این یعنی دولت دارد با حقوق کمتری از خدمات آنان بهره می برد . امید است بالاخره از نظر کارشناسی بیایند این موارد رو بررسی کنند و راهکار برای جبران این وضعیت و دغدغه خاطر کارمندان و بازنشستگان راهکاری پیدا کنند .

  13. مرتضی می‌گوید

    سلام واقعا پیش خودتون چه فکری میکنید با این تورم سربه فلک کشیده از الان که برای سال دیگه دارید روی ۲۰ درصد چانه میزنید یعنی شما گرونی رونمی بینید….جای تاسف

  14. کریمی می‌گوید

    هرسال افزایش حقوق ۱۰الی ۲۰درصد عاقبت کارکنان دولت را نابود کردید ….افزایش همه لوازم خانه و خوارکی و غیره ۱۴۰درصد انوقت افزایش حقوق ۲۰درصد خوب چند سال بیاید بالای ۴۰میلیون حقوق افزایش ندهید چطور میشه یک مشت که پولهاشون نمیدون چه بخرن سکه یا طلا یا زمین یا غیره ..تبعیض و بی عدالتی داره مملکت را نابود میکنه .پس فکری برای کارکنان دولت کنید ..تا باعث نابودی ملت و مملکت نشوید

  15. صالح می‌گوید

    شما فرمودید ۱۰ تومن حقوق کفاف زندگی کارمند رونمیده مگر کارگر چقدر حقوق میگیره با افزایش مثلا به حساب خودشون ۵۷ درصدی حقوق من کارگر زیر ۱۰ تومن هست حقوق زیر ۱۰ تومن آیا کفاف زندگی کارگر رو میده؟

  16. جهانگیر می‌گوید

    در عرض ۱۰ماه ۲تا ابر تورم رو تجربه کردیم تورمایی که کمر خیلیا رو خم کرده و شکسته آقایون هم که همچنان پاسخگو نیستن چرا؟ چون این وضعیت به نفعشونه این وسط فقط کارمند و کارگر و مردم دارن له و لورده میشن

  17. امیر می‌گوید

    کارمند رسمی دولت هستم با ۱۳سال سابقه ۸میلیون حقوقمه سالانه پنجاه میلیون می‌ره رو رهن خونه ها تازه تو ی شهر کوچیک دومیلیون و پنصد اجاره خانه میدم دولتمردان کجای جهان انصاف هست کشور به این ثروتمندی اینجوری زندگی کنند بابا مردم له شدن زیر تورم ۱۰۰درصدی شما میگید بیست درصد خداوند جوابگوی شما باشه که جوانی ما سیاه شد

  18. قلی می‌گوید

    اگه قراره ۲۰درصدبه حقوق هااضافه کنین بعدازعید۵۰درصدبه قیمت هااضافه بشه …هیچ چیزی بهترنمیشه بلکه بدترهم میشه ..یک کمی مسولین شرف داشته باشین مردم دارن زیربارگرانی له میشن ۹۵درصدمردم شبانه روز برای خودتان و زن وفرزندانتان مسولین نفرین می کنن حالا امواتتان جای خود دارد.حساب کنین ۸۰میلیون نفرین شبانه روزی چه برسرتان می آورد

    1. مهرداد می‌گوید

      من اهل دین نبودم فقط برای اینکه لعنت ها و نفرینام بگیرتشون ازون بالا تا پایین لعنت تولعنت میفرستم براشون شب وروز ونمازخون شدم تا بگیرتشون انشاءها

  19. فرهاد می‌گوید

    سلام واقعا ۲۰درصدکفاف زندگی یک کارمند با سه بچه را جوابگو هست فوقش حقوقش بشه ۱۰میلیون باسه بچه.مخارج زندگی خوراک پوشاک تسهیلات مدارس بچه ها کرایه ماشین ها فقط هم شانس بیارندبیمارنشوند ومهمون نگیرند.نظر شما مسعولین عزیز جوابگو هست.۱۰۰درصدهم داخل این تورم جوابگو نیست بعدشما میگید ۲۰درصد اخ خدایا ما چطور زندگی کنیم

  20. ذلف می‌گوید

    آقا جان کسی که ۵تا بچه دارد همشون هم کوچولو هستند ولی تاریخ آخرین تولدشو ن. ۹۸هست. خوب این جور افراد رو هم حداقل یه حمایتی بکنید چون پیشتاز در عمل بسخنان رهبری بودند در افزایش جمعیت … تازه ۵ بچه ..

    1. علی می‌گوید

      خوب داداش از وسایل جلوگیری استفاده کن

  21. مجید می‌گوید

    با سلام
    جناب اقای رییس جمهور عزیز: اقای رییسی
    ما مردم ایران زمین از شما خیلی خیلی انتظار داریم – زمانیکه شما کاندید ریاست جمهوری شدید ما امیدوارشدیم که ان شالله دیگه گرانی نخواهد امد یا حداقل قیمت ها دیگه ثابت خواهد ماند- متاسفانه از ورود شما تا کنون حدود ۳۰ درصد قیمت همه چیز گرانتر نسبت به سال قبل شده است
    تو را قران قسم می دهیم به داد ما مردم بی چاره برسید
    آخه قیمت خودرو که دست دولت هست چرا قیمت پراید باید الان حدود۲۳۰ میلیون باشد
    تورا خدا کمک ما بکنید – ما داریم ازبین می رویم خواهشا کمک ما مردم ستمدید بکنید یا الرحم اراحمین یا الله

  22. سهیل می‌گوید

    افزایش براساس نرخ تورم باید حداقل ۴۰ درصد باشد لطفا کارمندان اعتراض کنند

  23. ماری می‌گوید

    واقعامتاسفم برای این چنین دولت مردان وجامعه
    فعلابااین وضع اقتصادی کارمندان وکارگرهادارن له میشن
    عدالت صفرصفر
    حق عائله مندی هم که با خانم های بدبخت که شوهراشون کارگر فصلی هستن تعلق نمیگیره خانمی که تمام مسئولیت های خانواده رابرعهده داره،کی جوابگو هست؟هیچکی
    فقط خدا عاقبت به خیر کند

  24. کوروش می‌گوید

    با افزایش ۱۰۰ درصدی حقوقا ، کفاف بخورو نمیر یک نفر مجردو شاااااااااااااااااااید بده که فقط نمیره ولاغیررررررررررررررررررر …

  25. مسعود می‌گوید

    با مرور افزایش حقوق در دهه اخیر به این نتیجه می‌رسیم که سالانه برابر درصد افزایش سنواتی ،حقوق و مزایا کارمندان کاهش یافته زیرا در سنوات گذشته هیچ همخوانی بین میزان افزایش حقوق و نرخ تورم وجود نداشته است و درصد مذکور همراه از نرخ تورم کمتر بوده است

  26. مهسا می‌گوید

    سلام
    واقعا متاسفم برای کسانی که تورم کشور رو نمیبینن
    چرا حقوق را با تورم مقایسه نمیکنید زندگی ها و نابود کردید هر روز به فکر این هستیم که خدایا فردا چه می‌شود چرا انقده حقوق ها رو با همان ارز دولتی ۲۸۵۰۰ محاسبه نمیکنید البته شما های که اون بالانشسته اید هیچوقت ادامای بدبخت و کسانی که لنگ نون شبشان هستن نیست خدا خودش جوابگوی شماهایی کهبرلی زندگی مردم تصمیم میگیرید را بدهد

  27. علی می‌گوید

    داداش…یه قلم..فقط قیمت برنج نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد گران شده…….این تورم نیست فاجعه حقوق بگیره…..له نشدیم…داریم پودر میشیم……هرسال فقیر تر از سال قبل..زباله گرد شرف داره به کارمند…شرمنده زن وبچمون کردن….

  28. سهیلا می‌گوید

    لطفاً بجای حقوق، اسباب حداقل معیشت رو برای کارمندای دولت فراهم کنید.

  29. حمید می‌گوید

    تا اخر عمرم که کار کنم و خرج نکنم با این تورم تازه میتونم یه ماشین بخرم خونه که هیچ برده داری مگه شاخ و دم داره

  30. حجت می‌گوید

    چرا کسی نیست حرف مارو گوش بده کجا باید حرف دلمونو بزنیم بیشتر از ۵۰درصد حقوق ما صرف کرایه خانه نزدیک به ۳۰درصد صرف قسط هایی که برای رهن خانه باید وام بگیریم به داد مردم برسید فکری بردارید خورد و خوراک و غیره چه میشود واقعا زندگی کردن با حقوق کارمندی معجزه است

  31. رضا می‌گوید

    من پیمانکارم توی پتروشیمی دارم از گشنگی میمیرم اونوقت همکارام جفت میز خودم یک کار هم انجام میدیم رسمی نفت هست خداااامیلیون حقوقشونه…حرفی نیست…چی بگیم از این همه تبعیض…

  32. شهاب می‌گوید

    کاش تک به تک این نظرات خونده بشه که یه چنگی هم به دل این قشر بزنند که متوجه بشن با این حقوقها فقط باید آرام نفس بزنی. کرایه خونه، هزینه های معیشت، ترم دانشگاه،هزینه های تحصیل بچه ها ، آب ، برق ،گاز، از کجا تآمین شود؟ ۱۰ میلیون حقوق محاسبه شود آیا می شود زندگی کرد؟ خدایا خودت رحم کن

  33. خستتتتته می‌گوید

    اگه یه نفر از این کله گنده ها یه بار جلو زن و بچه هاشون شرمنده بشن روشون سرخ بشه فقط و فقط اونموقع میتونن مردم رو درک کنن
    نماینده های مردم فقط مشغول تن پروری هستن البته نماینده دولت بگیم بهتره
    برای چپاول ثروت از دولت تبدیل شدن به نماینده دولت که در مقابل حق دولت حساس اند تا مردم
    رئیس جمهور و سایرین هم هیچ فرقی با اینا ندارن
    خدا صاحب اصلی مملکت را انشالله برساند
    من یه دختر ۲۴ ساله برا اینکه شبا پول اسنپ زیاد ندم چند ایستگاه و مسیر رو پیاده میام البته یه شب هم توسط چند نفر مورد حمله قرار گرفتم گناهه منه بدبخت چیه که به خاطر اینکه پول اسنپ ندارم موقع برگشت از سر کار مورد حمله قرار بگیرم؟
    پس کو آن حدیثی که گفته دولت با کفر باقی میماند اما با ظلم پایدار نمی‌ماند آیا این بی عدالتی علیه ایران ظلم آشکار نیست؟
    ای وای وطن وای یا مهدی خودت برس به دادمان که فریادرسی نداریم.

  34. حسن می‌گوید

    حقوق ادارات چقدر می تونه متفاوت باشه اسمشونو گذاشتن حکومت اسلامی

  35. مجیدمحمدی می‌گوید

    سلام جناب اقای رییس جمهور عزیز :جناب اقای رییسی
    ما خیلی امید بشما داشتیم و فکر می کردیم با امدن شما خیلی چیزها تغییر خواهد کرد
    اقای رییس جمهور عزیز:
    ما مردم خیلی از شما انتظار داریم تو را بقران قسم می دهیم بفکر ما باشید
    اوضاع ما هر روز بدتر از روز قبل می شود
    تور بخدا بفکر ما مردمی که بشما رای دادیم باشید
    اگه با این فرمان پیش بروید
    درصد ارای شما در دوره بعدی زیر ده درصد خواهد شد
    اگه رای ما مردم را می خواهید حداقل ما را درک کنید
    ما مردم طبقه سه :تاکنون هر رییس جمهوری که امده برای ما زیاد خوب نبوده است
    رییس جمهور:یک پیشنهاد برای شما دارم
    اقای هاشمی رابطه خوبی با اعراب داشت
    اقای خاتمی رابطه خوبی با اروپایی ها داشت
    اقای احمدی نژاد رابطه خوبی با امریکالاتین داشت
    از اقایان بخاطر مورد فوق استفاده کنید لطفا

  36. کهوری نژاد می‌گوید

    رایج ترین شیوه در راستای عدالت در پرداخت ها در دنیا، افزایش پلکانی حقوق هاست و معلوم نیست چرا دولت همچنان در این خصوص مقاومت می کند که نتیجه آن عمیق تر شدن شکاف کیفیت زندگی در میان حتی کارمندان می شود . کارمندانی باحقوق ۱۸ میلیون به بالا در کنار کارمندان خبره و ارشد با حقوق ۷ میلیون که همواره شرمنده زن و فرزندانشان هستند و این دریافتی کفاف ۵ روز خرج خانواده نیست ! اگر در سال جدید برای حقوق های بالای ۱۰ میلیون افزایشی در نظر نگیرند و بجای آن کف حقوق کلیه کارمندان را به ۱۰ میلیون برسانند فشاری به دولت از نظر کمبود بودجه نخواهد آمد و هم بخش زیادی از کارمندان شرمنده خانواده، کمی فقط کمی نفس خواهند کشید.

  37. حسین می‌گوید

    اگه تورم ۴۰ درصده حقوق باید ۶۰درصد اضافه بشه تا کارمند بتونه زندگی کنه

  38. سمیرا می‌گوید

    باید ۶۰ درصد افزایش داشته باشیم تا فقط شاید زنده بمانیم…

  39. م می‌گوید

    دولت نا مردمی کمی هم گوش کن نظرات مردم رو فقط ادعا نکنید و دروغگو نباشید لااقل نگو مردمی هستید و ادعا نکنید تا ما دردمان کمتر باشد با خط فقر ۱۸ ملیونی و نصف حقوق آن توانستیم با ادعا و درونتان اصلن

  40. مسعود می‌گوید

    ۲۰ درصد خنده دارترین جک سال میشه همه چیز دو یا سه برابر شده شما خودتونم توی این مملکت زندگی می کنید من فکر نمی کنم قیمت چیزی تا حالا پرسیده باشید

  41. زهرا می‌گوید

    فقط خدا لعنتشون کنه قرار بود زندگی کنیم کاری کردن که دیگه از صبح تا شب فقط می دویم بدیم به صاحب خانه دیگه نه می تونیم فک کنیم چی بخوریم یا چی بپوشیم دیگه چیزی نمی مونه تمام رفت و شد ها قطع شد به خدا اگر خودکشی گناه نبود به این زندگی نکبت خاتمه می دادم

  42. شیروان می‌گوید

    باسلام دیدگاه اینجانب درصورتی یک معلم باانگیزه ورسالت معلمی رابه بهترین وجه میتواند اجراکندکه دغدغه مالی نداشته باشدبخش اعظم معلمان مسکن ندارند.هرخانواده ای دونفردانشجودارندو هزینه هایی از قبیل آب برق وتلفن وگرانی سرسام آورباحقوق معلمان هم خوانی نداردعاجزانه ازوزیرمحترم جناب نوری خواهشمند است باهمت بالا مشکلات معلمان را به سمع مسعولین برساندلااقل تسهیلاتی بلندمدت وبادرصدپایین دراختیار معلمین قرار گیرد.

  43. کارمند بدبخت می‌گوید

    خدا خونه خرابتون کنه که خودتونو زدین به بی غیرتی و بی وجدانی

  44. سعید رشیدی می‌گوید

    دیوان هستید یا ما را دیوانه حساب می کنید همانطور که مدیریت در خرید لوازم خانگی ماشین خونه خوراکی از دست تون رفته فقط بلدید حقوق کارمندان را مدیریت می کنید متاسفم

  45. ارش می‌گوید

    هم کارمندا مظلوم هستند هم کارگرا مظلومتر از اونا وقتی که تورم ۸۰۰درصد است ۲۰درصد افزایش حقوقها چکار میتونه بکنه حقوقها باید زندگی رو بچرحونه نه اینکه بدبختشون بکنه

  46. alireza می‌گوید

    امیدوارم خداوند خودش ریشه هرچی بی عدالتی وظلم هست را ازریشه بکنه .

  47. نیما. می‌گوید

    باسلام درکجای دنیا وقتی تورم بالای چهل درصدهست بعدحقوق کارمندان ک قشرضعیف جامعه هستندروبیست درصدافزایش میدن ک این بیست درصد ده درصدش درمالیات وافزایش بیمه وغیره … گم میشه یک کارمندبااین تورم سرسام آورچطورصاحب خانه وماشین شودیاجهیزیه برای دخترش یاچطورپول اجاره خانه یامعیشت خانواده اش روتامین کنه چرا نمایندگان مجلس ب فکرمردم نیستندچرا دولت بخصوص رئیس جمهورب فکرکارمندان دولت ومردم نیستندمگرازجیب خودشون میخواهندبدن .همین کاراشون باعث نارضایتی مردم وبدبینی ب این نظام میشود.

  48. Mmm می‌گوید

    به خدا تورم هزار درصد هم گذشته تو این سه سال کلا دولت در سه سال سی درصد هم افزایش نداده حقوق ها هم باید هزار درصد افزایش داشته باشد

  49. بازنشسته ی تامین اجتماعی می‌گوید

    حداقل حقوق کارمندان بدون مزایا سه میلیون تومان بیشتر از کارگران است با این تفاوت که سختی کار و طاقت فرسا بودن کار کارگران قابل قیاس نیست

  50. احمد نوروزی می‌گوید

    سلام امسال که رهبری سال مهار تورم و افزایش تولید نامگذاری کرده اضافه کردن حقوق کاری بسیار اشتباس چه فایده ۲۷درصد حقوق اضافه می‌کنه ۴۰درصد هزینه زندگی بیشتر میشه فقط دولت عین آمپول مسکن انجام میده درمان نمیکنه. دولت محترم حقوق اضافه نکنه تاحتی کم کنه ولی ارزش پول ملی رو بالا ببره وبه کارمندان کارگران توسط فروشگاها جنس ارزان در اختیار بگذاره تولید داخلی رو رونق بده کاری کنه پدری خواست دختر پسری را عروس یا داماد کنه ماتم نداشته باشه. این اضافه کردن خودش تورم راست. هنوز پول نداده دولت زمزمه گرانی حمل نقل عمومیه آمپول مسکن نزنن خواهشاً درست اقتصادی درمان کنن

  51. گلی می‌گوید

    سلام .خونه من پردیس هست در واقع در جاده شمال .والا دایما این جاده قیامت هست و ملت دارن با ماشینهای شاسی بلند و دنا پلاس و پرشیا در حال مسافرت هستن .عید و غیر عید هم نداره.تازه امسال در اتوبان تهران قم هم تمام ماشینها مدل بالا بودن.یا دنا پلاش یا پرشیا یا شاسی بلند .کمتر پ کسی پراید داشت.ایرانیها زن و بچه هاشون هم که یا دارن دماغ عمل میکنند یا دارن چربی شکم عمل میکنند با قیمتهای گزاف.و دیگر کارهایی که هرروز سر خودشون در میارن .بعدم دایما ایرانیها دم از گرسنگی وبدبختی میزنند.والا آدم نمیدونه کدوم حرف ایرانیها رو باور کنه.آخه این چیزها رو که ادم میبینه باورش نمیشه کشی بدبخت باشه.ایرانیها خیلی طمع زیاد شدند.و ناشکر

  52. جلیل چرومی می‌گوید

    میگم چرا حقوق کارگر تو این منطقه توی عسلویه نباید حقوقش باید ۳۰ تومن باشه ۴۰ تومن باشه توی گرونی توی مشکلات اقتصادی ما هنوز داریم حق کارگر خوردن نداره این درست نیست که ما اینجا داریم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.