وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چگونه حقوق خود را برای فروردین ماه مدیریت کنیم؟

درست است که هنوز زمان زیادی تا پایان فروردین ماه باقی مانده است، اما با توجه به شرایط فعلی کشور بد نیست که خودمان را برای پایان این ماه آماده کنیم. اگر تا امروز اقدامی برای پس‌انداز کردن حقوق‌تان انجام نداده‌اید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید.

برای آنکه بتوانید حقوق و عیدی این ماه‌تان را پس‌انداز کنید، در اولین قدم باید برای آن‌ها برنامه داشته باشیم. اگر برنامه دقیقی برای پول‌های‌تان داشته باشید، قطعاً تا پایان فروردین ماه می‌توانید به خوبی مخارج خود را مدیریت کنید.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

برای مدیریت مالی برنامه‌ریزی کنید

پیش از اقدام به هر کاری برای پول‌هایتان برنامه‌ریزی کنید. فهرستی از مخارج‌تان تعیین کنید و برای هر بخش بودجه‌ای را اختصاص دهید. به این ترتیب خواهید دانست که در انتهای ماه چه مقدار پول برایتان باقی خواهد ماند. همین موضوع ممکن است باعث شود بودجه مربوط به هر بخش را مجددا تعیین کنید.

در خرید وسایل عجله نکنید

اگر چند ماهی است که برای خرید یک اسباب جدید منزل در حال پس‌انداز هستید، شاید بهتر باشد تا چند هفته دیگر صبر کنید. معمولاً هفته‌های پایان سال گران‌ترین زمان برای خرید وسایل خانه هستند. اگر قصد خرید وسیله ضروری را ندارید تا پایان فروردین ماه صبر کنید. معمولاً قیمت اجناس در اردیبهشت ماه مناسب‌تر است. به این ترتیب، بخشی از پولتان را می‌توانید پس‌انداز کنید.

آخرین فرصت‌های شغلی در ایران تلنت

از حراج‌ها و تخفیف‌ها غافل نشوید

اگر بر اساس دو مورد قبل برای خریدهای خود برنامه‌ریزی کرده باشید، اکنون فهرستی از خریدهایتان در دست دارید. پس از لوازم مورد قیمت‌ها و مقدار هزینه‌ای که باید بپردازید، آگاه هستید. در فصل بهار بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری تخفیف و حراج‌های ویژه دارند، بد نیست که به آن‌ها سر بزنید و در صورت مشاهده قیمت مناسب خرید خود را انجام دهید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

در خرید هدایای نوروزی ولخرج نباشید

برای شاد کردن خانواده و دوستان حتماً نباید هدایای گران‌بها خرید. گاهی اوقات یک هدیه دست‌ساز یا یک کتاب می‌تواند تا مدت‌ها در خاطر دوستان باقی بماند. اگر در ساخت وسایل تزئینی و صنایع دستی استعداد دارید می‌توانید خودتان دست‌به‌کار شوید. همچنین می‌توانید با کمی جست‌وجو در اینترنت ایده‌های جذاب و مقرون‌به‌صرفه بسیاری را مشاهده کنید.

مراقب خرید اینترنتی باشید

یکی از معایب خرید اینترنتی این است که شما پول را نمی‌بینید و همین موضوع باعث می‌شود که راحت‌تر آن را خرج کنید. حال با شیوع کرونا در کشور و در خانه ماندن اجباری بسیاری از افراد جهت جلوگیری از گسترش آن، اقدام به خرید اینترنتی بیش از پیش خواهد شد. در چنین، شرایطی بهتر است حواسمان باشد و به «خرید کردن» به چشم یک تفریح نگاه نکنیم. مراقب باشیم این خانه‌نشینی موجب ولخرجی و خریدهای غیرضروری شود.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.