وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

یکی از مشاغل جدیدی که در سال‌های اخیر مخاطبان بسیاری پیدا کرده، ادمینی اینستاگرام است. اگر از خودتان می‌پرسید که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟ ابتدا بهتر است با شرح وظایف ادمین اینستاگرام و حقوق و درآمد ادمین اینستاگرام آشنا شوید. این اطلاعات می‌توانند چشم انداز روشنی از آنچه در این موقعیت شغلی در انتظار شما است، نشان بدهد. اگر می‌خواهید بدانید برای ادمین شدن از کجا شروع کنیم این یادداشت را تا انتها بخوانید.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

ادمین شبکه‌های اجتماعی کیست؟

ادمین شبکه های اجتماعی فردی است که مدیریت تمام و کمال یک صفحه را برعهده دارد. او از راه‌اندازی و تنظیمات صفحات اجتماعی تا بارگذاری محتوا و پاسخگویی به مخاطبان را انجام می‌دهد و اطلاعات سودمندی درباره نحوه طراحی استراتژی شبکه های اجتماعی در اختیار مدیران مارکتینگ قرار می‌دهد.

کار ادمین اینستاگرام چیست؟

اگر از خودتان می‌پرسید که برای ادمین شدن باید از کجا شروع کنیم؟ ابتدا بهتر است با شرح وظایف شروع کنید. هر مجموعه‌ای که به شکل پروژه‌ای، دورکاری یا تمام وقت نسبت به استخدام ادمین اینستاگرام اقدام می‌کند، انتظار دارد شما فهرستی از مسئولیت‌های زیر را برعهده بگیرید:

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟
راهنمای مسیر شغلی ادمین اینستاگرام
  • کنترل دسترسی‌های پیج اینستاگرام
  • مدیریت محتوای پیج
  • شناخت و پیگیری محتوای ترند شده
  • ارتباط با گرافیست، نویسنده، کپی رایتر جهت تهیه مطالب پیج
  • تدوین برنامه زمان‌بندی محتوای پیج
  • ارتباط با مخاطب از طریق کامنت و پیام‌های خصوصی
  • تشویق مخاطبان به تعامل با پیج و تقویت وفاداری آن‌ها
  • ایجاد سرنخ جهت افزایش نرخ بازدید از صفحه و افزایش تعداد دنبال‌کنندگان
  • تحلیل آمار و ارقام صفحه و ارائه آن به مدیر بالاسری
  • تدوین برنامه محتوایی و ارتباط با تیم تولید محتوا جهت تولید محتوای موثر ۰مخاطب پسند)

تخمین حقوق و درآمد ادمین اینستاگرام

از میزان حقوق و درآمد ادمین اینستاگرام هیچ اطلاعات قابل استنادی در دسترس نیست و به همین دلیل تخمین حقوق و درامد این پوزیشن شغلی بسیار دشوار است. از آن‌جایی که ادمین شبکه های اجتماعی به صورت پروژه‌ای، پورسانتی، دورکاری و حضوری فعالیت می‌کنند، درآمد و پایه حقوق آن‌ها بسیار متغییر است. اما انتظار می‌رود حداقل پایه حقوق یعنی ۱۲ میلیون تومان (برای سال ۱۴۰۳) کمرین میزان حقوق دریافتی یک ادمین شبکه های اجتماعی باشد که به شکل تمام وقت مشغول به کار است.

حقوق و درآمد ادمین شبکه های اجتماعی به چه عواملی بستگی دارد؟

حقوق و درآمد ادمین شبکه های اجتماعی با توجه به مواردی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم، متغییر است:

  • نوع قرار داد (پروژه‌ای، دورکاری، تمام وقت، پورسانتی، کمپینی و …)
  • تعداد دنبال کنندگان صفحه (تعداد نفراتی که یک ادمین به پیج اضافه می‌کند بر حقوق او اثر می‌گذارد)
  • تعامل با مخاطبان و ایجاد ارتباط رضایت بخش با آن‌ها
  • تعداد سرنخ‌هایی که ادمین به فروش ختم می‌کند
  • نرخ تعامل با پیج
  • ساعات کاری
  • تولید محتوای متنی و تصویری (ادمین وظیفه بارگذاری و مدیریت پیج را برعهده دارد و در ازای تولید محتوای متنی یا تصویری حقوق بیشتری دریافت می‌کند)
  • نحوه تحلیل آماری از اطلاعات پیج و گزارش آن به مدیر بالاسری (هرچه تحلیل مستندتر و مستدل‌تر باشد و سیاست‌های تبلیغاتی دقیق‌تری را ارائه کند، ارزشمندتر است)
  • آگاهی از ترندهای شبکه‌های اجتماعی و به‌روز کردن دانش استفاده از شبکه های اجتماعی

با تحصیل در چه رشته‌هایی می‌توان ادمین اینستاگرام شد؟

در حال حاضر متاسفانه تحصیلات رسمی کشور دانش مربوط به تخصص ادمین شبکه های اجتماعی را پوشش نمی‌دهد و افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند، پیشینه‌های تحصیلی مختلفی دارند. از سطح مطالعات دانشگاهی (لیسانی، ارشد و ..) این افراد اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما انتظار می‌رود افرادی که در فرصت شغلی ادمین اینستاگرام مشغول به کار هستند حداقل به زبان انگلیسی در سطح متوسط تسلط داشته باشند.

تحصیلات ادمین اینستاگرام
یکی از ملزومات تبدیل شدن به ادمین اینستاگرام، تسلط بر زبان انگلیسی است.

در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی برای ادمین شدن در اینستاگرام و فعالیت در حوزه تبلیغات و مارکتینگ رشته‌های دانشگاهی طراحی و تدوین شده است که از جمله آن می‌توان به Social Media Marketing و Social Media Management اشاره کرد.

تفاوت میان وظایف ادمین اینستاگرام و ادمین تولید محتوا اینستاگرام چیست؟

اگر در میان آگهی‌های استخدام ادمین شبکه های اجتماعی به دنبال یک فرصت شغلی مناسب هستید، بهتر است بدانید وظیفه شما به عنوان یک ادمین، تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی نیست. بلکه شما باید خوراک لازم برای بارگذاری در شبکه های اجتماعی را از افرادی که در زمینه تولید محتوای متنی و تصویری تخصص دارند دریافت کنید و طبق جدول زمان‌بندی که تدوین کرده‌اید بارگذاری نمایید.

با این حال بسیاری از مجموعه‌ها انتظار دارند ادمین شبکه های اجتماعی کار متخصص تولید محتوا را نیز انجام بدهد. در این صورت بهتر است این پوزیشن شغلی را ادمین تولید محتوا بنامیم. در این شرایط ادمین، علاوه بر وظایف مدیریتی و ارتباطی که در بالا به آن اشاره کردیم، بایستی با تکیه بر شناختی که از مخاطبان دارد و بسته به توانایی‌های نگارشی خود محوای متنی لازم را برای جذب مخاطبان و اثرگذاری بر آن‌ها تدوین کند.

چگونه یک ادمین حرفه ای اینستاگرام شویم؟

در بالا به مسئولیت‌ها و شرح وظایف ادمین اینستاگرام اشار کردیم. اما فهرست بالا برای تبدیل شدن به یک فرد خبره در این موقعیت شغلی کافی نیست و شما باید مهارت‌هایی فراتر از یک ادمین معمولی را در خود ایجاد کنید که بتوانید موقعیت‌های مالی و شغلی بالاتر را احراز کنید. در ادامه به مهارت‌هایی که شما را به یک ادمین حرفه ای اینستاگرام تبدیل می‌کند، اشاره می‌کنیم:

مهارت مدیریت زمان و مدیریت بحران را در خود تقویت کنید.

شما به عنوان ادمین شبکه های اجتماعی با یک فضای غیرقابل پیش‌بینی مواجه هستید. عواملی مانند قطعی اینترنت، فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، انتظارات مخاطبان، نیازهای کارفرما، حوادث اجتماعی و … همگی بر فعالیت‌های شما تاثیر می‌گذارند. درنتیجه شما باید بتوانید با تسلط بر خود در شرایط اضطراری بهترین واکنش را از خود نشان دهید و فعالیت‌های یک پیج اینستاگرامی را به نفع شرکت یا افراد ذی نفع پیش ببرید.

ادمین حرفه ای اینستاگرام
یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ادمین حرفه ای اینستاگرام مدیریت زمان و بحران است.

از طرفی شما باید به ترندهای شبکه‌های اجتماعی آگاه باشید و با سرعت عمل بالا محتوای همخوان با آن را تهیه کرده یا به تیم تولید کننده محتوا درخواست دهید و نهایتا توجه مخاطبان را به خود جلب نمایید. در نتیجه تسلط شما بر مدیریت زمان و اولویت‌بندی کارها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

همیشه اطلاعات خود را به روز نگه‌دارید.

شبکه های اجتماعی مدام در حال به روز رسانی هستند و به طور متوالی فیچرها و قابلیت‌های جدیدی را رونمایی می‌کنند. یک ادمین حرفه ای اینستاگرام باید به این فیچرها آگاه بوده و با پیگیری آپدیت‌های جدید، از این قابلیت‌ها به نفع افزایش بازدید و فروش استفاده کند.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

از منابع آموزشی رایگان ادمینی اینستاگرام استفاده کنید

یک ادمین حرفه ای اینستاگرام از کلیه منابع رایگانی که برای تسلط بیشتر بر مدیریت شبکه های اجتماعی طراحی شده استفاده می‌کند. اگر قصد دارید از یک فرد آماتور به یک ادمین حرفه ای تبدیل شوید، می‌توانید به کمک منابع آموزشی رایگان در کوتاه‌ترین مدت، موقعیت شغلی و درآمدی خود را ارتقاء دهید. در ادامه ۷ منبع آموزشی رایگان ادمینی اینستاگرام را معرفی می‌کنیم.

۶ منبع آموزشی رایگان ادمینی اینستاگرام

بسیاری از منابع آموزشی که برای یادگیری ادمینی اینستاگرام وجود دارد رایگان است و تنها کافی است با صرف زمان، آن‌ها را یادبگیرید. منابع آموزشی ادمینی اینستاگرام سال ۲۰۲۴ عبارتند از:

منبع آدرس سایت شبکه اجتماعی هدف اهداف آموزشی
۱ YouTube Tutorial

 

www.youtube.com

 

تمام شبکه‌های اجتماعی نگاه ۳۶۰ درجه به وظایف ادمین شبکه های اجتماعی، یادگیری تکنیک‌ها و …
۲ HubSpot Academy

 

www.hubspot.com

 

تمام شبکه‌های اجتماعی نگاه ۳۶۰ درجه به موقعیت شغلی ادمینی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی شامل: تدوین استراتژی شبکه‌های اجتماعی مختلف، آشنایی با کمپین‌های مارکتینگ، آشنایی با ترندهای شبکه‌های اجتماعی و …
۳ Google’s Digital Garage

 

https://grow.google/intl/uk/courses-and-tools/ سوشال مدیا مارکتینگ
۴ Buffer Blog https://buffer.com/resources/social-media-marketing/ تمام شبکه های اجتماعی سوشال مدیا مارکتینگ
۵ Social Media Today

 

www.socialmediatoday.com تمام شبکه های اجتماعی معرفی ترندهای سوشال مدیا
۶ Facebook Blueprint www.facebook.com/blueprint

 

فیسبوک تبلیغات در فیسبوک

 

YouTube Tutorial

یوتیوب یک منبع آموزشی آزاد و رایگان برای تمام مردم دنیاست. شما به عنوان یک ادمین شبکه های اجتماعی برای یادگیری تکنیک‌ها و شگردهای موقعیت شغلی‌تان می‌توان به این منبع رجوع کنید و درباره تمامی شبکه‌های اجتماعی اطلاعات جامعی کسب کنید. از نحوه برنامه‌ریزی و تدوین تقویم محتوایی تا نحوه ایجاد و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، نحوه پاسخگویی با مخاطبان، تکنیک‌هایی برای بهینه‌سازی تنظیمات پیج و … همگی به شکل رایگان در یوتیوب در دسترس شما هستند. به طور مثال Josh Ryan یکی از افرادی است به طور تخصصی در زمینه ادمینی اینستاگرام و مدیریت چیج‌های اینستاگرامی تولید محتوا می‌کند که می‌توانید با دنبال کردن کانال او به آدرس https://www.youtube.com/@JoshRyan به یک منبع به روز درباره ادمینی اینستاگرام دسترسی پیدا کنید.

HubSpot Academy

اگر تاکنون به دنبال دوره‌های آموزشی رایگان رفته باشید، پس حتما نام هاب اسپات را شنیده‌اید. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت به یک منبع رایگان و بی‌انتها از تمامی اطلاعاتی که برای ادمینی اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی نیازدارید، دسترسی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم یادگیری رایگان ادمینی بکه‌های اجتماعی را از این لینک شروع کنید: https://www.hubspot.com/resources/social-media

Google’s Digital Garage

اگر پیش‌بینی می‌کنید که در آینده موقعیت شغلی شما فراتر از ادمین شبکه های اجتماعی برود و با مفهوم مارکتینگ در دنیای دیجیتال روبه‌رو هستید، گاراژ گوگل یک منبع رایگان مناسب برای شما است. شما در گاراژ گوگل با مفاهیم ابتدایی مارکتینگ آشنا خواهید شد و نگاه جامع و به روزی به نقش شبکه‌های اجتماعی در مارمتینگ خواهید داشت. بهتر است به شکل مداوم به این سایت https://grow.google/intl/uk/courses-and-tools/?category=career&topic=digital-marketing  سر بزنید و در دوره‌های آنلاین سوشال مدیا مارکتینگ گوگل گاراژ ثبت نام کنید.

Buffer Blog

بافر بلاگ یکی دیگر از منابع آموزشی رایگان و به‌روز و مخصوص آن دسته از ادمین‌هایی است که اهل مطالعه هستند. این منبع آموزشی مطالب آموزشی بسیاری را در حوزه سوشال مدیا مارکتینگ در اختیار شما قرار می‌دهد که هر روز می‌توانید به ان سر بزنید یا با عضویت در خبرنامه آن از آخرین ترفندهایی که باید در کارتان بیاموزید، آگاه شوید. شما می‌توانید از طریق بلاگ بافر به آدرس https://buffer.com/resources/page/# درباره نحوه فعالیت در فیسبوک، گوگل، توییتر، شاپیفای، ایکس، یوتیوب، اینستاگرام، لینکدین، مستدن، پینترست و تیک‌تاک اطلاعات کسب کنید.

Social Media Today

اگر به دنبال یک وبسایت هستید تا به روز‌ترین مقالات و ترندهای سوشال مدیا را به شما نشان دهد، حتما به   www.socialmediatoday.com  سر بزنید. در این وبسایت شما می‌توانید آخرین اخبار مربوط به هر شبکه اجتماعی از جمله فیسبوک، تیک تاک،اینستاگرام، اسنپ‌چت، پینترست، X یا همان توییتر و لینکدین را پیدا کنید.

FaceBook Blueprint

فیسبوک بلوپرینت یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی است که به شما نحوه استفاده بهینه از فیسبوک را آموزش می‌دهد. اگر یکی از نقاط تماس حساس کسب و کاری که شما در ان مشغول به کار هستید، فیسبوک است، به کمک این وبسایت می‌توانید روش‌های تبلیغات و مارکتینگ در فیسبوک را به صورت رایگان یادبگیرید.

جمع‌بندی

اگر درباره نحوه ادمین شدن در اینستاگرام سوال دارید، ابتدا بهتر است با شرح وظایف این سمت شغلی، میزان درآمد و مسئولیت‌های آن آشنا شوید. اگر در حال بررسی آگهی‌های استخدام ادمین اینستاگرام هستید، بهتر است بدانید باید خودتان را برای یک شغل جدید، پویا، گاهی همراه با استرس و زمان‌محور آماده کنید. اگر از خودتان می‌پرسید چگونه ادمین اینستاگرام شویم، بهتر است سری به بعضی از منابع آموزی رایگانی که در این یادداشت اشاره کردیم بزنید و پیگیر اخبار باشید و ترندهای روز هر شبکه اجتماعی را دنبال کنید. برای موفقیت در موقعیت شغلی ادمین شبکه های اجتماعی باید سرعت عمل داشته باشید و لحظه آماده اجرای بعضی تغییرات و انتخاب استراتژی جدید باشید.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.