وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

بهترین پادکست‌ها برای آموزش زبان انگلیسی

یادگیری یک زبان جدید همیشه یکی از چالش برانگیزترین کارهایی است که هر فرد در هر کجای دنیا انجام می‌دهد. اما اهمیت زبان انگلیسی به دلیل استفاده‌ی فراوان در بسیاری از کشورهای جهان و همچنین بین‌المللی بودن آن، بسیار زیاد است و این زبان را به یکی از پرتقاضاترین زبان‌ها برای یادگیری تبدیل کرده است.

مسلما روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، اما یکی از رایج‌ترین روش‌ها و بعضا رایگان، گوش دادن به پادکست است. امروزه انواع پادکست به یکی از راحت‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین ابزارها برای یادگیری تبدیل شده‌اند. در واقع نمی‌توان راهی راحت‌تر از گوش دادن به پادکست برای تقویت زبان انگلیسی پیدا کرد. این پادکست‌ها، حتی به شما کمک خواهند کرد که بتوانید تعیین سطح زبان را انجام دهید و خود را در مهارت‌های زبان انگلیسی قوی کنید.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

مزایای پادکست‌های آموزشی زبان انگلیسی بسیار زیاد است، اما اگر بخواهیم به مهم‌ترین این مزایا اشاره کنیم، باید بگوییم که این پادکست‌ها به‌وفور در دسترس هستند، اغلب رایگان هستند و افراد با هر دستگاهی می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند. بنابراین، اختصاص زمان برای یادگیری زبان انگلیسی از این طریق پادکست آسان‌تر خواهد بود. علاوه بر این، پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی نه تنها آموزشی و آموزنده هستند، بلکه می‌توانند بسیار جذاب و سرگرم‌کننده نیز باشند!

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را با کمک بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی یاد بگیرید، باید سراغ پادکستی بروید که صرفا به زبان انگلیسی باشد و نه به زبان فارسی. اگر اول راه هستید، گوش دادن به پادکست به زبان اصلی خصوصا پادکست آموزش انگلیسی با لهجه آمریکایی، ممکن است کمی سخت باشد اما خیلی زود به آن عادت می‌کنید.

ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی را پیدا کنید. به همین خاطر، در ادامه این مقاله بهترین پادکست‌های انگلیسی را نام خواهیم برد.

پادکست غیرایرانی آموزش زبان انگلیسی

در این بخش، قصد داریم پادکست‌های غیرایرانی را برای آموزش زبان انگلیسی معرفی کنیم. این پادکست‌ها در میان بهترین گزینه‌ها برای یادگیری زبان به‌شمار می‌آیند:

۱. Espresso English

وب‌سایت: Espresso English
اینجا گوش دهید: Google Podcasts, Spotify, Apple Podcasts, YouTube

پادکست Espresso English یکی از بهترین پادکست‌ها برای افرادی است که تازه می‌خواهند مسیر یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنند. اگر نمی‌توانید صفت را از قید تشخیص دهید، یا در انتخاب زمان صحیح برای استفاده در جمله مشکل دارید، این پادکست شما را در مسیر درست راهنمایی می‌کند. هر قسمت در مورد موضوعات مختلف انگلیسی و سوالات متداول آن است. در دوره‌های آموزشی این پادکست، می‌توانید روی گرامر، واژگان یا گوش دادن تمرکز کنید.

۲. Coffee Break English

وب‌سایت: coffeebreaklanguages
اینجا گوش دهید: Google Podcasts, Spotify, Apple Podcasts, YouTube

پادکست Coffee Break English، از جمله پادکست‌های آموزشی خوب است که در قسمت‌های ۱۵ دقیقه‌ای ارائه می‌شود و می‌توانید هر روز صبح آن را در کنار صبحانه خوردن گوش دهید.

هر هفته، مارک و جوزی میزبان فردی از یک کشور انگلیسی‌زبان هستند تا در مورد یکی از جنبه‌های زندگی در کشور یا فرهنگ خود صحبت کنند. نیمه دوم پادکست، بر زبان و مضامین استفاده‌شده توسط گوینده متمرکز است. این پادکست، مهارت شما در شنیدن مکالمات و همچنین مضامین پشت آن را بهبود می‌دهد.

پادکست Coffee Break English، سرعت بسیار آرامی دارد و به همین خاطر افراد مبتدی در زبان انگلیسی نیز می‌توانند آن را درک کنند.

۳. All Ears English Podcast

وب‌سایت: All Ears English
اینجا گوش دهید: Google Podcasts, Spotify, Apple Podcasts, YouTube

پادکست انگلیسی All Ears یکی از شناخته‌شده‌ترین پادکست‌ها برای زبان‌آموزان سطح متوسط است. از سال ۲۰۱۴، لیندسی و میشل، مجریان مشترک و معلمان ESL، شنوندگان خود در این پادکست را تشویق می‌کنند که در صحبت کردن به زبان انگلیسی روی «ارتباط برقرار کردن، نه دستیابی به کمال» تمرکز کنند.

اپیزودهای مختلف این پادکست، همه چیز را از یادگیری زبان عامیانه آمریکایی تا موفقیت در یک مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی را پوشش می‌دهند. حتی یک سری کامل از این پادکست، به آمادگی برای آیلتس اختصاص داده شده است.

۴. Luke’s English Podcast

وب‌سایت: Luke’s English 
اینجا گوش دهید: Google Podcasts, Spotify, Apple Podcasts, YouTube

اگر تمرکز شما روی یادگیری زبان انگلیسی با لهجه بریتیش است، پادکست انگلیسی Luke می‌تواند گزینه ایده‌آل برای شما باشد. این پادکست از یک رویکرد آموزشی ساده برای جذب شنوندگان استفاده می‌کند و در هر قسمت از آن، می‌توان ردپایی از طنز خشک بریتانیایی را مشاهده کرد.

۵. Stories Podcast

وب‌سایت: Stories Podcast
اینجا گوش دهید: Spotify, Apple Podcasts

یکی از بهترین راه‌ها برای تسلط بر زبان، جستجوی محتوایی است که برای افراد بومی طراحی شده است. پادکست Stories کاملا با این هدف مطابقت دارد. هر قسمت از این پادکست دارای داستانی آهسته، ساده و آسان برای دنبال کردن است و این داستان می‌تواند در مورد یک اسطوره باستانی باشد و یا روایتی از اسطوره‌ای واقعی.

هدف این پادکست به جای آموزش، تعامل است و به همین خاطر، برای زبان‌آموزانی ایده‌آل است که کلمات و دستور زبان را به واسطه گوش دادن به داستان‌های به یاد ماندنی بسیار آسان‌تر از نشستن سر کلاس یاد می‌گیرند.

۶. SEND7 (Simple English News Daily)

وب‌سایت: send7
اینجا گوش دهید: Google Podcasts, Spotify, Apple Podcasts, YouTube

از طریق پادکست SEND7، می‌توانید اخبار روزانه را به زبان انگلیسی گوش دهید. SEND7 که از دوشنبه تا جمعه منتشر و با نام Simple English News Daily نیز شناخته می‌شود. قسمت‌های این پادکست کوتاه و هفت دقیقه‌ای هستند و برای افراد با سطح متوسط زبان مناسب‌اند. گوش دادن به اخبار و آن هم با سرعتی آهسته، روشی فوق‌العاده برای تمرین مهارت‌های شنیداری شماست. علاوه بر این، درک محتوای این اخبارها ساده هستند چرا که این احتمال وجود دارد که از محتویات خبر آگاهی داشته باشید.

در زمان گوش دادن به این پادکست، رونوشتی نیز از هر قسمت را مقابل خود دارید؛ بنابراین می‌توانید در حین گوش دادن به پادکست، محتوا را نیز بخوانید تا درک مطلب خود را محک بزنید.

۷. English Across The Pond

وب‌سایت: englishoutsidethebox
اینجا گوش دهید: Spotify, Apple Podcasts, YouTube

آیا مطمئن نیستید که دوست دارید زبان را با لهجه آمریکایی یاد بگیرید یا بریتیش؟ پادکست English Across the Pond، بهترین آموزش را برای هر دو لهجه ارائه می‌دهد. این پادکست دو میزبان با نام‌های دن (اهل انگلیس) و جنیفر (اهل سواحل غربی آمریکا) دارد، که درباره همه چیز از لغت گرفته تا اصطلاحات، فرهنگ و تاریخ صحبت می‌کنند. اگر می‌خواهید در یادگیری زبان انگلیسی به پیشرفت برسید، English Across the Pond یکی از بهترین پادکست‌ها برای شما خواهد بود.

۸. ۶ Minute English

وب‌سایت: ۶ Minute English
اینجا گوش دهید: Google Podcasts, Spotify, Apple Podcasts, YouTube

امکان ندارد در لیستی از پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی، نام پادکست‌های بی بی سی آورده نشود. ۶ دقیقه انگلیسی یک برنامه هفتگی است که به عنوان یک راهنما برای سپری کردن یک روز به زبان انگلیسی به‌شمار می‌آید و قسمت‌های مختلف آن در مورد غذا، سیاست، ارز دیجیتال و هر چیز دیگری است.

۹. Aussie English Podcast

وب‌سایت: aussieenglish
اینجا گوش دهید: Google Podcasts, Spotify, Apple Podcasts, YouTube

پادکست انگلیسی Aussie برای تازه‌واردان به استرالیا و کسانی که قصد مهاجرت دارند، ارائه شده است اما همه زبان‌آموزان سطح متوسط تا پیشرفته می‌توانند از آن بهره ببرند. در هر قسمت از این پادکست، پیت اسمیسن به عنوان میزبان حضور دارد و درباره تاریخ استرالیا، اخبار، عبارات عامیانه و نکات فرهنگی صحبت می‌کند.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

۱۰. The Daily

وب‌سایت: The Daily Podcast
اینجا گوش دهید: Google Podcasts, Spotify, Apple Podcasts, YouTube

آیا دوست دارید تا سراغ گزینه‌ای پیشرفته‌تر از پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی برویم؟ The Daily یکی از پادکست‌های حرفه‌ای و پیشرفته در این لیست است که توسط نیویورک تایمز آماده و ارائه می‌شود. The Daily که اغلب در میان ده پادکست برتر جهان قرار دارد، هر روز هفته به یک خبر از سراسر جهان می‌پردازد.

گوش دادن به اپیزودهای این پادکست فقط ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و توسط روزنامه برنده جایزه، یعنی نیویورک تایمز تولید می‌شوند.

پادکست ایرانی آموزش زبان انگلیسی

در این بخش، قصد داریم پادکست‌های ایرانی را برای آموزش زبان انگلیسی معرفی کنیم. این پادکست‌ها در میان بهترین گزینه‌ها برای یادگیری زبان به‌شمار می‌آیند:

۱- پادکست آموزش زبان انگلیسی با امین

اینجا گوش دهید: Spotify, Apple Podcasts, podcastaddict, castbox

پادکست آموزش زبان با امین، علاوه بر اینکه روی گرامر و آشنایی با افعال تمرکز دارد، یکی از بهترین پادکست‌ها برای یادگیری مکالمه نیز به شمار می‌آید. میزبان و ارائه‌دهنده این پادکست، امین جهانی است که در قسمت‌های مختلف آن، به نکاتی خوبی در مورد یادگیری و آموزش زبان اشاره کرده است.

این پادکست می‌تواند شما را با نحوه انجام مکالمه، افعال مهم و همچنین گرامر زبان آشنا کند، اما مسلما برای تسلط بیشتر بر زبان انگلیسی، نیاز به تمرین و ممارست بسیاری دارید.

۲- پادکست آموزش زبان انگلیسی فیش اند چیپس

اینجا گوش دهید: podcastaddict, Spotify, Apple Podcasts, castbox

یکی دیگر از پادکست‌های عالی در زمینه آموزش زبان انگلیسی، پادکست فیش اند چیپس است. این پادکست توسط هادی نوری ساخته شده است و در ابتدا شما را با اینکه «چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟» یا «منشاء زبان کجاست؟» آشنا می‌کند و بعد سراغ مباحث مهم دیگر مانند گرامر می‌رود.

با گوش دادن به پادکست فیش اند چیپس، می‌توانید خود را در مکالمه زبان انگلیسی قوی کنید و همچنین به مهارت بالایی در به‌کارگیری افعال برسید. هر اپیزود یا فصل این پادکست، ۲۰ دقیقه است و می‌توانید آن را در زمان رفتن به محل کار و یا صبحانه خوردن و اوقات آزاد گوش دهید.

۳- پادکست سرزمین زبان

اینجا گوش دهید: castbox

اگر به‌دنبال یادگیری مکالمه هستید، پادکست آموزش زبان انگلیسی سرزمین زبان می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در این پادکست، به‌طور خاص به موضوعات مختلف پرداخته شده است و درباره این موضوعات مکالماتی ضبط شده است. این مکالمات می‌توانند درباره رستوران، سفر، مهمانی و موارد بسیار دیگر باشند.

درست مانند پادکست خارجی SEND7، در پادکست سرزمین زبان نیز رونوشتی از آنچه گفته می‌شود را روبه‌روی خود دارید و می‌توانید به صورت همزمان هم نوشته را بخوانید و درک مطلب خود را محک بزنید و هم به پادکست گوش دهید تا مهارت شنیداری خود را قوی کنید.

این پادکست نیز دارای دسته‌بندیِ محتوایی متنوعی است و می‌توانید از آن برای ارتقای سطح زبان خود استفاده کنید.

۴- پادکست آموزش زبان انگلیسی طنزبان

اینجا گوش دهید: castbox

در این پادکست، زبان انگلیسی و مولفه‌های مهم آن مانند یادگیری کلمات، به روشی طنز انجام می‌شود. تمرکز این پادکست آموزش زبان از کتاب ۵۰۴ و یادگیری این لغات این کتاب است. در هر قسمت، حدود ۱۰ تا ۲۰ کلمه آموزش داده می‌شود. درست مانند سرزمین زبان، در این پادکست نیز رونوشت فارسی پادکست وجود دارد و در کنار آن، توضیحات فارسی جملات به‌کار رفته نیز ارائه می‌شود.

از آنجایی که روش یاد دادن زبان و کلمات کتاب ۵۰۴ در این پادکست ساده و روان است، بنابراین، افراد مبتدی می‌تواند از این پادکست به عنوان اولین مرجع آموزشی خود در زبان بهره ببرند و خود را با کلمات و مفاهیم انگلیسی آشنا کنند.

گوش دادن به پادکست را با تمرین کامل کنید

بسیاری از افراد این روزها خود را برای آزمون‌های زبان مانند تافل آماده می‌کنند. مسلما برای موفقیت در آزمون‌های مختلف، باید خود را از قبل آماده کنید و یکی از راه‌های تقویت زبان، گوش دادن به پادکست است. علاوه بر این، افراد بسیاری نیز هستند که تازه می‌خواهند وارد مسیر یادگیری زبان انگلیسی شوند و نمی‌دانند از کجا باید این کار را شروع کنند. برای این دسته از افراد نیز، گوش دادن به پادکست می‌تواند بسیار مفید باشد.

فراموش نکنید که در کنار گوش دادن به بهترین پادکست‌های آموزش زبان، باید تمرین نیز داشته باشید و روی نقاط ضعف خود بیشتر تمرکز کنید.

منبع ielts
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.