وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

۳ عادات بد رهبری و مدیریت که باعث استعفای جمعی می‌شود

رفع ضررهای ناشی از استعفای کارمندان، اولویت اصلی تمام رهبران و مدیران در سال جاری خواهد بود. اما با این حال تغییراتی که مدیران و رهبران سازمان‌ها باید داشته باشند، تنها به کارمندان محدود نمی‌شود. در این مقاله سه ​​عادت رهبری وجود دارد که باید آنها را کنار بگذارید و به سوی مدیریت و رهبری مؤثر پیش بروید.

سالی که پشت سر گذاشتیم تمام چالش‌ها و مشکلات سال گذشته داشت و البته کمی شدت آنها بیشتر شد، اما این دلیل نمی‌شود که اشتباهاتی که در سال گذشته انجام دادید را در سال جدید نیز تکرار کنید و با تکرار آنها به شرکت و سازمان خود ضربه بزنید.

نیازمند استخدام نیرو هستید؟
با ثبت آگهی در ایران‌تلنت علاوه بر استخدام مدیران و کارشناسان متخصص از بانک رزومه ۲ میلیون نفری، در تمام مراحل جذب نیرو مشاوره اختصاصی و رایگان نیز دریافت کنید

چالش‌های پیش روی کسب‌وکار که در گذشته مشکل‌ساز بودند (به‌ویژه مسائل مربوط به زنجیره تامین، توزیع و کارکنان)، اکنون در درجه اول در فهرست «اصلاح عادات» بسیاری از رهبران کسب‌وکار قرار دارند. این آشفتگی همراه با عدم اطمینان در دنیای بیرون باعث افزایش استرس برای همه، از رده‌های بالایی تا پایین و در سرتاسر سازمان شما می‌شود. تمایلات طبیعی، روش‌های قدیمی و طرز فکر منسوخ شده باید کنار گذاشته شود و این رهبران هستند که باید تحول را در سازمان آموزش دهند و بهره‌وری کارکنان را افزایش دهند.

بسیاری از رفتارهای بد رهبری ما ریشه در همدلی دارد. این عدم همدلی در رهبری به شدت به نارضایتی کارکنان کمک کرده است و در واقع باعث استعفاهای دسته جمعی می‌شود. در ادامه ما را همراهی کنید که با عادات بد رهبران که در سال جدید باید ترک کنند و با رفتارهای جدید جایگزین آشنا شوید.

عادت بد شماره ۱: دوربین خاموش است

عادات بد رهبری و مدیریت

واقعا جای تعجب دارد که برخی از مردم در زمان تماس‌های تصویری برای برگزاری جلسه‌های آنلاین، با دوربین خاموش این کار انجام می‌دهند. بهانه برای انجام این کار بسیار زیاد است، از بهانه‌های مربوط به نامرتبی خانه و اوضاع ظاهری گرفته تا مشکلات فنی در مورد برقراری تماس تصوری و وب‌کم. اما این کار باعث می‌شود که بسیاری در این جلسات شکایت بکنند و نتوانند با طرف مقابل خود به درستی ارتباط برقرار کنند. البته که این حرف کاملا درست است . اگر نتوانید شخصی را که در حال صحبت با او هستید را ببینید، مطمئنا ارتباط برقرار کردن با او دشوار می‌شود. ایجاد رابطه و تفاهم در سازمان نیاز توجه به نشانه‌های غیرکلامی و همچنین آنچه گفته می‌شود، دارد.

عادت جدید در سال جدید: دوربین خود را روشن کنید و انجام این کار را برای همه شرکت کنندگان الزامی کنید. سپس توجه کنید که چقدر بهتر می‌توانید همکاران خود را درک کنید و بفهمید. از نشان دادن کمی آشفتگی در پس‌زمینه نترسید، چرا که این نشان می‌دهد شما هم مانند بقیه انسان هستید و از کره‌ای دیگر نیامده‌اید.

عادت بد شماره ۲: عدم رسیدگی به اوضاع کارمندان دورکار

در زمان دورکاری و کار از خانه، ما آن لحظات جذابی که می‌توانیم با همکاران ارتباط برقرار کنیم را از دست می‌دهیم. Slack، Teams و Zoom هنوز نتوانسته‌اند آن را به صورت دیجیتال برای ما بازسازی کنند، اما عبور از کنار همکاران در سالن، وارد شدن به اتاق آنها و گپ زدن در آشپزخانه یا در پاسیو شرکت همه از بین رفته‌اند و شاید در متاورس بتوان به آن دست پیدا کرد.

چیزی که از دست رفته است، توانایی بررسی و مشاهده عملکرد تیم شما است. ممکن است در زمان گذشته توان تشخیص اینکه یک کارمند چه زمانی استرس دارد یا اینکه چه زمانی نمی‌تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد را، داشتید. اما حالا چطوری می‌توانید این را تشخیص بدهید؟ علاوه بر این، تیم شما باید راه‌های جدیدی برای برقراری ارتباط با یکدیگر پیدا کند و روابط خود را ایجاد کند.

عادات بد رهبری و مدیریت

عادت جدید در سال جدید: برای تیم خود زمان و تلاش بیشتری اختصاص دهید. در زمان شروع کار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اول را روی صحبت‌های شخصی، اسکریپت‌ها و به روزرسانی کارها بگذارید. از آنها سؤال کنید و درباره آنها بیشتر بدانید، سؤالاتی مانند “حالت چطور است؟” بپرسید و اگر جواب او مثبت نبود، دلیل آن را جویا شوید. درباره مشکلات از او بپرسید «درباره آن به من بیشتر بگو…»، چرا که این یک روش پیگیری عالی است که ما اغلب از آن برای ترغیب افراد به توضیح بیشتر استفاده می‌کنیم، بدون اینکه آنها را راهنمایی کنم یا احساس ناراحتی در آنها ایجاد کنیم. مهم‌تر از همه به آنها اجازه دهید و از آنها بخواهید که درباره مشکلاتشان با شما صحبت کنند. اجازه دهید تا از احساسات خود بگویند. اعتراف به نگرانی در مورد افزایش موارد بیماری همه‌گیری یا اتفاقی که در خانواده رخ داده، اشکالی ندارد. بگذارید تیم شما به عنوان تکیه گاه به شما نگاه کند.

عادت بد شماره ۳: تاکید بر برگشت به محل کار

آیا شما از جمله رهبرانی بودید که وقتی در سازمان خود صحبت از برگشت به محل کار کردید، با سیلی از آه و ناله مواجه شدید؟ ما و شما می‌دانیم که کار کردن در فضای اداری مزایای بسیاری دارد و به نفع خود کارمند نیز می‌تواند باشد. اما با این حال، بسیاری از افراد در قبال این صحبت گارد دارند، به ویژه زمانی که به شدت تلاش کردند که کار در خانه را یاد بگیرند و البته که بهترین خود را برای کارفرما به نمایش بگذارند.

دسترسی رایگان به بانک رزومه +۲ میلیون کارجو:
با دریافت حساب دمو از لینک زیر،‌ به صورت رایگان در بانک رزومه کارجویان جستجو کرده و اطلاعات کامل آن‌ها را در گروه‌های شغلی بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و ۴۰ گروه شغلی دیگر مشاهده نمایید

آنها تقریبا دو سال است که عمدتا بدون وقفه کار می‌کنند، اما این عبارت نشان می‌دهد که اگر یک شرکت می‌خواهد موفق باشد، باید کارها در دفتر کار انجام شود. با این حال، مطالعات نشان می‌دهند که کاهش بهره‌وری ضربه بزرگی است که رهبران صنعت از آن می‌ترسیدند و آنها فکر می‌کنند که با دائمی شدن دورکاری این اتفاق خواهد افتاد. اما نباید این مدل فکر کرد.

یک مطالعه که از زمان شروع همه‌گیری انجام شده است، نشان می‌دهد که ۷۲ درصد از افراد آمریکایی به‌جای بازگشت به وضعیت سال ۲۰۱۹، به دنبال تغییراتی در زندگی خود هستند. فقط ۱۸ درصد می‌خواستند به حالت قبل برگردند. آن افرادی که می‌خواستند برگردند چه کسانی بودند؟ این افراد کمی سن بالایی داشتند، سفیدپوست بودند، محافظه کار و بیشتر نیز از دسته خانم‌ها بودند. آنها کار به روش قدیمی را دوست دارند و به همین دلیل، دوست دارند به دوران قبل از همه‌گیری برگردند. اما زمان، همان‌طور که ما آن را تجربه می‌کنیم، به جلو می‌رود، نه به عقب و به اصطلاح گذشته، گذشته است. پس به جای اینکه در مورد برگرداندن زمان غر بزنیم، چطور است که به آینده و مسیر جلوی خودمان فکر کنیم.

عادات بد رهبری و مدیریت

عادت جدید در سال جدید: تغییرات را در آغوش بگیرید و راه حلی را با کارمندان خود ایجاد کنید. برای یادگیری آنچه آنها می‌خواهند وقت بگذارید. به آنها کمک کنید تا نگرانی‌های شما را درک کنند. اگر نگران عدم انسجام تیمی، همکاری، یا یافتن ایده درخشان بعدی هستید، آن را با اعضای تیم به اشتراک بگذارید. اگر قرارداد اجاره‌ی شرکت شما را آزار می‌دهد، شاید آنها بتوانند راه حل را پیدا کنند.

تعداد بالای استعفا به ما نشان می‌دهد که اوضاع از دست خارج شده است. وقتی عنان اختیار از دست خارج می‌شود، به سختی می‌توان تنهایی آن را دوباره به دست آورد. می‌توانید با دیگر افراد صحبت کنید تا به یک روش جدید برسید که مطابق با موقعیت کارکنان باشد. گفتگو را با افرادی که با آنها کار می‌کنید شروع کنید، شاید از طریق همین گفتگوها به ایده‌های مختلف در مورد مشکل برسید و می‌توانید برای آن مسابقه ترتیب دهید و برای تیمی که بهترین ایده‌ها را ارائه دهد، پاداش در نظر بگیرید. در میان سازمان‌هایی که این روش را پیش گرفته‌اند، شادترین کارمندان کسانی هستند که توانسته‌اند در راه حل مشارکت داشته باشند، نه اینکه نظرات و حرف‌ها فقط به آنها دیکته شود.

سخن پایانی

در سال جدید روی چه چیزی باید تمرکز کنید؟ بر اساس آنچه در بیشتر سازمان‌ها مشاهده شده و این روزها رهبران با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند، احساس می‌کنیم مشکلات زنجیره تامین و توزیع به این زودی‌ها حل نمی‌شود – اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید دوباره روی آن تمرکز کنید.

با بخش منابع انسانی خود همکاری کنید تا بفهمید که کارکنان شما در این مرحله واقعا چه می‌خواهند و به چه چیزی نیاز دارند. تنها به یک نظرسنجی برای رسیده به سؤالات و چالش‌ها بسنده نکنید. برای این کارها گروه‌های خاص تشکیل دهید و با افراد مستقیما صحبت کنید و در نهایت، خودتان با کارمندان و افراد تیمتان ارتباط برقرار کنید.

بسیاری از شرکت‌ها بالاخره با این واقعیت که کارمندان با ارزش‌ترین دارایی آنها هستند، روبه‌رو شدند. به این ترتیب با آنها به خوبی رفتار کنید، نیازهای آنها را برآورده کنید تا آنها نیازهای شما را برآورده کنند. بالاخره این کارمندان هستند که می‌توانند مشکلات شما را حل کنند.

منبع entrepreneur
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.