وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

پنج روش موثر برای افزایش انرژی در محل کار

همه ما به هنگام کار، لحظاتی از روز که در آن انرژی‌مان کاملاً تخلیه می‌شود و توان تمرکز روی کار نداریم را تجربه کرده‌ایم. انرژی پایین موقع کار علاوه بر این‌که ظرفیت ما برای انجام کارها به طور موثر را کاهش می‌دهد، روی توانایی ما برای ارتباط مشتریان و نیز با سایر همکاران هم تاثیر مخربی می‌گذارد.

دلایلی برای این‌که چرا انرژی کم در برخی از ساعات روز ناگهان به آدم حمله‌ور می‌شود و از آدمی به آدم دیگر متفاوت است وجود دارد. به عنوان مثال ریتم بدنی برخی از افراد در شبانه‌روز باعث کاهش انرژی بدنی آنها در زمان‌های خاصی از روز می‌شود، یا مثلاً وابستگی شدید به کافئین در بعضی از افراد هم برای آنها خستگی ناگهانی در برخی از ساعات به همراه خواهد داشت.

دلیل این افت انرژی هر چه که باشد، بهتر است هر فردی یک برنامه شخصی برای فرار از کاهش انرژی و متعادل نگه داشتن سطح آن در طول روز برای خود داشته باشد. خوشبختانه راه‌های زیادی برای متعادل نگه داشتن سطح انرژی در طول روز وجود دارد.

در ادامه به برخی روش‌های افزایش انرژی در محل کار اشاره خواهیم کرد.

تمرینات فیزیکی منظم

یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش انرژی در محل کار این است که گردش خون در داخل بدن شما از طریق تمرینات ورزشی منظم افزایش پیدا کند. یک پیاده‌روی سریع به هنگام صبح یا تمرین کردن در باشگاه پیش از رفتن به محل کار، فرایند اکسیژن‌رسانی به مغز فرد را افزایش داده و مانع از بروز احساس خستگی در ادامه روز خواهد شد.

اگر به دلیل فشردگی کار و برنامه‌ها، امکان استفاده روزانه از باشگاه را ندارید، همان پیاده‌روی منظم و سریع صبحگاهی یا اختصاص دادن بخشی از مسیر منزل تا محل کار به پیاده‌روی، می‌تواند برایتان مفید باشد.

آخرین فرصت‌های شغلی در ایران تلنت

گرفتن حمام آفتاب

نور خورشید مزایای زیادی نظیر بهتر کردن حس و حال انسان و تعادل سطح هورمون‌های بدن دارد. نور خورشید همچنین به مغز سیگنالی با این مضمون می‌فرستد که “اکنون زمان بیدار شدن است!” و باعث افزایش انرژی شما می‌شود.

کار ساده‌ای نظیر باز کردن پرده‌های خانه بعد از بیدار شدن نیز عامل محرک بی‌نظیری برای تزریق انرژی و شروع یک روز پرجنب‌وجوش است.

استفاده از میان‌وعده‌های سالم

غذاهایی که به بدن خود می‌رسانید، کلید داشتن سطح سالمی از انرژی است. متاسفانه وقتی بحث خورد و خوراک به میان می‌آید، بسیاری از افراد تمایل به استفاده از خوراکی‌های سهل‌الوصول، پرچرب یا شیرینی دارند که به راحتی و ارزانی در دسترس است و در ادامه روز باعث کاهش انرژی در بدن می‌شود.

استفاده از میان‌وعده‌های سالمی نظیر آجیل خام یا تخمه به آرامی باعث افزایش انرژی در محل کار و مانع از افت ناگهانی آن در ادامه روز خواهد شد.

تمیز نگه داشتن محل کار

تحقیقات نشان داده که داشتن یک میز کار شلوغ و به‌هم ریخته تاثیر مخربی روی انرژی و بهره‌وری دارد و نظم ذهنی و آرامش را هم از شما خواهد گرفت.

هر روز صبح چند دقیقه از وقتتان را به مرتب کردن شلوغی‌های روی میز یا دوروبرتان اختصاص دهید و ببینید این عمل چگونه انرژی شما را افزایش خواهد داد و حالتان را بهتر خواهد کرد.

عادات زمانی خواب خود را بشناسید

کرونوتایپ یا همان عادات زمانی مربوط به خواب همان چیزی است که باعث تنظیم میزان انرژی روزانه شما از طریق ریتم شبانه‌روزی بدنتان می‌شود. به طور کلی چهار کرونوتایپ اصلی در بین انسان‌ها وجود دارد-دلفین، شیر، خرس و گرگ– که هر کدام میزان انرژی شما در ساعات مختلف روز را تعیین می‌کند.

برای مثال، یک شیر بلافاصله بعد از بیدار شدن انرژی قوی و زیادی در خود احساس می‌کند، در حالی‌که این میزان انرژی در بدن یک گرگ در ساعات پایانی روز بیشتر است. با دریافتن این‌که بدن شما زیرمجموعه کدام‌یک از این کرونوتایپ‌ها قرار دارد، شما قادر به طراحی سیستمی خواهید بود که با ریتم روزانه شما هماهنگ است و به شما امکان می‌دهد تا بیشترین استفاده را از روزتان بکنید.منبع: Monster

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.