وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

۹ ترفند موثر برای استفاده درست از تعطیلات

روز تعطیل زمانی برای از دست دادن زمان نیست و نباید آن را هدر دهید. به صورت معمول، همه دوست دارند تا تعطیلات برسد تا بتوانند از وقت آزاد خود نهایت استفاده را ببرند و بتوانند روزی آرام و خوشایند را سپری کنند. حال این تعطیلات می‌تواند روز آخر هفته باشد و هم می‌تواند تعطیلات رسمی در کشور باشد. اما متأسفانه، روزهای تعطیل اغلب انتظارات ما را برآورده نمی‌کنند و حس خوب را از آنها دریافت نمی‌کنیم. آیا تا به حال شده که بعد از تعطیلات سر کار برگردید و احساس خستگی و کوفتگی داشته باشید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، مطمئنا حس می‌کنید که نیاز به استراحت بیشتری دارید تا بتوانید خود را برای ادامه کار و چالش‌های پیش روی آن آماده کنید. برای اینکه دچار این حال نشوید و پس از تعطیلات با تمام انرژی به محل کار خود برگردید، این مقاله را مطالعه کنید.

۱. به کارهای خود رسیدگی کنید!

مطمئنا روزهای تعطیل برای استراحت و تفریح ​​هستند، اما با این حال واقعیت این است که بسیاری از ما کارهایی داریم که باید آنها را در روزهای تعطیل انجام دهیم. توصیه ما به شما این است که فهرستی از کارهای خسته کننده خود تهیه کنید و آنها را در یک برنامه زمانی فشرده انجام دهید. به عنوان مثال، صبح بین ساعت ۹ تا ۱۱ را به مرتب کردن خانه، شستشوی لباس‌ها و تهیه لیست خرید مواد غذایی اختصاص دهید. انجام این این کارها به شما کمک می‌کند تا زندگی خود را در مسیر درست نگه دارید و همچنین از کش پیدا کردن این کارها تا پایان روز جلوگیری کنید.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

۲. تحرک داشته باشید

استفاده درست از تعطیلات

یکی از بهترین کارهایی که در روز تعطیل می‌توان انجام داد این است که از رختخواب بلند شوید و تحرک داشته باشید! داشتن تمرینات بدنی به شما کمک می‌کند تا ذهن آرام‌تر و بازتری داشته باشید. همچنین می‌تواند ماهیچه‌های شما را تقویت کند، بدن شما را در بهترین حالت سلامت قرار دهد و خلق و خوی شما را تقویت کند. اگر از ورزش کردن در باشگاه یا دوچرخه سواری لذت می‌برید که بسیار عالی است! اما اگر به این مدل تحرک داشتن علاقه‌ای ندارید، به یاد داشته باشید که هر حرکتی بهتر از ثابت بودن است. تحقیقات نشان می‌دهد که هیچ چیزی به اندازه پیاده‌روی آرام تاثیر فوق‌العاده‌ای بر طول عمر و کیفیت زندگی ندارد.

۳. به کسب انرژی از دست رفته در روز تعطیل اهمیت دهید

برخی از ما وقتی با گروه بزرگی از دوستان و خانواده ملاقات داریم انرژی می‌گیریم، در حالی که برخی دیگر برای استراحت و شارژ مجدد شدن به تنهایی نیاز دارند. مهم نیست که درونگرا هستید یا برونگرا و کدام روش برای شما کار می‌کند، مهم این است که خودتان را بشناسید تا بتوانید روزی آرام‌بخش برای خود بسازید. اجازه ندهید دیگران در طول این روز به شما فشار وارد کنند و از استرس دوری کنید.

۴. تغذیه خوب داشته باشید

رژیم غذایی سالم داشتن در طول هفته کار آسانی است و شما می‌توانید هم برای محل کار و هم برای روزهای تعطیل خانه انتخاب‌هایتان را تا حد معقولی سالم نگه دارید. با این حال، بسیاری از ما در تعطیلات آخر هفته در مصرف خوراکی‌های ناسالم و پرکالری زیاده روی می‌کنیم. در حالی که خوردن گهگاه یک وعده غذای کم‌ارزش یا دسر‌های بسیار شیرین هیچ اشکالی ندارد، اما به خاطر داشته باشید که در روزهای تعطیل نیز بدن شما نیاز به هضم تمام این مواد دارد و اگر زیاده روی کنید، سلامت خود را با مشکل مواجه می‌کنید! یکی از مهم‌ترین این مشکلات سنگین شدن و همچنین کسل شدن است که شما را از انجام کارهای دیگر باز می‌دارد. بنابراین به تغذیه خود حتی در روز تعطیل نیز اهمیت دهید و تا جایی که امکان دارد آن را سالم نگه دارید.

۵. صبح خود را پرتکاپو شروع کنید

استفاده درست از تعطیلات

این کار ممکن است یکی از بهترین کارهایی که در روز تعطیل خود می‌توانید انجام دهید نباشد، اما می‌تواند به شما کمک کند تا روز بعد خود را بهتر سپری کنید و فردای روز تعطیل آرام‌تر باشید. این کارها می‌توانند شامل تمیز کردن آشپزخانه، آماده کردن قهوه و حتی تمیز کردن آن یا بسته‌بندی ناهار باشد. هر کاری که فقط چند دقیقه بیشتر در روز تعطیل شما طول بکشد و باعث شود که صبح خود را پرتکاپو آغاز کنید، برای روز بعد شما خوب است.

۶. چرت بزنید

چرت زدن در روز تعطیل به عنوان معجزه عمل می‌کند و می‌تواند شما را برای دو روز شارژ نگه دارد. بسیاری از مطالعات به مزایای یک چرت کوتاه روزانه، از جمله بهبود توجه، مدیریت بهتر استرس و احساس آرامش بیشتر اشاره می‌کنند. خوب است که در روز تعطیل خود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه چرت بزنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

۷. مراقب مصرف مواد تحریک‌کننده باشید

بیشتر ما در زمان خستگی، استرس و یا حتی در زمان خوشحالی، اغلب سراغ کافئین می‌رویم. مسلما مصرف هر گونه نوشیدنی و خوراکی حاوی کافئین در صورت رعایت اعتدال مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اتکای بیش از حد به این ماده می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. اگر به خاطر احساس تنبلی سراغ چهارمین اسپرسوی روز خود می‌روید، شاید نوشیدن آب، پیاده روی سریع یا کمی خواب این احساس را در شما برطرف کند.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

۸. یک روش برای آرام کردن خود بسازید

استفاده درست از تعطیلات

با حمام کردن یا دوش گرفتن طولانی، لذت بردن از یک میان وعده خوشمزه، یا مطالعه کتاب، روز خود را کمی خاص‌تر کنید. حتی اگر نمی‌توانید تمام روز را صرف کاری که دوست دارید بکنید، حتما نیم ساعت از روز خود را به کارهای لذت‌بخش که لبخند روی لب‌های شما می‌آورند، اختصاص دهید.

۹. هر کاری که باعث می‌شود تا از روز خود لذت ببرید را انجام دهید

این موضوع می‌تواند واقعا ترسناک باشد، اما در برخی افراد به شدت دیده می‌شود. بسیاری از افراد در روز تعطیل خود نیز به ایمیل‌های کاری می‌چسبند و دست از شبکه‌های اجتماعی و چک کردن آنها برنمی‌دارند. ترک اعتیاد کار سختی است. اما با این حال، اگر احساس می‌کنید که بیشتر روز خود را پشت دستگاه‌های دیجیتال هستید تا به دوستان و خانواده، یا اگر احساس می‌کنید که تلفن شما در توانایی شما برای لذت بردن از تعطیلات و تمرکز بر مراقبت از خود اختلال ایجاد می‌کند، زمان آن رسیده که برای این اختلال فکری بکنید.

فرض کنید تصمیم گرفته‌اید عصر را در خانه با یک وعده غذایی ساده مانند مرغ سوخاری و سبزیجات سپری کنید. همان‌طور که در حال آماده کردن مرغ برای سرخ کردن و شستن هویج هستید، تصمیم می‌گیرید نگاهی گذرا به فیس‌بوک خود بیندازید. در همان حین متوجه می‌شوید که یکی از دوستان شما به کنسرت شخصی معروف رفته است. یکی دیگر از دوستان شما به یک رستوران بسیار شیک و مجلل رفته است و در کنار دوستان خود در حال نوشیدن و خوردن بهترین خوراکی‌ها است. شخص دیگری که به سختی می‌شناسید (به عنوان مثال یک بلاگر) در حال لذت بردن از گرمای هوا در کنار ساحل است.

مگر اینکه آرامش یک راهب بودایی را داشته باشید تا بتوانید از پس تمام این لحظه‌ها بربیایید و به آرامی از کنار تمام پست‌های فیسبوک گذر کنید. اما اگر راهب بودایی نیستید، ممکن است در همان لحظه بخواهید تا جای تمام این افراد باشید و کاری هیجان انگیزتر از پوست کندن سبزیجات را انجام می‌دادید. شب آرام شما در خانه دیگر لذتی برای شما ندارد و در مقابل تمام اتفاقاتی که در شبکه‌های اجتماعی برای دیگر افراد می‌افتد، هیچ است.

استفاده درست از تعطیلات

آیا می‌توانید زندگی خود را از این اتفاق دور کنید؟ بله، شما می‌توانید. اولین قدم این است که واقعیات زندگی مردم را بررسی کنید. مرحله دوم تشخیص این است که مقایسه کردن اصلا کار درستی نیست. در واقع، مقایسه خود با سایر افراد به قیمت از دست دادن آرامش و خراب شدن روز تعطیل شما تمام می‌شود. گام سوم مدیریت استراتژیک استفاده از دستگاه‌های دیجیتال برای حضور کمتر در شبکه‌های اجتماعی است؛ این به ویژه در روزهای تعطیل مهم‌تر است.

حذف کامل شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آنها در روز ممکن است غیرممکن باشد، اما شما این قدرت را دارید که آن را به حداقل برسانید. تعیین حد و مرز برای خود می‌تواند اول قدم برای شما باشد. سعی کنید تلفن خود را هنگام صرف غذا دورتر از میز قرار دهید و آن را خارج از اتاق خواب خود شارژ کنید تا وسوسه نشوید که آخرین بررسی‌ها را در ساعات پایانی روز انجام دهید. یا، اگر انجام این کارها برای شما سخت است، خوب است که این کارها را در هفته یک بار و یک روز در میان انجام دهید تا به آن عادت کنید.

این موارد نکات و ترفندهایی برای شارژ شدن در روزهای تعطیل است و می‌توانید با کمک آنها روزهای کاری بعد از تعطیلات را با انرژی بالا آغاز کنید.

منبع topresume
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.