وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

۷ شغل محبوب در یادگیری ماشین (Machine Learning)

وقتی صحبت از یادگیری ماشین به میان می‌آید، تنها سراغ مشاغلی می‌رویم که بسیاری از آنها آگاهی دارند، این در حالی است که مشاغل دیگری نیز در این حوزه وجود دارند که زندگی روزمره و تصمیم‌هایی که می‌گیریم را تحت تاثیر قرار می‌دهند. شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، آمازون، نتفلیکس و تسلا از یادگیری ماشین برای ارائه نتایج شخصی‌سازی شده به میلیون‌ها کاربر، درک و تفسیر مکالمات انسانی، آموزش شبکه‌های عصبی برای پیش‌بینی کاری که یک راننده انجام می‌دهد و موارد بسیار دیگر استفاده می‌کنند.

با توجه به میزان استفاده از یادگیری ماشین در صنایع و حوزه‌های مختلف، نشانه‌هایی دال بر کاهش تقاضا برای آن وجود ندارد و انتظار می‌رود که نرخ رشد سالانه این حوزه به ۴۰ درصد برسد.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

رشد قابل توجه یادگیری ماشین و همچنین فرصت‌های شغلی بسیار در حوزه فناوری، باعث شده که افراد بسیاری جذب این صنعت شوند. البته که تنها تقاضای بسیار دلیل کافی برای انتخاب یک حیطه برای کار نیست. برای اینکه بدانید برای چه شغلی ساخته شده‌اید، باید از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید و همچنین خود را بهتر بشناسید. برای اینکه بدانید برای چه شغلی ساخته شده‌اید، می‌توانید از تست MBTI استفاده کنید و با شناخت نقاط قوت و ضعف خود، به این نتیجه برسید که برای این شغل مناسب هستید یا خیر.

در حالی که عنوان شغلی یادگیری ماشین به عنوان شناخته‌شده‌ترین عنوان شغلی در این حوزه به شمار می‌آید، اما موقعیت‌های شغلی دیگری نیز وجود دارد که از یادگیری ماشین استفاده می‌کنند و ممکن است برای شما ناشناخته باشند. از این رو، در این مقاله تصمیم داریم هفت شغل پرطرفدار که از یادگیری ماشین استفاده می‌کنند را نام ببریم.

۱. مهندس یادگیری ماشین

مهندس یادگیری ماشین یکی از محبوب‌ترین مشاغل در صنعت یادگیری ماشین است و احتمالا در طول جستجوی شغلی خود موقعیت‌های شغلی زیادی با این عنوان پیدا خواهید کرد. این مهندسان مدل‌های یادگیری ماشین را طراحی و پیاده‌سازی می‌کنند، خطوط انتقال و تحویل داده‌ها را گسترش و بهینه می‌کنند و مجموعه‌ای از داده‌ای بزرگ و پیچیده را جمع‌آوری می‌کنند. مدل‌های توسعه‌یافته توسط مهندسین یادگیری ماشین، برای آشکار کردن روندها و پیش‌بینی‌هایی استفاده می‌شوند که به شرکت‌ها در رسیدن به اهداف مالی و تجاری کمک می‌کنند.

۲. مهندس رباتیک

مشاغل یادگیری ماشین

مهندسان رباتیک اگر در یادگیری ماشین نیز مهارت داشته باشند، مزیت بزرگی دارند. ربات‌ها اغلب به دلیل نیاز به تقلید از رفتار انسان یا به حداکثر رساندن کارایی، نیاز به دانشی مانند یادگیری ماشین دارند. بنابراین به عنوان یک مهندس رباتیک، می‌توانید به ربات‌ها بُعد کامپیوتری بدهید، که آنها را قادر می‌سازد دنیای بصری اطراف خود را تفسیر و درک کنند و سپس تصمیمات دقیق و ایمن بگیرند. یا حتی می‌توانید با کمک یادگیری ماشین، الگوریتمی برای پردازش حجم عظیمی از داده‌های تولید شده توسط ربات‌هایی که قطعات خودرو را مونتاژ می‌کنند، به وجود آورید.

طراحی ماشین‌هایی که زندگی مردم را آسان‌تر می‌کنند، می‌تواند برای مهندسان ربایتک درآمد بالایی نیز داشته باشد. اگر به کار در حیطه رباتیک فکر می‌کنید، باید زبان های برنامه نویسی مانند C++ و Python را بدانید و می‌توانید این زبان‌ها را به صورت آنلاین و رایگان فرا بگیرید.

۳. دانشمند پردازش زبان طبیعی (NLP)

یک دانشمند پردازش زبان طبیعی، از الگوریتم‌ها برای تعیین دقیق قوانین زبان طبیعی استفاده می‌کند و رایانه‌ها را برای صحبت و درک زبان آماده می‌کند. یادگیری ماشین این کار را آسان‌تر می‌کند، زیرا با کمک این دانش می‌توان الگوریتمی طراحی کرد که الگوها را کشف و آزمایش کند؛ بنابراین لازم نیست که این کارها را به صورت دستی یا با ابزارهای پیچیده انجام دهید. به نوعی، یک دانشمند پردازش زبان طبیعی، میان زبان‌ها و ماشین‌ها ارتباط ایجاد می‌کند و درک افراد را برای ماشین‌ها و بالعکس ممکن می‌سازد.

به عنوان یک دانشمند NLP، می‌توانید سراغ زیر شاخه‌های NLP مانند زبان شناسی محاسباتی، فناوری‌های زبان انسانی، تشخیص خودکار گفتار یا ترجمه ماشینی بروید و در آنها نیز تخصص پیدا کنید. همچنین می‌توانید داده‌های مورد استفاده برای تطبیق و گسترش فناوری‌های مبتنی بر یادگیری ماشین را جمع‌آوری کنید و بهبود بخشید.

۴. توسعه دهنده نرم افزار

مشاغل یادگیری ماشین

مطمئنا در میان فرصت‌های شغلی استخدام برنامه‌نویس با عنوانی مانند توسعه‌دهنده نرم‌افزار مواجه شدید. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برنامه‌هایی را برای استفاده در موبایل و دسکتاپ و همچنین سیستم عامل‌های مهم طراحی می‌کنند و می‌سازند. یادگیری ماشین می‌تواند به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار کمک کند تا داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند تا با کمک این داده‌ها، بتوانند پیش‌بینی کنند که کاربران چگونه به ویژگی‌های خاص یک برنامه واکنش نشان می‌دهند. علاوه بر این، می‌توانند برنامه‌ها و نرم‌افزارها را به گونه‌ای طراحی کنند که کاربر می‌خواهد و البته که تعامل با آنها نیز آسان‌تر و بهتر است.

به طور کلی، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در یکی از سه حیطه توسعه‌دهنده Front-End، توسعه‌دهنده Back-End، یا Full-Stack Developer قرار می‌گیرند و هر کدام بر روی بخش خاصی از فرایند توسعه تمرکز دارند.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

اگر دوست دارید وارد حوزه توسعه نرم‌افزار با کمک یادگیری ماشین شوید، باید ابزارها و زبان‌های مورد استفاده در این حیطه را به خوبی بلد باشید. تمرکز بر یادگیری برنامه نویسی، ابزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی که معمولا در یادگیری ماشین استفاده می‌شوند، به شما کمک می‌کند که به فرد واجد شرایط برای استخدام به عنوان برنامه‌نویس تبدیل شوید.

۵. دانشمند داده

فردی که به عنوان دانشمند داده شناخته می‌شود، داده‌ها را تجزیه و تحلیل، پردازش، مدل‌سازی و تفسیر می‌کند تا به طراحی و ساخت برنامه‌های کاربردی کمک کند. علاوه بر این، دانشمند داده به اتخاذ تصمیمات تجاری برای شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز کمک می‌کند. به عنوان یک دانشمند داده، شما این پتانسیل را دارید که یکی از مفیدترین اعضای تیم در شرکت خود باشید، چرا که ایده‌ها و پیشنهادات شما به طور خاص بر اساس داده‌های تحلیل شده است.

دانشمندان داده‌ای که در کار خود از یادگیری ماشین استفاده می‌کنند، الگوریتم‌هایی را می‌سازند که با کمک آن می‌توان الگویی به دست آورد که تحلیل داده را اصولی‌تر کند. اهمیت حضور دانشمندان داده در سازمان‌ها را میزان حقوق آنها اثبات می‌کند. با توجه به نقش مهم دانشمندان داده در سازمان‌ها، انتظار حقوق و دستمزد آنها نیز بالا خواهد بود.

۶. تحلیل‌گر امنیت سایبری

مشاغل یادگیری ماشین

تحلیل‌گران امنیت سایبری مسئول کشف بهترین راه‌ها برای دفاع از زیرساخت‌ها و دارایی‌های دیجیتال یک شرکت هستند. آنها از فناوری‌های مختلف مانند فناوری‌های مبتنی بر یادگیری ماشین استفاده می‌کنند تا بتوانند این زیرساخت‌های امنیتی را قوی‌تر کنند. به دلیل پراهمیت بودن این شغل، تحلیلگر امنیت سایبری باید حجم زیادی از داده‌ها را جمع‌آوری و مطالعه کند که منعکس کننده آسیب‌پذیری‌ها و تهدیداتی است که ممکن است یک شرکت با آن مواجه شود.

اگر پیشینه‌ای در یادگیری ماشین دارید و علاقه‌مند به کار در امنیت سایبری هستید، می‌توانید الگوریتم‌های قدیمی در سازمان‌ها را تغییر یا ارتقا دهید و یا اینکه خودتان آنها را از اول طراحی کنید. نقش حیاتی تحلیل‌گران امنیت سایبری اغلب باعث افزایش حقوق آنها در سازمان‌ها می‌شود.

۷. مهندس هوش مصنوعی (AI)

مهندس هوش مصنوعی (AI) شغل دیگری است که در آن می‌توان از یادگیری ماشین استفاده کرد. از آنجایی که یادگیری ماشین زیرمجموعه‌ای از هوش مصنوعی است، مهندسان هوش مصنوعی زیادی وجود دارند که در زمینه برنامه‌ها و ابزارهای یادگیری ماشین حرفه‌ای هستند.

مهندسان هوش مصنوعی می‌توانند مدل‌های یادگیری ماشین را توسعه دهند و اصلاح کنند، از تکنیک‌های یادگیری ماشین برای تشخیص تصویر استفاده کنند و با تخصص در یادگیری ماشین، برنامه‌های مختلف را توسعه دهند.

اگر به این حرفه علاقه دارید، باید عنوان کنیم که داشتن مهارت در زبان‌های برنامه نویسی مانند پایتون، R و جاوا و همچنین دانش در جبر خطی و آمار، از واجبات به شمار می‌آید.

منبع codecademy
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.