وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

تعیین زمان تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که این روزها افرادِ شاغلِ قراردادی در سازمان‌های دولتی از نمایندگان مجلس دارند، این است که تاریخ درست تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت چه زمانی است؟ جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در همین راستا عنوان کرده که: دولت و مجلس برای تصویب هر چه سریع‌تر این طرح اقداماتی را انجام داده‌اند و طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت قطعا یکشنبه در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب و طی یک الی دو ماه آینده قانون آن ابلاغ می‌شود.

جبار کوچکی‌نژاد همچنین در ادامه عنوان کرد:

۸۰۰ هزار نفر از کارکنان‌ دولت که ۲۵ هزار نفر آنان در گیلان هستند در قالب نیروهای شرکتی، قراردادی، حجمی، کار معین، طرحی و پروژه‌ای مشغول به کار هستند.

به گفته وی، بسیاری از این افراد که به صورت قراردادی با سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی همکاری دارند، سابقه طولانی دارند و حتی برخی از آنها مدت بیست سال است که به این صورت به ادامه همکاری خود با این سازمان‌ها ادامه داده‌اند. همین موضوع باعث شده که آنها امنیت شغلی نداشته باشند و از آینده شغلی خود هراس داشته باشند. از این رو، آقای کوچکی‌نژاد در صحبت‌های خود عنوان کرده که مجلس برای رفع این دغدغه کارمندان در صدد است تا را خارج از نوبت بررسی نماید و در این باره تصریح کرد:

دولت به دنبال راهکاری برای تعیین تکلیف این نیروها در دستگاه‌های دولتی بود. از این رو، فوریت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت روز چهارشنبه یکم تیرماه در مجلس تصویب شد و روز یکشنبه این طرح در صحن مجلس بررسی می‌شود.

وی با بیان اهمیت این موضوع برای مجلس و دولت، عنوان کرد که مطمئنا این طرح قطعا یکشنبه ۵ تیرماه در مجلس رای خواهد آورد و پس از آن مراحل شورای نگهبان را طی می‌کند تا بتوان به کارکنان بخش قراردادی سازمان‌های دولتی ابتدا کد استخدامی ارائه کرد و در ادامه دولت مقدمات استخدام آنان را فراهم می‌کند.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

کوچکی‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود درباره این طرح گفت:

با توجه به اینکه دولت نیز موافق طرح ساماندهی استخدام کارکنان است احتمالاً طی یک الی دو ماه آینده قانون آن به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود تا همه نیروهای حجمی، قراردادی، شرکتی، کار معین، طرحی، پروژه‌ای و مشاوره‌ای با سابقه ۲ سال و بیشتر استخدام شوند. البته پیشنهاداتی هم داریم مبنی بر اینکه نیروهایی که در بخش نهضت سواد آموزی باقی ماندند و نیاز به حمایت دارند نیز همراه با کارکنان دولت ساماندهی و استخدام شوند.

مطالب پیشنهادی
۱ دیدگاه
  1. ودود می‌گوید

    سلام کارگران و کارمندان سراسر کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارند طرح ساماندهی را که بیش از دو سال هست صحبتش وجود دارد زودتر تصویب نمایند تا خواسته ملی تحقق یابد قشر مستضعف به حقوقشان برسند و مفسدان دستشان از بیت المال قطع شود

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.