وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

مبلغ عیدی سال ۱۴۰۲ کارمندان و کارگران چقدر خواهد بود؟

عیدی و مبلغی که کارمندان و کارگران استخدام شده در پایان سال با این نام دریافت می‌کنند، یکی از مزایای کاری آنها است که پرداخت آن بر عهده کارفرما می‌باشد. عیدی معمولا در پایان سال و در بهمن و اسفند ماه به کارمندان و کارگران پرداخت می‌شود. اما صحبت از آن و میزان آن، همیشه زودتر از این ماه‌ها آغاز می‌شود و کارمندان و کارگران به دنبال این هستند که زودتر از مبلغ عیدی خود باخبر شوند. امسال نیز مانند سال‌های گذشته، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مبلغ عیدی ۱۴۰۲ بپردازیم.

از آنجایی که میزان حداقل عیدی برابر با دو برابر حداقل دستمزد و حداکثر رقم عیدی برابر با سه برابر حداقل دستمزد است، این مبلغ در سال ۱۴۰۱ برای پایه حقوق ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با کسر مالیات برابر با ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و با پایه حقوق ۴ میلیون تومان برابر با ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان تعیین شد.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

مبلغ عیدی کارمندان و کارگران در سال ۱۴۰۲

بر اساس تصمیم شورای‌عالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای یک شخص مجرد پنج میلیون و ۶۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است. این در حالی است که، حداقل حقوق پایه مبنای محاسباتی عیدی ۱۴۰۲ است که بدون در نظر گرفتن حق مسکن و بن کارگری چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است.

بنابراین، عیدی در نظر گرفته شده برای کارمندان و کارگران حقوق‌بگیر زیر نظر قانون کار در نوروز ۱۴۰۲، بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است که در ادامه به نحوه محاسبه آن خواهیم پرداخت.

نحوه محاسبه عیدی سال ۱۴۰۲

نحوه محاسبه عیدی برای افرادی که به دنبال کاریابی هستند و برای کارمندان و کارگران، هر ساله فرمولی ثابت دارد و این فرمول مشمول افرادی می‌شود که حداقل یک سال سابقه کار داشته باشند. البته این به این معنا نیست که افراد دارای سابقه کمتر از یک سال از گرفتن عیدی در پایان سال محروم هستند و این افراد نیز، فرمول خاص خود را برای دریافت عیدی دارند که به آن اشاره خواهیم کرد.

عیدی کارمندان و کارگران توسط کارفرما پرداخت می‌شود و هر کارفرما طبق قوانین، باید حداقل دو برابر پایه حقوق و حداکثر سه برابر پایه حقوق به کارمندان خود عیدی بدهد. در صورتی که کارفرما از دادن عیدی سر باز زند، کارمند می‌تواند برای دریافت آن اقدام کند و به مراجع قانونی مراجعه کند.

در ادامه به فرمول و نحوه محاسبه حداقل و حداکثر عیدی می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم قبل از اعلام رقم عیدی، میزان عیدی خود را محاسبه کنید. همچنین می‌توانید برای محاسبه عیدی از ماشین حساب عیدی ایران سلری نیز استفاده کنید.

حداقل عیدی سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

فرمولی که در ادامه بیان می‌کنیم، فرمولی است که توسط بسیاری از شرکت‌ها برای محاسبه عیدی کارمندان استفاده می‌شود، اما این امکان وجود دارد که کارفرمایی با توجه به خواست خود مبلغی بیشتر از این عددی که به دست می‌آید را برای کارمندان خود در نظر بگیرد.

طبق تصمیم و نظر شورای عالی کار، تمام شرکت‌هایی که زیر نظر قانون وزارت کار فعالیت می‌کنند باید به کارمندان خود به ازای یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین دستمزد (حداقل عیدی) و ۹۰ روز آخرین دستمزد (حداکثر عیدی)، عیدی پرداخت کنند.

طبق این دستور، میزان پرداختی عیدی کارمندان نباید از ۶۰ روز دستمزد کمتر و از ۹۰ روز دستمزد بیشتر باشد. فرمول محاسبه حداقل عیدی به صورت زیر می‌باشد:

حداقل عیدی سال ۱۴۰۲ = ۶۰ x حداقل دستمزد روزانه

اگر عدد ۱۳۹,۳۲۵ تومان که مبلغ دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۱ است را در ۶۰ ضرب کنیم، حداقل عیدی سال ۱۴۰۱ به دست خواهد آمد:

عیدی سال 1402

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، حداقل عیدی سال ۱۴۰۲ طبق فرمول‌هایی که از قبل ارائه شده است، ۸ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

حداکثر عیدی سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

حداکثر میزان عیدی نباید از معادل ۹۰ روز حداقل دستمزد روزانه همان سال بیشتر شود. برای محاسبه حداکثر میزان عیدی در سال ۱۴۰۲ باید میزان حداقل دستمزد روزانه خود را در ۹۰ ضرب کنید. فرمول آن به صورت زیر می‌باشد:

حداکثر عیدی سال ۱۴۰۲ = ۹۰ x حداقل دستمزد روزانه

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

اگر عدد ۱۳۹,۳۲۵ تومان که مبلغ دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۱ است را در معادله زیر قرار دهیم، به مبلغ سقف عیدی سال ۱۴۰۲ خواهیم رسید:

عیدی سال 1402

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، حداکثر عیدی سال ۱۴۰۲ طبق همین فرمول، مبلغ ۱۲ میلیون ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان خواهد بود.

روش محاسبه عیدی برای سابقه کار کمتر از یک سال

همان‌طور که اعلام کردیم عیدی کامل به افرادی تعلق می‌گیرد که یک سال با سازمان و شرکتی همکاری داشته باشند. اما به این معنا نیست که افراد دارای سابقه کاری کمتر از یک سال، عیدی دریافت نکنند. فرمول محاسبه عیدی افراد با سابقه کاری کمتر از یک سال به شرح زیر است:

حقوق ماهیانه ضرب در تعداد ماه نتیجه تقسیم بر ۱۲

به عنوان مثال، فردی با ۷ ماه کار رقم زیر را به عنوان عیدی دریافت می‌کند:

۴۱۷۹۷۵۵ * ۷ / ۱۲ = ۲,۴۳۸,۱۹۰

در جدول زیر به رقم عیدی با توجه به سابقه کار می‌پردازیم:

جدول عیدی ۱۴۰۲

سابقه کار میزان عیدی
یک ماه ۶۹۶,۶۲۵ تومان
دو ماه ۱,۳۹۳,۲۵۰ تومان
سه ماه ۲,۰۸۹,۸۷۵ تومان
چهار ماه ۲,۸۷۶,۵۰۰ تومان
پنج ماه ۳,۴۸۳,۱۲۵ تومان
شش ماه ۴,۱۷۹,۷۵۰ تومان
هفت ماه ۴,۸۷۶,۳۷۵ تومان
هشت ماه ۵,۵۷۳,۰۰۰ تومان
نه ماه ۶,۲۶۹,۶۲۵ تومان
ده ماه ۶,۹۶۶,۲۵۰ تومان
یازده ماه ۷,۶۶۲,۸۷۵ تومان
یک سال (حداقل) ۸,۳۵۹,۵۰۰ تومان
یک سال (حداکثر) ۱۲,۵۳۹,۲۵۰ تومان

عیدی شما در پایان سال ۱۴۰۲ چقدر خواهد بود؟

مبلغ نهایی عیدی تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود. به عنوان مثال میزان تورم و همچنین افزایش میزان حقوق در پایان سال، تاثیر بسیاری در تعیین این رقم دارند. آیا رقم عیدی که بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است، از نظر شما مبلغ منصفانه‌ای است؟

با توجه به اعدادی که عنوان کردیم، نظر شما درباره عیدی سال ۱۴۰۲ چیست. خوشحال می‌شویم که پیشنهاد و نظر خود را با در بخش نظرات در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی
176 دیدگاه
  1. نفیس می‌گوید

    کارگرا حقشونه ، دستتون درد نکنه ایکاش عیدی کارمندان هم کمی بیشتر بشه…

    1. س می‌گوید

      مسلما این عیدی ها و حقوقها منصفانه نیست خصوصا جهاد کشاورزی که هر وقت هم اعتراض میکنند و درخواست افزایش حقوق دادند، بقیه‌ی ارگانها هم با همان درصد حقوقش افزایش پیدا کرده ،در حالی که باید همسانسازی حقوق صورت بگیرد و این بی‌عدالتی با وجهه‌ی قانونی هست. همه‌ی این افراد فوق‌العاده زحمتکش و پر کار در کنار کشاورزان ،با حضور در مزارع در سرما و گرما همچون کارگران متخصص در تهیه‌ی غذای مردم کشور و قوت سالم تلاش میکنند. تا کی چشم‌ها را باید بست و زحمت این فداکاران دیده نشود.

  2. رضا می‌گوید

    شندرغاز عیدی به کارمندا میدن سالی دویست سیصد تومن روش میذارن. لا اقل اندازه نصف حقوق رو عیدی بدن با پنج نفر عائله چی میشه گرفت؟

    1. ملازاده می‌گوید

      لطفا مبلغ عیدی کارمندان نیز اعلام می‌کردید.این درحالیست که تورم افسار گسیخته حدالاقل نصف حقوق یک مارا میدادند.متاسفم واقعا…….

      1. ایران تلنت می‌گوید

        میزان عیدی کارمندان هنوز مشخص نشده است.

        1. یک ایرانی می‌گوید

          فعلا یک و نیم میلیون اعلام شده که تاسف آوره!!!

          1. رکسانا می‌گوید

            واقعا زشته با عیدی۴کیلو گوشت نمیشه واسه عید. اینهمه گرونی تورم بعد ۲۰۰هزارتمن از سال قبل بیشتر.مایع دلسردی و ناامیدی کارمند

    2. علی می‌گوید

      رضا جان مطلب رو خوندی اصلا؟ عیدی برابر با حقوق دو ماه هست! تو میگی نصف حقوق بدن؟

      1. رزا می‌گوید

        این عیدی که اعلام شده برای مشمولین قانون کار هست و مقدارش با عیدی مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری تفاوت داره

        1. ایران تلنت می‌گوید

          بله به همین صورته؛ میزان عیدی کارمندان دولت و کارگران متفاوته.

        2. حسن می‌گوید

          بابا عیدیه معلمو اعلام کردن یکوششصد چی میگین شما

      2. حسین می‌گوید

        منظور عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری است که عیدی آنها یک و ششصد تعیین شده است که اگه نصف حقوق بدهند حداقل ۳-۴ تومان میشود.

      3. پریا می‌گوید

        عیدی کارمندان رو میگن، این محاسبات مربوط به عیدی کارگران هست

    3. ب می‌گوید

      بابا شما کل سال بهترین حقوی دریافت میکنید یه عیدی به کارگر بیشتر میدن صداتون در خب جاتون با کارگر عوض کن

  3. محمد می‌گوید

    سلام روش عیدی سالدقبل خیلی عادلانه بود و کسانیکه عیال وار هستند با کسانیکه مجرد هستند نباید عیدی یکسانی دریافت کنند
    انشااله امسال هم جناب رئیسی همین عدالت سال قبل را اجراء کند.
    باتشکر

    1. ***** می‌گوید

      آیا عدالته که واسه خانم یا آقای کارمند رسمی فرق بزارند؟واسه آقایون رسمی مبلغی واسه همسر و هریک از بچه ها بدن ولی واسه خانم ها ندهند!!
      البته واسه کارمندا عیدی ناچیزی پرداخت می‌کنند این در حالیکه که در سال ۱۳۸۲ میزان عیدی کارمند با آخرین حقوق اسفند ۱۳۸۱ برابر بود !!!

      1. مریم می‌گوید

        وقتی ی فرد مجرد به اندازه ی فرد متاهل کار میکنه حقش که به همون اندازه عیدی بگیره کی گفته این عدالت وقتی بیت المال مال همه ست

        1. اشکان می‌گوید

          احسنت درود واقعاً چرا به ما مجردها کم میدن

          1. شهاب می‌گوید

            چون خوشبختید

        2. MOGTABA می‌گوید

          سلام مجرد و متهل نداره عیدی ولی زن مرد داره

      2. سینائی می‌گوید

        من خودم یک زنم که این نطر رو میدم و واقعا قصد هیچگونه جبهه گیری رو ندارم
        ۱. اگر خانم یا آقا مجرد باشن باید مساوی دریافت کنن
        ۲. اگر خانم یا آقا متاهل باشن هم کاملا عادلانه که حق حقوق فرزند و مسکن به آقا داده بشه چون وظیفه ای که بر دوش مرد پس عادلانه که به مرد داده بشه
        ۳. اما اگر خانمی که همسرش فوت شده که بیمه نداشته و حقوقی به اون زن و بچه تعلق نمیگیره به نظر من کاملا حق و عدالت اینه که حق اولاد و مسکن هم به اون خانم داده بشه

    2. سام می‌گوید

      هر سال حقمون خورده میشه

      1. هادی گرایلو می‌گوید

        واقعاً ، ما که ۲۰ ساله کار میکنیم ، تمام اسناد و مدارک کارگری زدن اما به کارمندی میدن ، یازده ماه درسال میگن ما کارگریم ، اما ماه آخر سال که میشه میگن کارمندین ، این کجای مملکت قید کردن ، همجا حقخوری هست ، حرامشون باشه ، ما که ۵ ،۶ سر نفر هستیم با یک و خوردی کدوم دردو درمان کرد خداییش ، خداوند ازشون نگذره

        1. س. ح می‌گوید

          دقیقا همینه. روز کارگر ما کارمندیم روز کارمند ما کارگریم.

    3. حسین می‌گوید

      مجرد فکر کردید ادم نیست خرج نداره بنده مجرد هستم مادرم مریضی ام اس داره برادرم هم استثنایی هست پدرم هم از کار افتاده خرج زندگی من دارم میدم تازه عصرها بیکار هستم و حقوقم جواب زندگیمون رو نمیده لطفا انسانیت هم خوب چیزیه درک داشته باشید.

    4. فرهاد می‌گوید

      عوض اینکه بگی عیدی رو بیشتر کنن خواسته ت اینه عیدی متاهل از مجرد بیشتر باشه؟😐 شما دو تخته ت کمه

    5. میلاد می‌گوید

      مجرد ده تای توئی که سر خونه زندگیتی خرج داره .چون همونی ک شما داریو باید بسازه.پس میخای حقتو بگیری کسی رو تخریب نکن.منم متاهلم ولی بنظرم باید یکسان باشه

      1. محسن می‌گوید

        از کجا معلوم داره و مستاجر نیست، تازه خرج زن و بچه هم رو دوششه، البته همه اینا چه متاهل و چه مجرد کم میگیریند اون وقت شما سر مجرد و متاهل دعوا میکنین، اصل و پایه کار عیدی و حقوق تورم میلنگه دوستان

    6. امین می‌گوید

      کدوم عدالت عمو اوغلی ،کارمندان دولت با ۲۰ سال سابقه کار عیدی ۱۵۰۰ میگیره بعد تو میگی عدالت ،همین جناب رییسی که میگی تو چند ماه تورم سه برابر کرده ،چی می گی تو آخه

    7. حسین می‌گوید

      چه عدالتی به یک کارمند و بازنشسته کشوری یک و ششصد میلیون تومان می دهند ولی به یک کارمند تامین اجتماعی هشت تا دوازده میلیون تومان می دهند .دست شان درد نکنه

    8. میثم می‌گوید

      گاو ما هم دو تا گوساله زاییده توقعش رفته بالا امسال

    9. سامان می‌گوید

      عدالت…؟؟؟!!!

  4. نادر می‌گوید

    ما با قرارداد کارگری ۱۱ ماه کارگر هستم و ماه بهمن زمان دریافت عیدی کارمند رسمی میشیم

    1. هادی گرایلو می‌گوید

      سلام ، واقعاً ، این درمون رو به کی بگییم ، که اینجوری حقمون رو درسته میخورن ،
      عیدی کارگری دارییم کارمندی میدن
      جمعه کاری داریم
      شب کاری دارییم
      تعطیلی کاری دارییم
      تحلیل ساعات کاری در هر ماه دارییم
      اما هیچ کدوم هارو نمی‌دن
      این مبلغ روی یک تا دو میلیون در هر ماه میشه ، چرا نادیده میگیرن خداییش

  5. محمد می‌گوید

    عیدی کم و حقوق کم نهایت بی احترامی و توهین به قشر کارمند از سوی دولت و مجلس هست.به خصوص کارمندانی که حقوق کمتری دریافت میکنند.

  6. بخشی می‌گوید

    چرا مبلغ عیدی کارمندان آنقدر کم هست حداقل نصف یا دو سوم حقوق را بدهند
    با مبلغ یک میلیون و ششصد چه خریدهایی میتوانیم انجام دهیم

    1. M می‌گوید

      دوتا ماهی یه سبزه یه جفت کفش فوم اصل

  7. ممنتلل می‌گوید

    چرا فکری بحال کارمند یا همون نوکر دولت نمیکنین بدبختا سالی پول یک جفت جوراب بهشون میدن

    1. رضا می‌گوید

      خوب برو کارگر شو شما کارمندا ۲۰شغل داری والله بخدا

  8. بهناز می‌گوید

    واقعا این مبالغ عیدی برای کارمندان یک توهین مستقیم به اونهاس . من خودم وقتی شاغل بودم عیدی وزارت کار میگرفتم ، الان بعد از بازنشستگی عیدی شده کارمندی و بسیار ناچیز .

    1. محمد می‌گوید

      شرکت‌های خصوصی مانند مخابرات حقوق کارگزاران هیچ..عیدی ۲۳سال قراداد دائم ب۱۵۰۰ برای ۵نفر خانواده چه خرید باید بشه..وبه گفته‌ خودشون می گنند کارمند ولی که حقوق وعیدی حساب میشه حالا نه کارگری حساب می کنند نه کارمندی واقعا گریه داره یا خنده لطفا اطلاع رسانی شود ممنون وتشکر

  9. شیوا می‌گوید

    عیدی کارمتدا که اصلا ارزش داددن نداره یک سوم حقوق رو هم نمیدن ولی از کارگرها از پارسال تا حالا نسبتا بهتر شده …کارمند دولت بودن یعنی فقیر بودن نه حقوق نه عیدی همخوانی با تورم نداره

    1. اشکان می‌گوید

      آره واقعا چیکار کنیم

    2. اشکان می‌گوید

      آره واقعا چیکار کنیم به کجا شکایت کنیم

  10. ن می‌گوید

    باعث تاسف است که ماکارمندان نه افزایش حقوق درست وحسابی داریم نه عیدی خوب همیشه برام سوال است چرا اینفدرتفاوت وجودداره من دریک شرکت دولتی کارمیکنم درقسمت تولیدهستم ومتاسفانه عده ای ازماقراردادی پیمانی هستیم وعده ای استخدام کارگری واین درحالی است که کارمایکسان است ولی بین حقوق ومزایای ما زمین تااسمون فرق است من کارشناس تولیدهستم درحالی که کارگرهای تولیددوبرابرمن حقوق ومزایامیگیره واقعاباعث تاسف است ومسئولیت هم بامن است

    1. زینب می‌گوید

      چرا بین کارمندان و کارگران باید تفاوت در پرداخت وجود داشته باشه؟ برای کارمندان هم فکری کنید لطفا. کارمندان همیشه حداقل دریافتی رو داشتند، لااقل برای پرداخت عیدی بی انصافی نکنید

      1. کارگر می‌گوید

        سلام
        خب استعفا بده برو کارگر بشو

        1. امیر می‌گوید

          اگه کارمندان استعفا بدن که تو تو اداره سرگردون هستی کسی نیست که کارت رو راه بندازه ضمنا خودم یک عمر کارگر بودم اینقدر کارگر ها از زیر کار در می رفتن که باید حتما یک نفر بالا سرشون بود

          1. کارگر-دانشجوی دکتری می‌گوید

            نیست که الان کارمندا تو اداره کار میکنن.. یا ارباب رجوع سرگردون نیست.. ت هر اداره میری ۴ نفر تو هر اتاق ..همه هم سرشون تو گوشی.. هیچ کاری هم نمیکنن ..توقع حقوق بالا هم دارن.. اکثرشونم با پارتی بازی استخدام شدن.. همینم که میگیرید از سرتون زیاده..

        2. ail می‌گوید

          خدانکشت عالی بود جوابت🤣🤣🤣🤣

          1. مریم می‌گوید

            مخصوصا کارمندای دولتی ، نه سواد دارن و نه کار انجام میدن ، فقط وقت مردم تلف میکن ، دو ساعت صبح بخاطر صبحانه میرن دوساعت میرن مثلا نماز ( دراز کشیدن و سیگار و الافی ) دو ساعت هم پشت میزشون گیج میزنن بعد فرار میکنن خونشون

      2. رز می‌گوید

        من قراردادم کارگری ولی کار اداری انجام می دم هر ماه به بهانه های مختلف به کارمندا یه پولی می دن پاداشه عیدی اعیاد مذهبی هزینه پوشاک و رفت و امد و همه چی ولی تا ما می گیم پس ما چی می گن چون از خزانه اینا پرداخت میشه شما شامل حالتون نمیشه
        تازه خیر سرم من تو خود اداره کار استان تهران کار می کنم

    2. احمد می‌گوید

      شما ۳۰ سال تضمین شغلی داری و نفرا پیمانی هیچگونه تضمین شغلی ندارند درضمن شما مزایای رسمی بودن دارین و پیمانی ها ندارند البته خودک رسی شرکت نفت هستم و حق را به پیمانیها میدم بندگان خدا آرزوی ۱ میلیون وام از شرکت دارن

  11. قادری می‌گوید

    عیدی بازنشستگان چقدر است

    1. ایران تلنت می‌گوید

      هنوز میزان عیدی بازنشستگان مشخص نشده است.

  12. حمید می‌گوید

    سلام دولت باید در محاسبه عیدی کارمندان تجدید نظر کند ۱۵۰۰ چی بخریم دوتا کفش فقط برای بچه ها میشود کارمندان هم باید مثل کارگران عیدی بگیرند کارمندان دارند له میشوند تو کشور

    1. امیر می‌گوید

      کارمندا اندازه کارگرا کار میکنن؟ 😐

      1. کریم می‌گوید

        سلام فردا بیا روی داربست طبقه ۱۲شیشه نصب کن و روی الوار راه برو بدون تجهیزات ایمنی
        اگر تونستی این کار رو انجام بدی عیدی من برای تو

        1. مرضیه می‌گوید

          دقیقااااااا

        2. حسن زاهدی می‌گوید

          تو تحصیلاتت سختی میکشیدی که مجبور نشی بری رو استیچ

          1. کیوان می‌گوید

            چه سختی عزیز من ما توی شرکت کارگر ارشد داریم . داریم کجا میریم . اونم توی چابهار که خونه اجاره ای کلا یه اتاقه خدا تومن . حقوق یه کارگر میره واسه اجاره . بعد میگین سختی میکشید

          2. کارگر-دانشجوی دکتری می‌گوید

            تحصیلات من از شما که هیچ…از…. بیشتره.. کارگرم ولی مدیر واحد هستم..چندجای دیگه هم مشاور هستم..از ۵ صبح میزنم بیرون تا ۹ شب.. فقط فرصت میکنم کمی بخوابم.. پسرم میگفت بابا تو اصلا با من حرف نمیزنی.. گریم گرفته بود.. حواست باشه چطور قضاوت میکنی.. شماها اتفاقا نه تحصیلات دارید و نه اهل کارید.. از صبح تا ظهر با دمپایی پشت میز دازید چرت میزنید و توقع حقوق و مزایای بالا دارید. بازده شما چیه؟ درضمن شما هنگام بازنشستگی مبلغ بالایی دریافت میکنید.. حرص نخورید..

        3. ابوالفضل می‌گوید

          بیا رو دکل ۱۲۰ متری کار انجام بده اگه تونستی بری بالا حقوق کارمندی منم مال تو

          1. ابوالفضل می‌گوید

            تازه سابقه کار کارمند تجربه و تصحیلاتش کجا کارگر کجا که کمتر از یکسال کار می‌کنه ولی عیدیش از حقوق کارمندی باید بیشتر باشه

        4. کارمند می‌گوید

          آقای محترم کسی نمیگه که عیدی شماکارگراروکم کنن که دوربرداشتین پیشنهادنصب شیشه میدن حرف کارمندااین عیدی کارمنداهم اضاف بشه اصلابا۱۵۰۰برای عیدچی میشه گرفت شماواس پول دولت که حق مون بخیلین

        5. م.ص می‌گوید

          خوب تو هم معادلات پیچیده رو حل کن؟! با این استدلال ها نتیجه به جایی نخواهید برد

      2. کریم می‌گوید

        امیر جان اینو نوشتم جوابش رو بده

      3. هانیه می‌گوید

        تو ادارات تشریف ببری متوجه میشی که کارمندان اصلا کار نمیکنن.

      4. مهدی می‌گوید

        سلام
        واقعا برای شما که فورا باعث تفرقه ولج بازی بین کارگر وکارمند میشید متاسفم یعنی چه برو کارگر شو واقعا کارمند کار نمیکنه فقط کارگر کار میکنه نه عزیزم همه کار میکنن گاهی تبعیض برای کارگره گاهی برای کارمند به جای این حرفای …..اگه جایی حق باکارمنده تویه کارگر هم دفاع کن وگاهی که حق با کارگره کارمند باید مدافعش باشه.
        همه داریم زیر تورم چند ده درصدی له میشیم جای پریدن به هم نیست باید دست هم رو بگیریم تا حق مون رو نخورن

    2. ف رفیعی می‌گوید

      مسئولین محترم لطف کنیدعیدی کارمندان دولت راهم مثل کارگران حساب کنیدتواین تورم بااون مبلغ کم هیچ نمی توانیم بخریم شرمنده خانواده می شویم.

  13. نادر می‌گوید

    تا بوده وشنیدبم از قدیمیها زمان عیدی کارمند باید دو برابر حقوقیکه میگیره باشه وگر نه اسمش عیدی نیست
    در تعجبم یه کارگر تازهاستخدام شده پارسال در کیان تایر دقیقا”چند برابر من که باز نشسته نیروی هوایی هستم عیدی گدفت یک جفت لاستیک وحدود ۱۱ ملیون عیدی ولی من کارمند به قول معروف پشت میز نشین ۱/۵۰۰ گرفتم ببینید مسعولین ما چه جور عدالت را رعایت میکنند.به هر فردی بگید فقط بهت میخنده…حق هم داره فرق از کجا تا کجا …!…….!….!…

    1. بهار می‌گوید

      کارگر بنده خدا از ۶ صبح تا ۸ شب کار میکنه بعد براش میزنن ۸ ساعت کار بدون اضافه کاری هنر نکردن تو این تورم با این عیدی دادنشون وقتی دلار شده ۴۴هزارتومن خدا خودش کمک این قشر زحمت کش بکنه

    2. مرضیه می‌گوید

      من کارگر پنج صبح میرم کارخونه ۶صبح حاضری میزنم تا۶شب سرکارم تابیام خونه میشه ۷شب درکل شب میرم شب میام بعدچه جوری دم ازعدالت میزنی وقتی ک بهترین روزهای جوانیم داره اینجوری میره

    3. دانیال می‌گوید

      اولا ک حقتون هست ک بیشتر بتون بدن ولی ربطی نداره با کارگرا خودتون رو مقایسه کنید شما اگه تونستین یه روز تو هوای عسلویه کار کنین بعد بگین اندازه ما بتون عیدی بدن

  14. نیلوفر می‌گوید

    برای کارمندان محترم دولت انشالله بعد از بازنشستگی مبلغ ذخیره شده بهشون پرداخت میگردد. اندکی صبر سحر نزدیک است…. پول همیشه میاد و میره، با آرزوی سالی خوش برای همه مردمِ شادِ ایران

    1. فرهنگی می‌گوید

      قرار نیست بالا بردن عیدی کارمندان و بازنشسته که حقیقتا کم و اونها مثل کارگرا اهل و عیال دارند اینقدر کم باشه از حقوق کارگرا کم بشه بنظر عدالت اینکهدحداقل یک حقوق به کارمندان داده شود و کارگرا دو حقوق و حتی سه حقوق پایه …
      انصاف و عدالت رعایت کنیم همه تو یک رنج هستیم نباید نگران بشیم ..دیروز از یک کارگر ایران خودرو شنیدم دریافتیش ۳۰ تومن در ماه در حالی که من معلم دریافتی ام یک سوم ایشان حالا عیدی دیگه نگو ..‌

  15. جهانگیر می‌گوید

    لااقل نصف یا دو سوم حقوقو عیدی بدن با ۱۶۰۰ یه ۱۷۰۰ چیکار میشه کرد آخه

  16. پریسا می‌گوید

    عیدی کارمندان دولت چقدره؟

    1. نیما می‌گوید

      شرمنده عیدی شما کارمندا که تو ادارتو همش با دمپایی هستین و چرت میزنید پشت میز کی ۱۲ بشه برین خونتون همون ۱ میلیون براتون از سرتون اضافه بیشتر تو جنب جوش نباش عیدیت همون ۱ میلیونه

      1. مرتضی می‌گوید

        جمع نبند همه کارمندا رو . بیا تو قوه قضائیه به خدا تا ظهر بعضی وقتا یه چایی هم نمیتونیم بخوریم . حقوق هم ۷ میلیون . نیرو هم کمه جا سه نفر ازمون کار میکشن . ما نمیگیم به کارگرا ندن بیشتر هم بدن فقط یه فکر به حال کارمندای بیچاره هم بکنن …

  17. محمد می‌گوید

    واقعا خوب روشون میشه این مبلغ عیدی رو حتی اعلام کنن . یه خانواده چهار پنج نفره یک میلیون و پانصد به کجا میرسه . هر نفر یه تمون هم نمیتونن بخرن. واقعا متاسفم برا این دولت

  18. پرویز حسنی آزاده جانباز عصاب روان می‌گوید

    عیدی آزادگان غیرشاغل بیکار عضاب روان وظیفه بگیر ارتش خیلی کم هست و حقوق از سال۶۵ سرباز خط مقدم تا۶۹ اسیر بودم از ۸۵ فقط ارتش یک مستمری واریز مکند نه ماده ۳۸ نه وام مسکن حق پرستاری سنوات بازنشستگی آزادگان شاغل یک سال اسارت در اداره دو سال سابقه حساب میشود دوبار پیمانی ۳ ارتش انقلاب پارتی دارها سپاه بسیج ما مستجر آواره

  19. علی اصغر می‌گوید

    چندم عیدی رو میریزن ؟؟؟؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      معمولا از ۱۵ بهمن شروع میشه، یک سری شرکت‌ها هم در اسفند ماه پرداخت میکنن.
      خیلی به سیاست‌های شرکت و سازمان‌ وابسته است.

  20. ایران می‌گوید

    بدون شک عیدی کارگران حقشون هست.ولی باید برای کارمندها هم یه فکر درست و حسابی بکنند.یکی نیست از خودشون بپرسه شمایی که عیدی رو تصویب می کنید، خودتون چقدر عیدی می گیرید؟ چی میشه هر ساله از حق فروش نفت، مبلغی برای عیدی کارکنان و مردم کشور در نظر گرفته بشه؟

    1. کریم می‌گوید

      سلام
      فقط ۲۹اسفند که روز ملی شدن صنعت نفت هست رو پول نفت رو بدن به کارگرها و کارمندا همه مشکلات حل میشه
      اون ۳۶۴روز دیگه هم برای خودشون

    2. فرزاد می‌گوید

      احسنت. چقدر هوشمندانه پاسخ دادی

  21. محمدحسین از اهواز می‌گوید

    لطفا نحوه کسر مالیات از عیدی کارگران را توضییح مختصری بدهید

  22. سعید می‌گوید

    سلام
    لطف کنید اندازه اختلاصهای سالیانه مسئولین دولت به عیدی کارگر و کارمند اضافه کنید که خدارا خوش بیاد

  23. مهدی می‌گوید

    کارفرمامون نه عیدی میده نه سنوات

    1. ایران تلنت می‌گوید

      براساس قانون کار به تمامی افرادی که قراردادکاری دارن و برای آنها بیمه رد میشه، هم عیدی و هم سنوات تعلق میگیره.

    2. اصغر می‌گوید

      واقعا انصاف نیست بااین همه تورم بااین همه گرونی چ عیدی گوشت کیلو۴۰۰تومن بد سقف عیدیو کردن۱۲تومن همین پولو بدی ب خودشو ۱۰روزم نمیتونن دووم بیارن چ انتظاری دارن از مردم

  24. زینب می‌گوید

    شوهر من که کارگره و برای پیمانکار کار میکنه چرا عیدی اصلا بهش تعلق نمیگیره؟

    1. مهرداد می‌گوید

      باید پیگیر بشن اگر پرداخت نکردن شکایت کنن

  25. ناشناس می‌گوید

    با عیدی کارمندان میشه ۳ کیلو گوشت خرید خسته نباشید

  26. ع می‌گوید

    هفده هجده سال درس خوندنو نادیده نگیر عزیز من

  27. احمدی می‌گوید

    ما بازنشیتگان را سرکار گذاشتید!

  28. مهدی می‌گوید

    من نه کارگرم نه کارمند ولی اون بنده خدایی که به کارگر میگه تو درس خوندنت بیشتر سختی میکشیدی تا مجبور نشی بری کارگری یه ذره فکر میکنه به حرفی که میزنه؟واقعا اگه کارگر نباشه شما نونم واسه خوردن گیرتون نمیاد . دو هفته آشغالای خونتون دم در تلمبار بشه ببین میتونی دیگه از خونه بیایی بیرون؟

    1. فرزاد می‌گوید

      دقیقا. درسته. ولی حق همه بیشتر از ایناس. چ اونی ک درس خونده چه اونی ک گارگره و صبح وشب باید کار کنه

    2. دانیال می‌گوید

      مرسی از حمایتتون عالی نواختی

    3. رز می‌گوید

      به تحصیلات نیست من دو تا لیسانس دارم یه فوق لیسانس ولی کارگرم

  29. حامد می‌گوید

    کارمند و. کارگر همه شرایط سختی دارند

  30. تارا می‌گوید

    تورم بیاد پایین این عیدی مال خود آقایون باشه ،با این هزینه ها کسی عید نداره !

  31. ایلیا می‌گوید

    کارمندجماعت یعنی همون رعیت قدیم فقط اسمشو عوض کردن که بهمون برنخوره

  32. امیرمختار می‌گوید

    عیدی بازنشستگان نیروهای مسلح باید دوبرابر حقوق اسفند ماه باشه تا بشود یه خرید کوچک برای خانواده ونوه ها انجام داد ممنونم اگر این طور بشود

  33. سعید می‌گوید

    شما بیا بالاسر مریض کرونایی وایسا نمی‌خواد بری طبقه ۱۲ ببینم شب میتونی بدون ترس و لرز پیش خانواده بخوابی

  34. امید می‌گوید

    سلام…ای کاش میزان حقوق وعیدی نمایندگان مجلس رو هم نشون بدید تا ملت بدونه چه تفاوتی میان قشر زحمت کش جامعه که کارگردان عزیزمان هستند داریم با نمایندگان بی خیال که حتی درمهم ترین تصمیمات حتی حاضر نمی‌شوند رای بدهند….در پایان خواستم به دولت عرض کنم با این حقوق که به کارمندان میدید وعیدی که واقعا خجالت آوره اسمش عیدی گذاشت …دولت عزیز شما به مردم قول‌های داده بودی چرا نشانی از تغییر نمی‌بینیم…قیمت پراید شده ۳۰۰میلیون…مگه چشم ندارید یا خوددولت همدستان است

  35. مریم می‌گوید

    من خودم‌کارمندم و همسرم کارگر . واقعا کارگران خیلی زحمت می کشند از صبح تا شب باید سر کار باشند چیزی از زندگی نمی فهمند تازه یه سری مثل همسرم بیمه و عیدی هم ندارند با اینکه لیسانس داره. خیلی از کارگران تحصیلات بالایی دارند ولی متناسب آن شغل ندارندحقوق خوب ندارند عیدی و بیمه ندارند .کارگر هر چی بگیره بازم کمه ولی باید قبول کنیم حقوق و عیدی کارمندا خیلی خجالت اوره

  36. مریم می‌گوید

    من خودم‌کارمندم و همسرم کارگر . واقعا کارگران خیلی زحمت می کشند از صبح تا شب باید سر کار باشند چیزی از زندگی نمی فهمند تازه یه سری مثل همسرم بیمه و عیدی هم ندارند با اینکه لیسانس داره. خیلی از کارگران تحصیلات بالایی دارند ولی متناسب آن شغل ندارندحقوق خوب ندارند عیدی و بیمه ندارند .کارگر هر چی بگیره بازم کمه ولی باید قبول کنیم حقوق و عیدی کارمندا هم خیلی خجالت اوره

    1. دانیال می‌گوید

      کاملا حرفتون درسته ب نظرم نیازی نیس ک ب حقوق و عیدی ما گیر بدن حق خودشون رو بگیرن وگر ن اگه شرایط مارو بدونن حق میدن بمون هرچند خیلی از کارگرای بدبخت پیمونکارا بشون عیدی نمیدن کاری از دستشون برنمیاد

  37. محسن می‌گوید

    سلام خیلی زحمت نکشید ،اینها همه دروغی بیش نیست برای خوش باوران

  38. بهار می‌گوید

    به کارمندا هم عیدی یه حقوق بدید شرمنده ایم

  39. مهرداد می‌گوید

    تعیین سقف برای عیدی کار اشنباهی هست که دولت داره انجام میده. قانون میگه دوبرابر پایه حقوق. برای منی که پایه حقوق هفت میلیون و نیمی دارم میشه پانزده میلیون که وقتی دولت سقف تعیین میکنه چند میلیون به ضررم میشه از آنچه قانون مشخص کرده.

  40. کردار نیک گفتار نیک پندار می‌گوید

    با سلام دوستان خوب توجه کنید وقتی کارمندی با دستهای لطیفش ماهی ۳ برابر یه گارگر میگیره تابستان جلو کولر و زمستون جلو بخاری هردو توی یک سازمان هردو هم همکار وکاراصلی رو گارگر با سواد لیسانس انجام میده میدونید سالی چند برابر یه گارگر میگیره حالا اگه هرکارمندی ناراحت ه می‌تونه کل اضافه دریافتی شو بده دولت عیدی کارگری بگیره دیه از این بهتر !!!؟؟؟

    1. مرتضی می‌گوید

      من کارمندم . قوه قضائیه . حکمم ۷ میلیون . کدوم سه برابر؟؟

  41. کردار نیک گفتار نیک پندار می‌گوید

    آقای محترم کارمند ۳۹ سال خدمت برو تا حداقل یه گارگر موقت روز مزد دائم بشه شاید فرجی شد واقعا جای تأسف داره که اینقدر کارمندان رسمی نگاهشون به یه عیدی ناچیزه اگه مرد ید اضافه حقوق ماهانه تون نسبت به یه گارگر بدید کل عیدی یکساله کارگران برای شما

  42. مهردادبابایی می‌گوید

    تو کشوری زندگی میکنیم مردمانش خوب و مظلوم هستن
    چه کارگر و چه کارمند فرقی نمیکنه وقتی که همه‌چی با تورمه خورک پوشاک مسکن که نگو سرسام آوره اینا شامل تورم نیستن آیا که کارگر و کارمند تورمی دستمزد حداکثری بگیرن بزرگترین توهینه رفیق من در کویت به پول ما ۱۰۰ میلیون حقوق شهروندی میگیره البته دو تابعیتی شده تو شرکت نوشیدنی فعالیت می‌کنه مجددأ به پول ما ۱۵۰ میلیون دریافتی داره 😐 تو ایران به من ۴۵ تومان یارانه میدن به خودت اسید تزریق کنی تمام این همه تفاوت وزیر کار از مال پدرش میبخشه چنین نرخی تعیین می‌کنه خودشان که ترلیون دلاری چپاول میکنن تورم مورم یوخدی خدا شاهده سه هزار میلیارد بدوزدی ببری تو دفتر ۱۰۰ برگ تنگاتنگ صفر بذاری دفتر کم میاری حقوقی که میگیرم چطوری میلیارد رو درک و هضم کنیم هر جا که میری میگن سابقه کار من اگر سابقه کار داشتم که کار سابقم رو انجام میدادم نمی رفتم واسه شرکت سازمان‌‌ کار کنم ک خاک عالم تو سر وزیر کار

  43. زهرا می‌گوید

    همسرم من کارگر هست و صبح زود می‌ره سرکار ساعت هشت و نیم میاد خونه … هیچ تعطیل رسمی تعطیل نیس ب جز روز عاشورا… خب کارمندان همیشه ساعت سه خونه هستن و تمام تعطیل رسمی ها و تعطیلات برا مثلا الودگی هول یا کرونا دورکاری داشتند و داخل خونه کار میکردند اما همسر من هر روزززز بیرون و سرکار خب نبایپ تفاوت باشه؟ من حاضر بودم همسرم کارمند بود اما تعطیلات رسمی خونه بود و ساعت سه خونه بود.

    1. نیما می‌گوید

      خب من کارمندم مجردم اگه دلت کارمند میخواد من در خدمتتم

  44. مهدی می‌گوید

    من چرا حقوق پایه ۱۰ تومنه باید ۱۲ تومن عیدی بگیرم حداکثر، واقعا کمه پول عیدی

  45. زینب می‌گوید

    عیدی باید اندازه ای باشه که هم بشه مسافرت رفت هم مهمونی گرفت هم کارمند ذو خوشحال کرد نه ناراحت
    محاسبه با خودتون

  46. اسماعیل می‌گوید

    خدا پدر مادر رییسی رو بیامرزه
    حداقل یه کاری برای قشر ضعیف داره میکنه.
    روحانی که هیچ کاری برامون نکرد. بدتر فقیر تر شدیم

    1. حسین می‌گوید

      واقعا کار بزرگی کرد

    2. عدل علی می‌گوید

      راست میگی دست رییسی درد نکنه از وقتی آمده همه مردم به راحتی هم خونه میخرن هم ماشین همه چی مفت شده مفت، به کوری چشم دشمنا سکه شده صد تا تک تومن زمین و خونه تو بالاشهر تهرون شده متری یک ملیون ت و جنوب شهر کلا رایگانه، ایران خودرو و سایپا دارن رایگان ماشین توزیع میکنن و هر مشکلی ام داشته باشه رایگان تعمیر میکنن با گارانتی ده ساله .. ای ول من موندم چرا بعضیا ناراضی ن واقعا از خوشی زیادی هااار شدن

    3. امیر می‌گوید

      ساقیت کیه بگو جنس خوب بهت بده

  47. عفان زاهدان می‌گوید

    شما چراکارگر باکارمنددارین دعوامیکنید اونا مبلغی که دوست داشته باشن میدن به نظرات شما فقط میخندند

  48. ایلیا می‌گوید

    والا من یک زنم وتو تحصیلاتم واقعا سختی کشیدم ۴سال شب وروز نخوابیدم بعد گرفتن مدرک چون پارتی نداشتم ، خانواده جانباز وشهید نبودم به هیج جا نرسیدم والان تو خونه نشستم

  49. علیرضا می‌گوید

    با سلام خدمت همه دوستان خوبی که نظراتشون رو صادقانه اعلام فرمودند.همه درست میگویند کارمند محترم، کارگر عزیز
    متاهل، مجرد، بازنشسته. اینقدر در مجموع دریافتی ها ناچیز و قلیل است که هیچ برنامه و کار موثری با این حقوق ها و عیدی ها عملا نمیتوان انجام داد . همه ما به نوعی در استثماریم. بدون شک. شان و کرامت و لیاقت و ارزش یک ایرانی بسیار گرانبها و با ارزشتر است آن چیزی است که کارفرمایان دولتی دارن در حال حاضر برای آن نسخه نویسی موقت میکنن( تحت عنوان لایحه بودجه). همواره سرافراز و پیروز باشید.

  50. حمید می‌گوید

    با سلام
    کارگر و کارمند همه برای دولت کار می کنند به نظر با توجه به تورمی که وجود داره بهتره که کارگران سه برابر حقوق و کارمندان برابر حقوق عیدی دریافت کنند چون هزینه های ایام نوروز خیلی بالاست خصوصا خانواده هایی که جمعیتشان بیشتره. از دولت انتظار میره این کار رو انجام بده

  51. ناشناس می‌گوید

    این حقوق و درامدی که داریم چه کارگر و چه کارمند واقعا داغونه. هیچ کسی حق واقعیش رو نمیگیره.پس لطفا بهم چیزی نگین.این دولته که باید بفکر باشه که نیست.مبلغ عیدی کارگرا هم که زیاد نیست فقط نسبت به عیدی کارمندا بیشتره.درکل خیلی مبالغ مسخره ای هستش عیدیا.با این تورم و گرونی بیش از حدی که وجود داره.امیدوارم عدالت برقرار بشه برای همه

  52. حمید می‌گوید

    به کارمندا هم حداقل یه پایه حقوق بدن …..

  53. کارمند می‌گوید

    واقعا لازم دونستم از دولتمردان تشکر ویژه ایی کنم بابت این همه سخاوت و بخشندگی ، خودتون با ۱۵۰۰ عیدی ، پول یک جفت جوراب تون نمیشه ، بعد یک کارمند با خانواده ۴ نفره ۱۵۰۰ را چکار کنه ، این عدالته ؟ اون از افزایش حقوق تون با تورم چند صد درصدی ۱۰ درصد افزایش میدید و در نهایت با کسر مالیات ۸ درصد دست کارمند را میگیره ، با دلار ۴۵ تومنی و این تورم افسار گسیخته خیلی همت کردید. دست مریزاد به این تلاش بی حاصل

  54. سینا می‌گوید

    بنده کارمندم پول نمیخوام
    واسه زن و بچه م لباس (خودم نمیخوام)
    واسه خونه ۱کیلو و آجیل و میوه و شیرینی
    بعلاوه ۲۰ تا اطرافیان سن پایین درجه ۱ هر کدام۵۰ تومان عیدی بدی قانع م
    اون۱۵۰۰ را کجای دلم بزارم

  55. انسیه امیدی می‌گوید

    والا واسه کارگرا اصلا تحصیلات و سابقه کاری در نظر نمی‌گیرند من خودم با مقطع فوق لیسانس ازمایشگاه ۹ سال سابقه کار دارم ۶ تومان پایه قانون کار میگیرم خیلی ظلم در حق ما میشه با اینکه کارمون خیلی پر ریسک و استرس زا هست

    1. سارا می‌گوید

      خانوم محترم اگ بخوان برا کارگری هم تحصیلات درنظر بگیرن دیگ این عده از مردم باید برن بمیرن از گرسنگی. همه ک نمتونن تحصیلات شونو ادامه بدن،بعدم حمالی کردن هم تحصیلات میخواد؟؟؟؟ ( این ک میگم حمالی توهین نمیکنم، همسر خودم کارگره، دارم کنایه ب دولت شریف میزنم ک ب وجود این همه کار کشیدن از کارگران با منت چندغاز می‌ذاره کف دستشون)

  56. مجید می‌گوید

    ما امضا میدهیم عیدی نمی خواهیم فقط یک کیلو آجیل+یک کیلو شکلات+پنج گیلو میوه و بن لباس به تعداد افراد خانواده به کارمند بدهند. یا لااقل محاسبه کنند ببینند واقعا با این مبلغ عیدی چیزی میشود تهیه کرد؟؟

  57. حجت عبدالمالکی می‌گوید

    هر کارمندی که ناراضیه بره بخش خصوصی.
    شماها فقط روزی ۲ ساعت تایم صبحونه -ناهار- نماز کار نمیکنید .
    بقیه ساعت ها هم پاسخگویی و بازده کافی ندارید.
    به جاش سر هر مناسبت کادو هاتون به راهه- پایه حقوقتون بالاتره- ولی بازم اگر فکر میکنید در حقتون کم لطفی شده با این عیدی پیشنهاد میکنم برید در بخش خصوصی مشغول بکار بشید. ( فکر نمیکنم کسی بره…)
    <>

    1. مجید می‌گوید

      فکر کنم عقده چیزی داری و کم بودی داری که به این صورت نظر دادی … یه کارمند حتما کارایی داره که هست و نیاز امثال شما رو باید برطرف کنه.. اونوقتی که کارمند درس میخوند تو تو کوچه گل بازی میکردی.

      1. ناشناس می‌گوید

        احمق اون عهد بوق بود که کارگرا دیپلم هم نداشتن الان حداقل نصف این قشر زحمتکش لیسانس هستن فقط به جایگاهی که باید میرسیدن به هر دلیلی نرسیدن پس اینجا پز لیسانس پیام نورت رو نده
        همون یک و پونصد عیدی هم واستون زیاده

        1. مجید می‌گوید

          هنوز عقده حقارتت و خوی درندگی درونت بهت اجازه نداده به قدر کافی تفکر کنی که منظور از این مقاله مقدارعیدی هست. داری بد جور میسوزی کارگر و کارمند نداره همه مدرک لیسانس دارن یکی ش تو الاغ هر کسی نون زحمت ش رو میبره ولی تو بد جور میسوزی باید بری دکتر روان پزشک

          1. ناشناس می‌گوید

            الاغ اونیه که تو رو زاییده به جون جامعه انداخته ضمن اینکه من نه کارگرم نه کارمند به عنوان یه بی طرف حقیقت رو میگم
            روانپزشک تو باید بری که تو هر جملت ده تا توهینه جواب نامحترمانه ی من هم به این دلیل بود که باید با امثال تو با زبون خودشون یعنی زبان حیوانات صحبت کرد

    2. امیر می‌گوید

      داداش اینگار خودت مشکل داری بهتره یک سر به روانپزشکی بزنی خیلی داری دری وری میگی

  58. فرحناز می‌گوید

    عیدی‌کارمند‌وکارگر‌باید‌یکسان‌باشد‌این‌چه‌تفاوت‌‌یه‌
    به خدا بااین‌تورم ویک میلیون‌عیدی‌چی‌می‌شه‌خرید

  59. فرید می‌گوید

    مگه‌کارمند‌می‌خواد‌ازجیب‌شما‌ببره‌حقشونه‌که‌از‌حق‌وحقوقشون‌دفاع‌کنند‌کارمند‌زحمت‌می‌کشه‌
    درس‌خونده

    1. محمد می‌گوید

      شر و ور نگو من ارشد تکنولوژی جراحی خوندم از دانشگاه دولتی مثلا تیپ یک علوم پزشکی و الان فیش من کارگریه کی گفته هرکی وزارت کاری میگیره بی سواده احمق

  60. جلال می‌گوید

    این عدالت اسلامی هست که یازده ماه کارگری ماه آخر کارمند اگر دولت وحکومت میخاست عدالت علی باشه هر نهادی که نیرو نیاز داشت فقط استخدام می‌کرد نه به عنوان پیمانی و خرید خدمت و… بعد حقشونه پرداخت نکنن

  61. سمانه می‌گوید

    متاسفم براتون که اینجوری حساب میکنید
    کارمند مالیاتی بدبخت با مودی اعصاب داغون طرفه و هزارتا فحش میشنوه ولی حقوقش کم مزایا صفرررررر عیدی و پاداش مضخرف واقعا که …..به فکر باشید کارمندان برده نیستن!!!!

    1. امیر می‌گوید

      درود برشما

  62. محسن می‌گوید

    اگر ده برابر اینهم عیدی بدن باز هم کمه با این وضع گرونی، ۴ کیلو پیاز و سیب زمینی میشه

  63. نیما می‌گوید

    عیدی کارمندان مفت خورا ۱۸۰۰ خواهد بود 😉

    1. کارمند می‌گوید

      با سلام و احترام . خیلی حقیری

    2. امیر می‌گوید

      مفتخور خودت هستی هنوز شعور صحبت نداری بهنره حرفی نزنی خیلی از کارمندان متاسفانه سختی کارشون به چشم نمیاد رو هنوز ندیدی

  64. سارا می‌گوید

    چنان میگین عیدی کارگران زیاده و در حق کارمندان اجحاف شده انگار از سختی کار کارگران بیچاره خبر ندارین ک اگ بخوای حساب کنی کل همین عیدی باید بره برا دوا و درمان همین کارگر . همسر خود من کارگره هرزمان میاد منزل دستاش از شدت کار و جابجایی قالبهای سنگین پر زخم و آبله هس و چندین بار متوجه شدم انگشتاش میخواسته زیر همین قالبها پرس بشه ولی بمن نگفته تا نگران نشم‌. همیشه کمردرد و درد شانه داره .شما کارمندان نمیگم کارتون آسونه ولی حداقل ایمنی کار دارین مجبور ب شست و رُفت محل کار و جابجایی وسایل و بار سنگین و پرخطر و داغون شدن سر و شکلتون نیستین. کارگر جماعت همیشه چند برابر توان و حقوق دریافتی کار کرده و منت و زور کارفرما رو بجون میخره و حق هیچ اعتراضی هم نداره چون قراردادی هس و با کوچکترین حرفی میفرستنش خونه و جایگزین میارن. یکم انصافم بد نی…

    1. امیر می‌گوید

      خیر دوست عزیز کارمندها هم همچین کارشون راحت نیست کارمندان بیچاره مدام در استرس و فشار و ناراحتی هستن و این دولت رییسی هم که سنگ تموم گذاشته با افزایش حقوق چوس مثقالی کارمندان به فشار زندگی و ناراحتی کارمندان افزوده ،عیدی کارگران هم با این تورم مناسبتی نداره اما عیدی کارمندان خیلی خیلی افتضاحه واقعا برای این دولت متاسفم که لعن و نفرین کارمندان رو با خودش یدک میکشه

  65. محسن می‌گوید

    ای بابا ،،،با هزینه های زندگی امروز عیدی این مبالغ ناچیز را واریز نکنن بهتره هم خودشون را مسخره کردن هم مردم را

  66. بابک می‌گوید

    فقط میتونم بگم تف بر مسئولین تصمیم گیرنده خجالت که نمیکشن نمیمیرن تف تف تف من بازنشسته ۷۰ ساله با چند دختر و پسر وعروس چکنم خدا نابودتان کنه

  67. علی می‌گوید

    واقعا بایستی حداقل عیدی کارمندان کمتر از ۵ میلیون نباشه واقعا بی انصافی است بعضی کارها ک فقط یدی نیست شمای کارگر بیا اینجا باارباب ورجوع های مختلف کل کل کن من میرم رودکل اگه تونستی بااعصابت بازی میکنن و وقت عیدی هم مثل کارمندی بهمون میدن خاهشا مشاغل روباهم مقایسه نکنید هرکاری سختی خودشو داره

  68. امیر می‌گوید

    بدبخت کارمند ! صد رحمت به دولت روحانی عیدی و افزایش حقوق کارمند در زمان روحانی تاحدی با تورم همخوانی داشت اما تو دولت رییسی که یکسال و چند ماه هیت اومده ۱۰۰۰۰ درصد تورم داشته اونوقت افزایش حقوق و عیدی کارمندان اینقدر افتضاخ و فاجعه بار هست

  69. حبیب الله زمانی می‌گوید

    من خودم کارگرم ولی عیدی بازنشسته و دولتیا خیلی مسخرست انصاف نیست
    البته اگه همه جوانب در نظر بگیریم بازم خورده میگیرین ولی مزایای دولتی رو هم خدایی ما کارگرا نداریم نه امنیت شغلی نه پاداشی نه سفر و ووودر کل حقوق هممون کمه زندگی کردن خیلی سخت شده خیلی

    1. مهدی می‌گوید

      نمیدونم اونایی که اون بالا میشینن و برای حقوق و عیدی کارمندان تصمیم میگیرن آیا میدونن یه کارمند معمولی چقدر حقوق میگیره. مخصوصا در شرایط کنونی میتونه پس اندازی برای عید داشته باشه که خجالت زده زن و بچش نباشه… بخدا هرسال شرمنده بچه هامم. تورو خدا حداقل یه حقوق رو برای عیدی کارمندا تصویب کنین.. بخدا تو این شرایط ۲تومن از سرکار به خونه هم نمیرسه

    2. سلمان البورشم می‌گوید

      شما یه چیزی شنیدی کو ما که چیزی ندیدیم کو تسهیلات کو رفاهیات

  70. مصطفی می‌گوید

    خداوکیلی کارمند باشی یا کارگر چه فرقی میکنه وضعیت همه رو دریابید
    چرا بعضیا فکر میکنن فقط بخاطر عیدی کارگرا وضعیت بهتری دارن!؟
    کارگر بیچاره هم که همیشه سرکار نیست خیلی وقتا به دلیل بازارکساد بیکارن و باید سماق میک بزنند.
    کارمند ها هم بعضی وقتا به دلیل کمی حقوق باید برن سمت مشاغل دیگه ای مثل ویزیتوری یااسنپ و …
    به همدیگه ظلم نکنید همه ی ملت ایران الان در وضعیت قرمز اقتصادی به سرمیبرند پس هی نگید اینا خوب گیرشون میاد اونا بیشتر گیرشون میاد.

  71. مهدي لشكربلوكي می‌گوید

    بعد از ۱۶ سال کار کردن بی وقفه اونم با تحصیلات که از نظر من اصلا مهم نیست چون کارکرده که مهمه هنوز باید دست از این و آن و کلی مایحتاج بکشیم و شرمنده خانواده باشیم آیا این بود کرامت انسانی که قولشو به ما داده بودند . امیدی به اصلاحات امور نمی بینم.

  72. سلمان البورشم می‌گوید

    سلام بنده کارمند رسمی شهرداری هستم پایان هر سال برای ما شده کابوس در طول سال شاهد اختلاف دریافتی حقوق‌و‌مزایا بین کارمندان رسمی و مشمولان قانون کار هستیم و اخر سال هم بحث عیدی و پاداش که میشه بازهم شاهد اختلاف فاحش بین این دو هستیم
    با وجود اینکه من و‌همکارم در یک دفتر کار میکنیم ولی مجموع دریافتی های اون از من بیشتره چه در بحث حقوق و چه در بحث عیدی .این همه حجم از بی عدالتی و ظلم انصافا قابل قبول نیست بدانید به عنوان کارمند. این دولت نفرین من همواره پشت این دولت های بی کفایت هست .

  73. سلمان البورشم می‌گوید

    دوستانی که کارگر هستن قدر دان زحمات شما هستیم
    ولی من نمیدونم چرا با اعتراض کارمندان یه سری از کارگرا بهشون بر میخوره و میان سنگ میندازن جوری که انگار قراره از مبلغ حقوق یا عیدی خودشون کسر بشه و به کارمندا اضافه بشه . اقا کو‌امکانات کو رفاهیات . کو اون همه مزایای و دریافتی هایی که از دم میزنید در طول سال انجام میشه به خدا خبری نیست اینا همش توهمات ساخته پرداخته خودتونه . تمام حرف ما اینه که عدالت بوجود بیاد کسی که با عدالت خدا لعنت کنه اون نیرو یا مسئولی که با عدالت و برابری مخالفه هر کی میخواد باشه کارگر یا کارمند

  74. gahanmomn@gmail.com می‌گوید

    چقدر ماملتی حقیر هستیم اون بالایها خوب سیرکی درست کردن و با اون حقوق و مزایای نجومیشان به ما میخندن

  75. Sre می‌گوید

    این چه وضعشه چرا عیدی کارمندان اینقد کمه؟؟؟؟

  76. ناشناس می‌گوید

    همین کارمندا که شاکی هستند ماه اسفند ۱۴۰ میلیون وام مسکن براشون ریختن. کارمندای بانک ملت رو میگم. بعد هی میگن بدبختیم و چشمشون به عیدی کارگراست.

  77. علی می‌گوید

    سلام.این عدد عیدی کارگر که محاسبه کردید آیا منظور عیدی و پاداش هستش یا فقط عیدی؟ آی پاداش هم با همین فرمول محاسبه میشه؟ در مورد سنوات کارگری هم لطفا پست بزارین

  78. محمد می‌گوید

    دقیقا منم نصاب شیشه هستم واقعا حتی همینی که میگن عیدی حقوق تون خوبه چه ارزشی داره داریم با جان خودمون بازی میکنیم باید هم حقوق وعیدی کارگر هم کارمند بیشتر از اینا باشه پس لطفا از هم دفاع کنید نه مخالفت خودمون که باهم اینجوری باشیم توقعی از دولت نداریم مثل دشمن نباشیم از هم دفاع کنید

  79. اکبر می‌گوید

    کمه کمه خیلی کمه مخصوصآ واسه کسانی که متاهل هستند

  80. هموطن می‌گوید

    سلام لطفا یه گزارشی هم از کم کردن ۱۰ درصدی مالیات بزارید، به نظرم دیگه دولت نباید از عید کارگران و کارمندان ۱۰ درصد مالیات بگیره. مگه خود عیدی چقدر هست که ۱۰ درصد هم کم میکنن.عیدی کارگر و کارمند باید معاف از مالیات باشه.ممنون از توجهتون

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام. حتمن بررسی می‌کنیم.

  81. علی می‌گوید

    یعنی ازکارگرجماعت بدبخترنداریم،تمام سال دربدترین شرایط جوی کارمیکنن،آخه این چه عیدیه؟
    کارمنداپنجشنبه هاجمعه هاتعطیلن!تعطیلات رسمی تعطیلن!آلودگی هواتعطیلن!عیدنوروزتعطیلن!عیدفطرتعطیلن!
    اماکارگرجماعت تمام این روزاسرکارند،بماندکه آماده باش هم میخوریم!
    این همه عیدردشدفقط روز زن به کارگران شهرداری۵۰۰دادندبماندکه تمام این اعیادروبه کارمندان،هرعیدی یک میلیون دادن!!!

  82. یگانه می‌گوید

    ۲۵۰۰عیدی برای بازنشسته ها ریختن باحقوق ناچیز توقع دارید بگن راضیم اگه جلوی بخور.لخور اقایان واقازاده ها ودامادها ودخترانشان رابگیریذ این پولها که حق کردم هست میره براس خودمردم..

  83. علی می‌گوید

    آقای ابوالفضل کارمند دکل ۱۲۰متری مشخص شد از جایی که کارمیکردی زیاد اطلاع نداری هم اطلاعات کاری
    ات ضعیف بود وهم خودت نسبت به دیگران برتر دانستی ،مردم از گرانی ناراحت وخواسته شان را از کسی دیگر مطالبه میکنند .آنهاییکه روی دکل کار میکنند هم کارمند نیستند آنهاهم آدمهای خیلی زحمتکش هستند
    تا آنجا ما کار کردیم ارتفاع دکل تقریبٱ یک سوم ۱۲۰متر
    بعد دیگه این چیزها رابه خودت نگیر. ،بی جهت به دیگران اعتراض نکن برای خودت خوبه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.