وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

راهنمای استفاده موثر از لینکدین

لینکدین برترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای و شغلی است که بسیاری از افراد از آن به عنوان بستری برای کاریابی استفاده می‌کنند. این شبکه اجتماعی، لیستی از متخصصان و سازمان‌ها را در خود جای داده که می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و همچنین امکان شبکه سازی حرفه‌ای را بدون نیاز به حضور در رویدادها و دورهمی‌ها فراهم می‌کند.

تا سال ۲۰۲۱، لینکدین بیش از ۷۴۰ میلیون عضو در بیش از ۲۰۰ کشور جهان داشت که در میان این افراد، نام مدیران تمام شرکت‌های فورچون ۵۰۰ نیز دیده می‌شود.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

در حالی که افراد از ساخت پروفایل در لینکدین برای شبکه سازی حرفه‌ای، ارتباط با شرکت‌ها و پیدا کردن کار استفاده می‌کنند، شرکت‌ها از این شبکه اجتماعی برای استخدام و به اشتراک گذاری اطلاعات شرکت با افراد کارجو و یا شاغلان استفاده می‌کنند.

اما بسیاری این سوال را دارند که چطور از این شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای مقاصد خود استفاده کنیم و به صورت کلی، نحوه استفاده موثر از لینکدین چیست؟ در این مقاله چند نکته در مورد نحوه استفاده موثر از لینکدین را خواهیم گفت تا به شما کمک کنیم از تمام منابع و ابزارهایی که لینکدین ارائه می‌دهد، بهترین استفاده را ببرید.

چرا از لینکدین استفاده کنیم؟

لینکدین منابع مفیدی را در اختیار کارجویان قرار می‌دهد، اطلاعات مفیدی برای تمام کاربران دارد، به عنوان یک بیلبورد عمل می‌کند و اطلاعات شرکت‌ها برای استخدام را در اختیار افراد جویای کار قرار می‌دهد.

استفاده موثر از لینکدین

در لینکدین ثبت‌نام کنید

برای شروع آماده‌اید؟ اولین کاری که باید انجام دهید، بسیار ساده است. به LinkedIn.com مراجعه کنید، نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و یک رمز برای خود تعیین کنید.

کار با لینکدین را شروع کنید

کار با لینکدین را خیلی سریع یاد خواهید گرفت. با ثبت‌نام کار را آغاز می‌کنید تا یک حساب کاربری داشته باشید، پروفایل خود را بسازید و یک عکس به آن اضافه کنید. لینکدین دو سطح اصلی عضویت به کاربران خود ارائه می‌دهد:

  • پایه (Basic)
  • پیشرفته (Premium)

حساب پایه یا Basic ویژگی‌هایی مانند ارسال پیام، ساخت پروفایل و امکان درخواست برای آگهی‌های شغلی را ارائه می‌دهد، در حالی که حساب‌های پیشرفته یا Premium ویژگی‌ها و امکانات خاصی برای حضور در این شبکه دارند و به شما این امکان را می‌دهند از خدمات بیشتر بهره ببرید.

به محض ورود به حساب کاربری خود، می‌توانید از لینکدین برای ارتباط با دیگر افراد، شبکه سازی و جستجوی شغلی استفاده کنید.

یک عکس حرفه‌ای انتخاب کنید

برای اینکه بتوانید تاثیر خوبی روی دیگر افراد بگذارید و در یک شبکه‌ی حرفه‌ای خود را به شکلی حرفه‌ای معرفی کنید، باید تصویری حرفه‌ای برای پروفایل خود در لینکدین انتخاب کنید. برای این کار باید یک عکس با ظاهر حرفه‌ای را به جای یک عکس معمولی انتخاب کنید.

برای انتخاب عکس پروفایل نیاز به گرفتن عکس و هزینه کردن ندارید، اما باید در انتخاب لباس، پس زمینه، نور و غیره مناسب برای عکس پروفایل لینکدین خود دقت کنید.

یک خلاصه‌ حرفه‌ای برای پروفایل خود بنویسید

استفاده موثر از لینکدین

خلاصه حرفه‌ای در پروفایل لینکدین این فرصت را به شما می‌دهد تا تاثیر اولیه‌ خوبی روی دیگر افراد و شرکت‌ها بگذارید، به خصوص اگر به دنبال کار و فرصت‌های شغلی جدید هستید. لینکدین برای این بخش محدودیت کاراکتر دارد و به همین خاطر، باید نهایت استفاده را از همان تعداد کاراکتر ببرید.

طبق توصیه لینکدین، سه تا پنج پاراگراف کوتاه برای این بخش بنویسید و میان این پارگراف‌ها فضای خالی نیز بگذارید تا خواننده از خواندن پاراگراف‌ها خسته نشود.

نکته: لینکدین، همچنین استفاده از جملات کوتاه و مختصر، اجتناب از اصطلاحات خاص، نوشتن به صورت اول شخص و استفاده از کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌کند.

از اینکه بخش مهمی از شخصیت خود را در بخش خلاصه بیاورید، نترسید و با این کار خود را در ذهن‌ها ماندگار می‌کنید؛ اما از آوردن هر چیزی که خیلی غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد یا می‌تواند بحث برانگیز باشد، خودداری کنید. در نهایت، نوشته خود را بارها بررسی کنید و همان‌طور که رزومه‌ خود را از نظر نگارشی و املایی ارزیابی می‌کنید، روی این بخش نیز وسواس به خرج دهید. اشتباهات تایپی و نامرتب بودن نوشته شما در این بخش، می‌تواند تاثیر منفی از شما در ذهن‌ها بگذارد.

پروفایل خود را بهبود و اصلاح کنید

علاوه بر بخش خلاصه، پروفایل شما در لینکدین شامل سوابق کاری، تحصیلات، مهارت‌ها، تاییدیه‌ها و توصیه‌های دیگران می‌شود.

نکته: پروفایل شما در لینکدین به شما کمک می‌کند تا میان افراد در حوزه‌ای که فعال هستید، دیده شوید زیرا حاوی کلمات کلیدی‌ای است که در پروفایل خود و درباره خودتان به آنها اشاره می‌کنید.

با قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط در پروفایل لینکدین که موتورهای جستجو و مدیران استخدام به دنبال آن هستند، می‌توانید سود زیادی ببرید. با گنجاندن این کلمات کلیدی در خلاصه، بخش علاقه‌مندی‌ها، عناوین شغلی قبلی و مهارت‌هایتان می‌توانید خود را در هر اکوسیستمی که هستید، برجسته کنید.

برای توصیه‌های لینکدین درخواست ارسال کنید

استفاده موثر از لینکدین

توصیه‌ها در لینکدین یکی دیگر از راه‌های عالی برای برجسته کردن پروفایل لینکدین شما هستند. توصیه‌های لینکدین توسط کارفرمایان، مشتریان یا همکاران قبلی نوشته می‌شوند و به مدیر استخدام نشان می‌دهند که شما چه کارمندی بودید و چه نقاط قویت دارید. این امکان برای شما فراهم است که از افرادی که با آنها در لینکدین در ارتباط هستید، درخواست توصیه کنید.

از تاییدیه‌های لینکدین یا Endorsements استفاده کنید

تأییدیه‌ها راهی سریع و آسان برای نشان دادن تخصص شما به سایر کاربران هستند. این بخش معمولا توسط افرادی که به عنوان سرپرست شما بودند، پر می‌شود و آنها باید کار شما را تایید کنند.

آدرس پروفایل لینکدین را در رزومه خود وارد کنید

قرار دادن آدرس پروفایل لینکدین در رزومه کاری، بازدید از لینکدین را برای کارفرمایان احتمالی آسان می‌کند تا با مراجعه به لینکدین، درباره شما و مهارت‌ها و صلاحیت‌های شما بیشتر بدانند. هنگام ساخت پروفایل، لینکدین به شما یک URL اختصاصی می‌دهد، اما این امکان برای شما فراهم است که خودتان یک URL سفارشی ایجاد کنید.

برای ایجاد یک URL سفارشی مراحل زیر را طی کنید:

  • روی نماد “Me” در بالای صفحه اصلی لینکدین خود کلیک کنید و از منوی کشویی “View profile” را انتخاب کنید.
  • در سمت راست صفحه، روی «ویرایش نمایه عمومی و URL» کلیک کنید.
  • در صورت امکان، از نام و نام خانوادگی خود برای آدرس استفاده کنید. اگر نام و نام خانوادگی شما قبلا توسط فردی دیگر استفاده شده بود، سعی کنید با حروف نام و نام خانوادگی خود آدرس بسازید.

نکته: قبل از قرار دادن آدرس پروفایل در رزومه، مطمئن شوید که پروفایل‌تان به روز است و تمام بخش‌های آن را پر کرده‌اید.

ارسال پیام و درخواست

استفاده موثر از لینکدین

هنگامی که در لینکدین ثبت‌نام کردید و پروفایل خود را درست کردید، می‌توانید شبکه سازی را از مخاطبین خود آغاز کنید. مخاطبین شما می‌توانند شامل افرادی شوند که با آنها به واسطه شغل حرفه‌ای، تحصیلات یا بر اساس علاقه ارتباط دارید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

برای افرادی که به واسطه شغل یا تحصیلات و یا علایق اشتراک دارید، درخواست ارسال کنید. وقتی به افراد داخل یا خارج از شبکه خود پیام می‌دهید، این پیام را به شکلی حرفه‌ای بنویسید و ارسال کنید. اگر در ارسال پیام‌ها حرفه‌ای عمل کنید، احتمال پاسخ گرفتن از افراد را بیشتر خواهید کرد.

شبکه مخاطبین شما در لینکدین چقدر بزرگ باید باشد؟

به چند نفر در لینکدین خود نیاز دارید تا آن را به ابزاری موثر برای جستجوی شغلی و شبکه سازی شغلی تبدیل کنید؟ پاسخ کوتاه برای این سوال، «بستگی دارد» است. هر چه ارتباطات شما با کار و حرفه‌ی شما مرتبط‌تر باشد، بهتر است و در این حالت تعداد اهمیتی پیدا نمی‌کند. در واقع کیفیت بهتر از کمیت است. در حالت ایده‌آل، شما باید با افرادی در لینکدین در ارتباط باشد، که در یک حوزه کاری باشید تا بتوانید به فرصت‌های شغلی مرتبط دست پیدا کنید و همچنین، توصیه‌های ارزشمندی از آنها دریافت کنید.

درخواست شغل در لینکدین

این امکان برای کارجویان فراهم است که در لینکدین به صورت مستقیم درخواست شغلی خود را ارسال کنند و به دنبال فرصت‌های شغلی باشند. علاوه بر این، می‌توانند با افراد شبکه‌ خود ارتباط داشته باشند و با آنها تماس بگیرید تا بتوانند از آنها درباره آگهی‌های استخدامی سوال کنند.

علاوه بر این، جستجوی پیشرفته این امکان را به کارجویان می‌دهد تا جستجوی خود را بر اساس موقعیت مکانی، صنعت، وضعیت فارغ‌التحصیلی یا تعداد کارمندان فیلتر کنید تا نتایج جستجوی مفیدتری داشته باشند.

جستجو در پروفایل شرکت‌ها

پروفایل شرکت‌ها در لینکدین راه خوبی برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد شرکت‌هایی است که به آنها علاقه دارید. در پروفایل شرکت‌ها می‌توانید استخدام‌های جدید، ترفیع‌ها، شغل‌های آگهی شده، شرکت‌های مرتبط و آمار شرکت‌ها را مشاهده کنید.

نشان یا بج لینکدین دریافت کنید

استفاده موثر از لینکدین

لینکدین یک «سازنده بج برای پروفایل عمومی» ارائه می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد لینک‌هایی با بج‌های سفارشی شده بسازید. این نشان راهی سریع و آسان برای کاربران فراهم می‌کند تا مستقیما از وب‌سایت، حساب شبکه‌های اجتماعی یا رزومه آنلاین به پروفایل لینکدین منتقل شوند.

این بج‌ها شامل عکس پروفایل، عنوان شغلی و شرکتی است که در آن کار می‌کنید. از این نشان‌ها می‌توانید در وب‌سایت، وبلاگ، نمونه کارها یا رزومه‌ای که با رزومه ساز ساخته‌اید، استفاده کنید. برای ساخت بج یا نشان کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد لینکدین شوید و روی «Edit public profile and URL» در زیر عکس پروفایل خود کلیک کنید.
  2. در سمت راست صفحه، گزینه‌هایی برای ویرایش تنظیمات پروفایل شما وجود دارد.
  3. در زیر آن بخش “Public Profile Badge” وجود دارد. برای ایجاد نشان سفارشی خود، روی لینک آن کلیک کنید.
  4. دستورالعمل‌های «Public Profile Badge Builder» را دنبال کنید تا کدهای HTML را در وبلاگ، رزومه آنلاین یا وب‌سایت خود کپی و جای‌گذاری کنید.
  5. دو مدل بج برای انتخاب وجود دارد و کدی که شما کپی می‌کنید، شامل لینکی است که به پروفایل عمومی لینکدین شما می‌رسد.
  6. قبل از ایجاد هرگونه تغییر دائمی که عمومی می‌شود، می‌توانید پیش‌نمایش تغییرات خود را مشاهده کنید.

نکات بیشتر برای استفاده از لینکدین

پس از خواندن این مقاله، امیدواریم به نحوه استفاده موثر از لینکدین رسیده باشید. در ادامه چند نکته دیگر برای استفاده از این ابزار حرفه‌ای آورده شده است.

پروفایل لینکدین خود را به‌روز نگه دارید

هرچه پروفایل لینکدین شما کامل‌تر باشد، شانس بیشتری برای حضور در جستجوی کارشناسان استخدام و تماس آنها خواهید داشت. از پروفایل لینکدین خود مانند یک رزومه استفاده کنید و اطلاعات دقیقی در مورد مهارت‌ها و سوابق کاری خود در اختیار کارفرما قرار دهید. علاوه بر این، مطمئن شوید که URL منحصربه‌فردی برای پروفایلتان دارید تا پیدا کردن و دسترسی به خود را برای دیگران آسان‌تر کنید.

چگونه در زمان بیکاری پروفایل لینکدین خود را به‌روز کنیم؟

به‌روزرسانی پروفایل لینکدین برای نشان دادن اینکه بیکار هستید، می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. حتی اگر بیکار هستید، همچنان باید خود را با دیدی مثبت به کارفرمایان احتمالی و مخاطبین شبکه معرفی کنید.

استفاده از اپلیکیشن موبایل لینکدین

استفاده موثر از لینکدین

ویژگی‌های اپلیکیشن موبایل لینکدین شامل جستجو و مشاهده پروفایل‌ها، دعوت از مخاطبین جدید، دسترسی به پاسخ‌های لینکدین و موارد بسیار دیگر می‌شود. در اپلیکیشن موبایل می‌توانید پیام ارسال و دریافت کنید، به دنبال پروفایل شرکت‌ها و افراد باشید و حتی رزومه خود را برای درخواست فرصت‌های شغلی آپلود کنید. وقتی به وب‌سایت لینکدین دسترسی ندارید، می‌توانید به‌راحتی از اپلیکیشن آن استفاده کنید.

منبع thebalancemoney
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.